تبیان، دستیار زندگی
شما به صمیمیت اعتقاد دارید؟ اصلا دوست دارید تا در زندگی تان به دنبال ایجاد صمیمیت باشید یا ترجیح می دهید از این مهارت دوری کنید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صمیمیت 10 دقیقه ای با همسر


شما به صمیمیت اعتقاد دارید؟ اصلا دوست دارید تا در زندگی تان به دنبال ایجاد صمیمیت باشید یا ترجیح می دهید از این مهارت دوری کنید؟

صمیمیت 10 دقیقه‌ای با همسر

هرچند ممکن است برخی از افراد روحیه صمیمانه نداشته باشند و به دنبال فراگیری و به کارگیری این مهارت و البته این احساس خوشایند، در زندگی نباشند اما آنچه مشخص است اینکه اغلب افراد از داشتن یک زندگی صمیمانه لذت می برند. بیائید اعتراف کنیم که زندگی صمیمانه با لذت بیشتری همراه است.

همسرانی که صمیمیت را تجربه کرده اند به خوبی می دانندصمیمیت یعنی عشق متقابل و یعنی درک متقابل.

وقتی فضای موجود میان یک زن و مرد و یا زن و مرد و فرزندان، فضایی صمیمی و محبت آمیز باشد، ارزش ها، احساسات و عواطف آنها به یکدیگر، به سهولت منتقل می شود و اعضای یک خانواده قادرند تا تفکرات و عقاید خود را به یکدیگر انتقال دهند.

کسی که قادر به برقراری یک رابطه صمیمانه می باشد از هنری ارزشمند برخوردار است و با پیشنهادهای مفید و موثری مواجه می شود. مثلا موقعیت ازدواجی مناسب، شغلی عالی، فکری تازه و خلاقانه و یا فرصت تجربه تفریحی سودمند و لذت بخش.

اغلب شما در زندگی شاهد این موضوع بوده اید که اشخاصی که در کمترین زمان موفق به تاثیرگذاری مثبت و خوبی بر دیگران شده اند، افرادی با روحیه صمیمانه هستند. این افراد می توانند با روش های صمیمیت به راحتی برای درخواست های خود، پاسخ مثبت دریافت کنند. در حالیکه هر فردی نمی تواند از این موقعیت برخوردار باشد.

توجه داشته باشید که ممکن است افراد زیادی در زندگی شما وجود داشته باشند که با برخی از آنها در گذشته دوری آشنا شده اید و شاید سالها از دیدار شما بگذرد اما برخی از این افراد در پهنه قلب شما نفوذ می کنند و همین مسئله موجب می شود ا هرگر آنها رااز یاد نبرید. اگر قرار باشد از جانب شما پیشنهادی به خانواده یا دوستان ارائه شود، در اغلب موارد به سمت کسانی می روید که با شما برخوردی صمیمانه داشته اند و در پهنه قلبتان رسوخ کرده اند.

ارتباط موثر و صمیمانه برای هر فردی در هر موقعیتی می تواند موثر و مفید واقع شود. فردی که در مقام یک پدر است و یا یک مادر. یا خواهر و برادر و البته فرزند. همه این موقعیتها وقتی با موفقیت و لذت بیشتر همراه می شود که با ایجاد ارتباطی صمیمانه همراه باشد. کسی که مهارت صمیمیت و نفوذ در قلب دیگران را بلد باشد، می تواند بسیاری از چیزها را به نفع خود تغییر دهد.

در کتاب پرورش خلاقیت آمده است ، ایجاد یک ارتباط صمیمانه یک برخورد خلاق است که شخص را تکامل می دهد.

یک ارتباط صمیمانه شما را موثرتر، مفیدتر و با نفوذتر می کند و به شما این فرصت را می دهد که از لحظه به لحظه زندگی تان لذت بیشتری ببرید و از داشتن مناسبت صمیمانه با دیگران بهره مند شوید

آنتونی رابینز در کتاب خود، ماجرایی را شرح می دهد که مضمون جالبی دارد: ده نفر می خواهند که به ایالت های دیگر بروند و بدون آشنا، ضامن، پارتی و معرف و حتی کارت شناسایی، از بانک آن ایالت وام بگیرند و این عده تنها یکی دو نفر که قادر بودند ارتباطی صمیمانه و تاثیرگذار، برقرار کنند، موفق می شوند. 1

یک ارتباط صمیمانه شما را سریع تر و راحتتر به هدف نزدیک می کند.

نیازهایتان را برآورده می سازد.

شما را در پرتو پیشنهادهای جالب توجه قرار می دهد.

شما را دوست داشتنی تر و خواستنی تر می کند.

شما را موثرتر، مفیدتر و با نفوذتر می کند و به شما این فرصت را می دهد که از لحظه به لحظه زندگی تان لذت بیشتری ببرید و از داشتن مناسبت صمیمانه با دیگران بهره مند شوید.

پی نوشت:

به نقل از کتاب صمیمت و نفوذ در 10 دقیقه نوشته م.حورایی

فاطمه ناظم زاده

بخش خانواده ایرانی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.