تبیان، دستیار زندگی
دانش آموزان از اول تیر ماه سال جاری از برنامه طعم جبهه در باغ موزه دفاع مقدس بازدید می‌کنند و همچنین جشن «میلاد منجی» با پخش و توزیع کیک 313 کیلویی در سوم تیرماه برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طعم جبهه و شیرینی انتظار


دانش آموزان از اول تیر ماه سال جاری از برنامه طعم جبهه در باغ موزه دفاع مقدس بازدید می‌کنند و همچنین جشن «میلاد منجی» با پخش و توزیع کیک 313 کیلویی در سوم تیرماه برگزار می‌شود.

باغ موزه دفاع مقدس

دانش آموزان طعم جبهه را می‌چشند

بر اساس تفاهم نامه‌ای که به امضای جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و رحیم زمانی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران رسید نامه دانش آموزان مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در قالب اردوی یک روزه با حضور در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت از برنامه طعم جبهه دیدن خواهند کرد و با معارف دوران هشت سال حماسه و ایثار آشنا می‌شوند.

برنامه طعم جبهه با ادای احترام به مقام والای هشت شهید گمنام در مقبره شهدای باغ موزه آغاز می‌شود و با اجرای دو نمایش با محوریت دفاع مقدس به کارگردانی یوسف بختیاری و اکران یک فیلم بلند از سینمای دفاع مقدس در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس ادامه خواهد یافت.

بازدید از تالارهای هفتگانه و نمایشگاه نقاشی هنرمند جانباز هاشم بدری و نمایشگاه عکس هنرمند جانباز داوود عامری از دیگر برنامه‌های این اردوی یک روزه می‌باشد که تا پایان شهریور ماه به استثنای ایام ماه مبارک رمضان و با حضور روزانه پانصد دانش آموز ادامه خواهد داشت.

لازم به یاد آوری است: این برنامه پنجمین برنامه طعم جبهه است که به همت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت در راستای ترویج فرهنگ حماسه و مقاومت و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با معارف دوران دفاع مقدس برگزار می‌گردد و تاکنون حدود پنجاه هزار دانش آموز در قالب این طرح از باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت بازدید داشته‌اند.

در این مراسم خودجوش و مردمی در بخش‌هایی که توسط خود مردم تدارک دیده شده است کیکی 313 کیلویی برای روز میلاد حضرت مهدی (عج) پخته و در روز مراسم میان زائران شهدا توزیع می‌شود

جشن میلاد منجی عالم

جشن «میلاد منجی» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و به مناسبت نیمه شعبان و سی امین سالروز اسارت «حاج احمد متوسلیان» و همراهانش با پخش و توزیع کیک 313 کیلویی توسط مردم برگزار می‌شود.

باغ موزه دفاع مقدس

جشن باشکوه میلاد منجی به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران و موسسه فرهنگی الوارثین از ساعت 8 الی 20 روز پنج شنبه به مناسبت  ولادت باسعادت امام زمان (عج) و سی امین سالروز اسارت سربازان جاویدالاثر امام زمان «حاج احمد متوسلیان» و همراهانش در گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این مراسم خودجوش و مردمی در بخش‌هایی که توسط خود مردم تدارک دیده شده است کیکی 313 کیلویی برای روز میلاد حضرت مهدی (عج) پخته و در روز مراسم میان زائران شهدا توزیع می‌شود و نیز سمبل‌های دفاع مقدس مانند چفیه، پلاک و سربندهایی با نام مهدی (عج) در بین زائران پخش می‌شود.

همچنین به دلیل تقارن با سی امین سالروز اسارت سربازان جاویدالاثر، حاج احمد متوسلیان، محسن موسوی،‌ تقی رستگار و کاظم اخوان و نیز ایام برگزاری عملیات کربلای یک، در مراسم روز پنجشنبه یکی از همرزمان حاج احمد و فرماندهان عملیات کربلای یک برای سخنرانی و خاطره گویی دعوت شده است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، پرتابل خبری بشرا