تبیان، دستیار زندگی
پنج نویسنده موفق شدند تا در میان 100 چهره پرقدرت جهان از نگاه سایت فوربس، جای بگیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنج نویسنده‌ در میان 100 چهره پرقدرت جهان


پنج نویسنده موفق شدند تا در میان 100 چهره پرقدرت جهان از نگاه سایت فوربس، جای بگیرند.

نویسنده

سایت فوربس با انتشار فهرست 100 نفره سالانه‌اش که هر سال به معرفی تاثیرگذارترین چهره های مشهور جهان اختصاص پیدا می‌کند، 5 نویسنده را در این فهرست قرار داد.

با این حال تاثیرگذارترین نویسنده این فهرست برخلاف سال‌های اخیر، دیگر رولینگ خالق «هری پاتر» نبود، بلکه یک نویسنده تازه از راه رسیده که خیلی‌ها او را به عنوان نویسنده قبول هم ندارند، موفق شده این جایگاه را به دست بیاورد. «ای.ال. جیمز» خانم نویسنده‌ای است که با نوشتن یک سه گانه با عنوان «پنجاه طیف خاکستری» نام خود را به عنوان اولین نویسنده این فهرست در مکان چهل و دوم ثبت کرده است.

او که نام واقعی‌اش اریکا لئونارد است، اولین کتاب از این سه گانه را سال 2011 منتشر کرد. اسم خانم جیمز در فهرست تاثیرگذارترین چهره‌های مجله تایم هم در میان 100 چهره سال قرار گرفت. او که این مجموعه را ابتدا به صورت الکترونیک منتشر کرد، به تدریج موفق شد سر و صدایی به پا کند و با بالا رفتن فروش این کتاب، نسخه چاپی آن را هم به بازار فرستاد.

«جیمز پترسون» نویسنده آمریکایی که سال پیش 29 عنوان کتاب الکترونیک پرفروش داشت، در مکان 49 این فهرست جای گرفته است. او سال پیش 94 میلیون دلار درآمد داشت که بخش بزرگی از آن برای فروش امتیاز ساخت آثارش برای فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بود.

«جی. کی. رولینگ» نویسنده‌ای که اسمش با «هری پاتر» گره خوده است، نیز امسال در این فهرست حضور دارد. اما دلیل حضور او انتشار اولین رمانی است که برای بزرگسالان نوشته و با عنوان «خلاء ناگهانی» در سال 2012 منتشر شد. رولینگ با این رمان سر و صدای زیادی ایجاد کرد و برای نوشتن آن هشت میلیون دلار دستمزد دریافت کرد

سومین نویسنده این فهرست «استفن کینگ» است که در رتبه 75 جای گرفته است. او که رمان «سرزمین شادی» را به تازگی منتشر کرده، تا سپتامبر «دکتر اسلیپ» را به بازار می فرستد. او امسال موفق شد تا رمان «زیر گنبد» را به صورت یک مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی راهی تلویزیون کند.

«جی. کی. رولینگ» نویسنده‌ای که اسمش با «هری پاتر» گره خوده است، نیز امسال در این فهرست حضور دارد. اما دلیل حضور او انتشار اولین رمانی است که برای بزرگسالان نوشته و با عنوان «خلاء ناگهانی» در سال 2012 منتشر شد. رولینگ با این رمان سر و صدای زیادی ایجاد کرد و برای نوشتن آن هشت میلیون دلار دستمزد دریافت کرد.

«سوزان کالینز» هم که با کتاب «بازی‌های گرسنگی» فروش زیادی کرد و فیلمش در سینما هم کاملاً موفق بود، رتبه 87 این فهرست را به دست آورده است. او با درآمد 20 میلیون دلاری که از انتشار سه‌گانه «بازی‌های گرسنگی» در سال 2012 عایدش شد، با اکران فیلمی که از اولین کتاب این مجموعه ساخته شد، نام خود را به عنوان سومین فیلم پرفروش در روز افتتاحیه، در تاریخ سینما ثبت کرد. سه گانه سوزان کالینز تنها در سال 2011 بیش از 9 میلیون نسخه فروش را ثبت کرده بود.

بخش ادبیات تبیان


منبع: خبرگزاری مهر