اعظم (ص) كَلمهُ الله هیَ العُلیا رسول اكرم محمدبن عبداللهصلی­الله علیه و آله وسلم. بَلغَت العُلا بِكَمالِه كشَفَتُ الدُّجا بِجَماله حَسُنَت جَمیعُ خِصالِه صَلّوا عَلَیهِ و آلِه ظهور اسلام در پرتو مج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدگاه دانشمندان جهان دربارۀ شخصیت پیامبر اعظم (ص)

كَلمهُ الله هیَ العُلیا

رسول اكرم محمدبن عبداللهصلی­الله علیه و آله وسلم.

بَلغَت العُلا بِكَمالِه

كشَفَتُ الدُّجا بِجَماله

حَسُنَت جَمیعُ خِصالِه

صَلّوا عَلَیهِ و آلِه

ظهور اسلام در پرتو مجاهدت­های نبی اكرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام نقطۀ عطف تاریخ بشری است، كه دستاوردهای بیشمار پیشرفت همه جانبۀ تمدن كنونی را فراروی بشریت قرارداده­است و كمترین دستاوردها از این شجرۀ پاك آسمانی گسترش خواندن، نوشتن و عالمگیر شدن علوم در جهان اسلام و انتقال این علوم ابتدا به اسپانیا، ایتالیا، آلمان، انگلستان و ... سایر ملل و دول اروپا و سپس همۀ جهانیان شد. به­طوریكه بدون این نقطۀ عطف آسمانی هرگز تمدن­هایی چون روم، مصر و ایران باستان راهی به تمدن كنونی نداشتند. دلایل تاریخی این حقیقت غیر قابل انكار بی­شمار است. یكی از این دلایل اقرار مكرر دانشمندان اسلامی و خصوصاً غیر اسلامی و اروپایی به این حقیقت عظیم است كه نمونۀ كوچكی از آن را هم­اكنون پیش رو دارید. متأسفانه جامعۀ به ظاهر پیشرفتۀ غرب صهیونیزم زده برای مقابله با تعالیم ادیان آسمانی خصوصاً اسلام عزیز جنگ روانی گسترده­ای را آغاز نموده­ كه پیشقراولان آن سردمداران شناخته شدۀ آمریكا و اسرائیل می­باشند. باكمال تعجب داعیه­داران دروغین تمدن و حقوق بشر به علت ضعف و زبونی در مصاف با نورانیت آفتاب عالمگیر محمدی(ص) عقده­گشایی نموده، بی­ادبی پیشه كرده و به ساحت مقدس پیامبر عظیم­الشأن اسلام اسائۀ ادب نموده­اند. خوشبختانه دانشمندان بنام این جوامع برخلاف تلاش­های مذبوحانه و توهین­آمیز نه تنها پیامبر اسلام را از بزرگان طراز اول تمدن دینی می­دانند بلكه با صراحت تمام بر جهانی شدن دین اسلام به علت مزایای بی­شمار آن اقرار نموده­اند. دقیقاً همین نكتۀ مهم است كه خاطر توهین كنندگان را به درد آورده­ و آنها را به ورطۀ بی­فرهنگی و توهین كشانده­است. از سوی دیگر در پوشش این اسائۀ ادب به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) درصددند واكنش جهان اسلام را مورد ارزیابی قرارداده تا با سناریوهای جدید فشارهای بیشتری را بر مسلمانان جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران وارد كنند.

مخالفت استكبار جهانی با دانش و فناوری هسته­ای ایران به عنوان یك حق مسلم و بدیهی، معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی تروریست و ناقض حقوق بشر، دامن زدن به اختلافات قومی و تشدید و تضاد میان مسئولین نظام، تعمیق اختلافات و صف­بندیهای سیاسی در جهت ایجاد بحران در وحدت و انسجام ملی و همچنین گسترش فساد و فسق و جور اجتماعی تنها نمونه­های زنده و گویایی است كه به صورت علنی و آشكار سلطه­طلبان و زورگویان غربی و صهیونیستی بر آن اذعان داشته و با این ترفندهای شیطانی كانون الهام بخشی اسلام ناب براساس تفكرات امام راحل(ره) و رهبری داهیانۀ مقام معظم رهبری را مورد هجوم قرار می­دهند. اما این سردمداران جهانخوار باید بدانند كه خدای ما «خَیرَ الكماكِرین» و «متم نوره و لو كَرهَ الكافِرین» است و با خواست و مشیت الهی و گفتۀ امام راحلمان این قرن انشاء... قرن روشنگری و بیداری اسلامی و قرن غلبۀ مستضعفین بر مستكبرین است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.