تبیان، دستیار زندگی
سرمربی و کاپیتان تیم ملی والیبال آلمان پس از شکست برابر ایران اعتراف کردند که تحت تاثیر قدرت ایران بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والیبال آلمان مبهوت قدرت ایران


سرمربی و کاپیتان تیم ملی والیبال آلمان پس از شکست برابر ایران اعتراف کردند که تحت تاثیر قدرت ایران بودند.

تیم ملی والیبال آلمان در نخستین دیدارش برابر ایران با نیتجه سه بر صفر تن به شکست داد. سرمربی و کاپیتان این تیم در نشست خبری حرفی برای گفتن نداشتند و تنها اعتراف کردند که تحت تاثیر قدرت ایران قرار گرفته اند.

خوشحالم که به اولین برد سه بر صفر در لیگ جهانی رسیدیم

خولیو ولاسکو پس از پیروزی سه بر صفر تیم ملی والیبال ایران برابر آلمان در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: اول از همه خوشحالم که نخستین پیروزی سه بر صفر خود را در لیگ جهانی کسب کردیم. این پیروزی در ماه رمضان کسب شد و تمام مردم از این پیروزی خوشحال شدند.

وی ادامه داد: قبل از بازی به بازیکنان گفتم که مردم آنها را خیلی دوست دارند چرا که با قلب خود به مصاف حریفان می‌روند اما من همیشه به فکر بازیکنان اهمیت می‌دهم. ملی‌پوشان ایران در تاکتیک بهتر شده‌اند و نوسان زیادی ندارند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: کلید پیروزی ما زدن سرویس‌های خوب بود و فکر می‌کنم با همین سرویس‌ها حریف را دچار مشکل کردیم. از طرفی آمار دریافت‌هایمان هم خوب بود. سعید معروف هم خیلی خوب تاکتیک‌های مدنظر کادر فنی را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه فکر می‌کردیم سه بر صفر آلمان را شکست دهیم ادامه داد: بعد از گیم دوم تمرکز خود را از دست ندادیم و تا آخر بازی روند خوب خود را حفظ کردیم. خوشحالم که این عادت آسیایی را که بازیکنان بعد از کسب هر امتیاز به نشانه خوشحالی دور زمین می‌چرخند را از سر بازیکنان ایران انداخته‌ام.

ولاسکو خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات می‌خواستیم چیزهای زیادی یاد بگیریم و فکر می‌کنم به هدف خود هم رسیدیم. حالا نه تنها ایرانی‌ها به والیبالیست‌های خود افتخار می‌کنند بلکه من هم به بازیکنانم می‌بالم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در تیم‌های مختلفی مربیگری کرده‌ام در خصوص این بازی ما حرفی از خستگی نزدیم چرا که همه حتی آلمانی‌ها هم خسته بودند و این یعنی لیگ جهانی والیبال. باید یاد بگیریم که مقاوم باشیم و کمتر غر بزنیم.

والیبال ایران و المان

سرمربی آلمان: سکوت می کنم

"ریتال هینن" در نشست خبری پس از بازی درباره عملکرد تیمش اظهار کرد: ما امروز بسیار بسیار بد بازی کردیم. ایران بسیار خوب عمل کرد. در واقع ایران در این بازی با خودش بازی کرد چرا که آلمانی در زمین وجود نداشت. من به تیم ایران تبریک می‌گویم. به نظر شخصی من ایران در این بازی بهترین بازی‌اش در لیگ جهانی را انجام داد. من هم مثل کاپیتان تیمم معتقدم که ما اصلا در بازی حضور نداشتیم.

وی در ادامه مترجمش را شاهد گرفت و گفت: می‌توانید از مترجمم بپرسید. من قبل از بازی به او گفتم یا 3 بر صفر می‌بریم یا 3 بر صفر می‌بازیم و دیدید که حالت دوم رخ داد. تیم ما بسیار جوان است و وقتی یک گیم را از دست می‌دهد سخت به بازی برمی‌گردد.

سرمربی تیم ملی والیبال آلمان در پاسخ به این سوال که چرا از ست دوم به بعد بازی را عصبی دنبال می‌کرد و سر بازیکنانش فریاد می‌کشید گفت: شما اگر جای من باشید چه کار می‌کنید. 2 بر صفر عقب بودیم و من باید هر کاری می‌توانستم انجام دهم که بازی را عوض کنم. طبیعی است که هر مربی در چنین شرایطی این کار را انجام دهد.

هینن در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اعتراض زیادش به داور گفت: وقتی که تیم به این شکل می‌بازد دیگر جای اعتراض و بهانه نیست و فقط باید سکوت کرد. من هیچ وقت بعد از بازی درباره عملکرد تیم داوری صحبت نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری درباره اینکه چرا آلمان نتوانست موفقیت‌هایش مقابل روسیه در این بازی ادامه دهد گفت: می‌خواهید جایمان را عوض کنیم و شما سرمربی تیم شوید. به هر حال ما در این بازی تمام تلاش‌مان را کردیم اما آنقدر بد بودیم که نتوانیم حتی یک ست بگیریم.

سرمربی ژرمن ها در ادامه درباره تاثیر خولیو ولاسکو بر تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: شرایط زیادی در ایران تغییر کرده است اما اگر همه این تغییرات به خاطر حضور ولاسکو باشد واقعا باید بدون هیچ گونه شک و تردید او را بهترین مربی والیبال دنیا بدانیم. ایران امروز عالی سرویس زد. در دریافت‌ها فوق‌العاده بود و تا می‌توانست تیم ما را اذیت کرد. یک تیم ملی دیگر از سرمربی‌اش چه می‌خواهد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به عملکرد ایران در این دوره از رقابت‌ها می‌توان به آن نام پدیده را داد گفت: فکر می‌کنم درباره این سوال باید بعد از بازی فردا صحبت کنیم. الان برای حرف زدن درباره این مسئله زود است.

هینن در پاسخ به این سوال که چرا تیمش با وجود داشتن شانس صعود به مرحله نهایی رقابت‌ها انگیزه کافی را نداشت گفت: تیم ما انگیزه کافی داشت اما خوب بازی نکرد. من به جرات می‌گویم چندین بار به بازیکنانم تاکید کردم که ایران تیم بسیار خوبی است اما آن‌ها شایدگوش نکردند و دست پاچه بازی کردند. بارها به آن‌ها تاکید کردم که ما به تهران می‌رویم که یکی از دو بازی را ببریم اما در ذهن آن‌ها با هر دریافتی که انجام می‌دادند فکر صعود به آرژانتین بود. ما امروز بد بودیم اما مطمئنم فردا بهتر خواهیم شد.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا که پرسید میزبانی ایران در نتیجه کسب شده چقدر موثر بود؟ گفت: نمی‌شود درباره این مسئله قضاوت کرد. ایران بسیار خوب بازی کرد. با این بازی نمی‌توانیم مدعی شویم که اگر بازی در آلمان بود ما می‌بردیم. البته شاید هم می‌بردیم اما ایران آنقدر قدرتمند هست که نتوانیم با قطعیت درباره این مسئله صحبت کنیم.

سرمربی ژرمن ها در ادامه درباره تاثیر خولیو ولاسکو بر تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: شرایط زیادی در ایران تغییر کرده است اما اگر همه این تغییرات به خاطر حضور ولاسکو باشد واقعا باید بدون هیچ گونه شک و تردید او را بهترین مربی والیبال دنیا بدانیم. ایران امروز عالی سرویس زد. در دریافت‌ها فوق‌العاده بود و تا می‌توانست تیم ما را اذیت کرد. یک تیم ملی دیگر از سرمربی‌اش چه می‌خواهد؟

والیبال ایران و المان

هینن در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا درباره جایگاه دهمی تیمش در رنکینگ FIVB گفت: فکر می‌کنم این رقابت‌ها از این جهت روی تیم ما تاثیری نداشته باشد و رده دهمی ما ثابت بماند. اختلاف بسیار زیادی با تیم نهم داریم و تیم یازدهم هم همین وضعیت را با ما دارد به این ترتیب فکر می‌کنم برد و باخت در این رقابت‌ها باعث تغییر رده‌بندی ما نشود.

سرمربی تیم ملی والیبال آلمان درباره بازی دوم دو تیم به خبرنگار ایسنا گفت: تلاش می‌کنیم بازی بهتری ارائه دهیم اما نتیجه معلوم نیست. اگر بازی فردا را ببریم به هدف خودمان از سفر به تهران دست پیدا کرده‌ایم.

خبرنگار ایسنا از هینن پرسید فکر نمی‌کنید که صحبت‌های شما در نشست خبری پیش از بازی درباره قدرت ایران و کم بودن شانس پیروزی باعث تضعیف روحیه بازیکنان‌تان شده است که سرمربی آلمان در پاسخ گفت: این مسئله واقعیت بود. چه چیزی باید به بازیکنانم می‌گفتم. من تا می‌توانستم به آن‌ها تذکر دادم که ایران خوب است. ایران خیلی خوب است تا به فکر انجام یک بازی خوب باشند نه بردن و صعود به آرژانتین. اگر می‌گفتم راحت هر دو بازی را می‌بریم چیزی عوض می‌شد؟ صادقانه بگویم با عملکردی که ایران در این بازی نشان داد دیگر مهم نبود که من قبل، حین و بعد از بازی چه بگویم. امیدوارم بتوانیم ایران را در بازی دوم شکست دهیم.

کاپیتان آلمان: از ابتدا بد بودیم

یوخن شوپس که در نشست خبری پایان دیدار رفت تیم‌های والیبال ایران و آلمان در دور گروهی لیگ جهانی والیبال حاضر شده بود، درباره عملکرد فنی تیم ملی آلمان اظهار کرد: از ابتدا بازی را بد شروع کردیم. ایران در سرویس بسیار خوب عمل کرد و دفاع عقب زمین ما را به هم ریخت. با این وضعیت سخت بود که بتوانیم بازی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکرش را می‌کرد که با چنین نتیجه‌ای نخستین بازی را به ایران واگذار کنند، گفت: بله، چیز غیرقابل پیش‌بینی نبود. ما بازی ایران با صربستان را دیده بودیم و انتظارش را داشتیم که کار سختی پیش رو داشته باشیم.

کاپیتان ژرمن‌ها درباره جو ورزشگاه و تاثیر آن بر روی بازیکنان تیم ملی آلمان گفت: سروصدا بسیار زیاد بود. خودتان در ورزشگاه بودید و دیدید کار چگونه برای ما سخت شد. جدا از ماجرای رقابت و مسابقه، بازی کردن در چنین جو پرشوری هیجان خاصی دارد و لذت‌بخش است. با اینکه امروز در سالن همان گونه که انتظار می‌رفت، همه علیه ما بودند اما شخصا از بازی مقابل ایران لذت بردم.

بخش ورزشی تبیان

منبع : ایسنا