تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه آشنایی با عرفان‌های انحرافی و نوظهور در قالب نمایشگاه تخته شاسی به همت اداره كل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی و توسط كانون فرهنگی ضلال تا زلال در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امسال برپا می‌شود؛

غرفه آشنایی با عرفان‌‌های انحرافی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

عرفان‌‌های انحرافی

نمایشگاه آشنایی با عرفان‌های انحرافی و نوظهور در قالب نمایشگاه تخته شاسی به همت اداره كل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی و توسط كانون فرهنگی ضلال تا زلال در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برگزار می‌شود.

جعفر سیدآبادی، مسئول روابط عمومی اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اداره كل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در راستای آشناسازی مخاطبان با فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی و معرفی استعدادهای فرهنگی و قرآنی به مخاطبان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد حضور پیدا خواهد كرد.

وی با بیان اینكه آشناسازی عموم شهروندان با عرفان‌های انحرافی یكی از ابعاد كاری این اداره كل در نمایشگاه قرآن امسال است، افزود: اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امسال با 18 غرفه در نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا خواهد كرد كه از آن جمله می‌توان به غرفه‌ گزارش فعالیت‌های دارالقرآن اداره كل تبلیغات اسلامی و اتحادیه موسسه و مراكز قرآنی و پایگاه تفسیر قرآن اشاره كرد.

سیدآبادی با تاكید بر اینكه با توجه به اینكه به همت اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، 1000 پایگاه تفسیر قرآن در استان خراسان رضوی در ماه مبارك رمضان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان كرد: چكیده‌ای از فعالیت‌های این پایگاها در نمایشگاه قرآن در معرض عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح كرد: در غرفه تفسیر علاوه بر آشنایی مردم با نحوه اجرای پایگاه‌های تفسیر قرآن و معرفی مساجدی كه تفسیر قرآن را بر عهده دارند، ثبت نام برای علاقه‌مندان در این طرح نیز انجام می‌شود.

سیدآبادی خاطر نشان كرد: غرفه دین و نشاط زندگی نیز ویژه كودكان و نوجوانان با محوریت فعالیت‌های تبلیغی دینی در نظر گرفته شده است كه در آن علاوه بر ارتباط صمیمانه با كودكان آنان را با مفاهیم قرآنی آشنا می‌كنند.

مسئول روابط عمومی اداره كل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینكه علاوه بر این غرفه‌ای نیز اختصاص به كانون مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی دارد، تصریح كرد: در این غرفه اولین مركز آموزش تخصصی مداحی با عنوان منادیان وحی ویژه نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دایر خواهد شد كه در آن علاقه‌مندان می‌توانند ثبت‌نام كنند.

وی به غرفه «عفاف، چرا و چگونه» نیز اشاره كرد و گفت: در این غرفه مخاطبان با ابعاد مختلف عفاف و حجاب آشنا می‌شوند و علاوه بر این کارشناسان با بهره‌گیری از متون اسلامی عفاف را برای تمامی اقشار مورد بررسی قرار می‌دهند.

سیدآبادی با تاكید بر اینكه اساتید مختلف در این غرفه با مخاطبان به گفت‌وگو خواهند پرداخت، اظهار كرد: علاوه بر این در غرفه موسسه فرهنگی تبیان، مهم‌ترین فعالیت‌های سایت تبیان كه از آن جمله می‌توان به معرفی دبیرخانه دائمی پورتال ملی مساجد اشاره كرد، در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این پورتال برای هر مسجد از هر نقطه كشور یك صفحه اینترنتی در نظر گرفته شده است تا كاركردهای فرهنگی ـ تبلیغی مساجد برای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان به نمایش گذاشته شود.

سیدآبادی با اشاره به اینكه حدود 800 مسجد در استان خراسان رضوی در پورتال ملی مساجد حضور خواهند داشت، یادآور شد: علاوه بر این مساجدی كه رتبه برتر در حوزه تبلیغی و فرهنگی داشته باشند، در جشنواره پورتال ملی مساجد مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی گفت: علاوه بر این در غرفه موسسه فرهنگی تبیان سایر بازی‌ها و نرم‌افزارهای تولیدی این موسسه فرهنگی برای استفاده علاقه مندان در معرض دید همگان قرار می‌گیرد.

سیدآبادی خاطرنشان كرد: در غرفه‌‌ای كه ویژه مركز فرهنگی ـ دینی حضرت زینب(س) است، معرفی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه دختران و بانوان و مشاوره خانواده و سبك زندگی دینی انجام می‌شود.

تنظیم: هومن بهلولی