تبیان، دستیار زندگی
مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران، اظهارکرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در سال 91 در بخش‌های طرح اوقات فراغت، تشكل‌های دینی و هئت‌های مذهبی، اداره امور فرهنگی، امور قرآنی و روابط عمومی رتبه برتر كشوری را به خود اختصاص داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلیغات اسلامی مازندران در شش بخش رتبه برتر کشور را کسب کرد

حجت الاسلام ناصر شکریان

مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران، اظهارکرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در سال 91 در بخش‌های طرح اوقات فراغت، تشكل‌های دینی و هئت‌های مذهبی، اداره امور فرهنگی، امور قرآنی و روابط عمومی رتبه برتر كشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی، نمایندگی بابل، حجت الاسلام والمسلمین ناصر شكریان، مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در سال 91، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در سال 91 در بخش‌های طرح اوقات فراغت، تشكل‌های دینی و هئت‌های مذهبی، اداره امور فرهنگی، امور قرآنی و روابط عمومی رتبه برتر كشوری را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به برگزاری سه هزار و 187 كلاس آموزش عمومی قرآنی در سال 91، تصریح كرد: تعداد 50 دوره در بخش آموزش تخصصی قرآن اجرا شد و در كل تاكنون برای تعداد 7 هزار مازندرانی گواهینامه تخصصی قرآن صارد شده است.

شكریان با بیان برگزاری دوره تفسیر قرآن حداقل یك تفسیر در هفته برای هر شهرستان، اظهار كرد: در بخش تقویت نیروی قرآنی تعداد یك هزار و 700 دانش‌آموز حضور داشتند كه از بین آنها استعداد هر فرد در یك رشته مشخص و هدایت می‌شود.

مدیر كل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن اشاره به فعالیت 447 موسسه و خانه قرآن دارای مجوز از این سازمان، بیان كرد: از این تعداد 132 موسسه قرآنی و 315 خانه قرآن روستایی را شامل می‌شود كه تاكنون مبلغ 7میلیارد تومان تسهیلات بانكی به این موسسات و مراكز داده شده است و تعداد یك‌هزار مربی و فعال قرآنی مازندران كه تحت پوشش سازمان تبلیغات هستند احكام بیمه صادر شد.

وی با اشاره به تدوین و تصویب طرح پنج ساله قرآنی مازندران، افزود: این طرح در رشته‌ها و موضوعات بر اساس آمایش سرزمین تعداد مورد نیاز حاف1 قاری و مربی هر شهرستاتن مشخص می‌شود و خانه قرآن روستایی نز موظف شده تا با همكاری اداره‌كل امرو روستایی استانداری نسبت به پرورش قاری اقدام کنند

شكریان ضمن اشاره به راه‌اندازی 300 وبلاگ مراكز و موسسات قرآنی در مازندران و برگزاری جشنواره برترین‌های وبلاگ نویسی در سال 92، تصریح كرد: راه‌اندازی سایت شامخ114 ویژه موسسات و خانه‌‌های قرآنی و برگزاری كارگاه مهارت‌های زندگی از منظر قرآن با حضور خدام حسینی از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات در سال 91 است كه هزر كارگاه به مدت 4 روز در این سازمان برگزار شد.

مدیر كل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان برگزاری آزمون اعطای مدرك تخصصی به حفاظ قرآن همزمان با سراسر كشور در مازندران، اظهار كرد: تاكنون تعداد 300 نفر از حافظان مازندرانی رد یان ازمون شركت كردند و از بین آنها تعداد 50 نفر موفق به كسب گواهینامه مربوطه و معادل مدرك دانشگاهی شدند.

شكریان با اشاره به شركت 40 هزار در دوره آموزشی بخش قرآنی، بیان كرد: از سال 1387 تاكنون مسابقه نورالهدی در همزمان با سرسار كشور در مازندران برگزار می‌شود كه در سال 91 مازندران با شركت تعداد سه هزار و 500 نفردر این آزمون بیشترین افراد شركت كننده در كشور را به خود اختصاص داد و 45 نفر از مازندران موفق به كسب حد نصاب امتیاز شدند.

وی اعزام 12 هزار روحانی در 25 مناسبت ملی و مذهبی، اعزام 80 روحانی به عنوان اعزام بلند مدت، اعزام یك‌هزار و 100 مبلغ، برگزاری آموزش تخصصی مبلغین و مبلغات، شناساییی و ساماندهی 450 نفر از مبلغات، شناسایی 5 هزار و 177 هیئت مذهبی، صدور مجوز برای 2 هزار و 110 هیئت مذهبی، شناسایی یك‌هزار و 818 مداح و صدور كد، توزیع نشریه كشوری خیمه ویژه هیئت مذهبی، نشیره چاووش ویژه مداحان و نشریه اعتصام ویژه 85 انجمن‌ اسلامی مازندران را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در سال 91 عنوان كرد.

مدیركل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن اشاره به برگزاری 330 گفتمان دینی در دبیرستان‌های مازندران در سال 91 و چاپ و توزیع 9 جلد كتاب پاسخ به شبهات، تصریح كرد: در طرح اوقات فراغت تعداد 250 پایگاه تحت عنوان بوستان معرفت و هسته ‍ ‌های فرهنگی در سال 91 فعلیت داشتند كه 85 نشریه نیز چاپ و توزیع شد كه در آستانه ماه مبارك رمضان سال 92 در ویژه برنامه‌ای در دو بخش برادران و خوهران از نشریه‌های برتر تجلیل می‌شود .

شكریان با اشاره به فعالیت سه شعبه تبیان در فضای مجازی، اظهار كرد: تعداد 62 هزار و 188 مطلب در تبیان وجود دارد و رد سال گذشته 2 میلیون و 328 نفر زا سایت تبیان بازدید كردند و روابط عمومی سازمان تبلیغات سالامی مازندران نیز در بخش انعكاس خبر از سال 88 تاكنون رتبه برتر كشوری را به خود اختصاص داد كه رد سال 91 تعداد 536 خطبه نماز جمعه استان را پوشش خبری داد.

مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران برگزاری ویژه برنامه اعتكاف انتظار با حضور آیت‌الله فاضل در مسجد كاظم بیگ بابل در روهای 13،14 و 15 شعبان، احیای انتظار در هر شهرستان و ساحل انتظار با حضور هنرمندان و روحانیون در سه شهرساری، نوشهر و فریدونكنار را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در ایام نیمه شعبان عنوان كرد.

وی ضمن اشاره به برگزاری 5 دوره آموزشی ویژه در ماه‌های اینده، افزود: كارگاه آموزشی مبلغات، همایش رابطین طرح اوقات فراغت در چالوس، آموزش ویزه مداحان با حضور اقای سنگری در ساری در هشتم تیرماه 91 و آموزش نقد نحله‌های انحرافی در تاریخ 8 تیرماه جاری در چالوس را از برنامه‌ای در دست اقدام این سازمان است.

شكریان با اشاره به وجود یكصد حافظ كل قرآن در سنین مختلف، خاطرنشان كرد: در استان مازندران تعداد یكصدو 16 خانه عالم فعالیت دارد و تعداد یكصدو 60 خانه عالم نیز به صورت نیمه كاره در دست اقدام است.