تبیان، دستیار زندگی
امید است با تدبیر کافی، مدیران مدارس مختلف بتوانند اوقات خوشی را برای دانش آموزان فراهم نمایند. یکی از این اقدامات نگه داشتن دانش آموزان در حالت یادگیری می باشد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح های مدارس برای تعطیلات تابستانی

طرح های مدارس برای تعطیلات تابستان

مدرسه  می تواند نقش مهمی در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در طول تابستان ایفا کند.

از جمله راه کارهایی که برخی از مدیران در نقاط مختلف جهان برای پر کردن اوقات فراغت دارند، به شرح ذیل می باشد که امید است با تدبیر کافی، مدیران مدارس مختلف بتوانند اوقات خوشی را برای دانش آموزان فراهم نمایند. یکی از این اقدامات نگه داشتن دانش آموزان در حالت یادگیری می باشد لذا

  • ایجاد کلاس های فوق برنامه به خصوص برای دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان، می تواند مفید باشد. که البته باید این دقت صورت پذیرد که فقط دانش آموزان واجد شرایط در این طرح شرکت نمایند.

  • دایر بودن کتابخانه های مدارس در اوقات تابستان، علاوه بر دانش افزایی دانش آموزان می تواند، فن ارتباط با مسئولین مدرسه و جستجوی کتاب در کتابخانه و یا در سایت های مختلف را به دانش آموز یاد دهد.
    طرح های مدارس برای تعطیلات تابستان

  • دایر بودن اتاق های رایانه برای کاربری دانش آموزان

  • تشکیل جلسات منظم با عنوان طرح مشارکت والدین ، می تواند راه گشا باشد برای والدین، که به دانش آموزان خود کمک کنند که درس هایی را که در سال گذشته آموخته اند، فراموش نکنند. خوب است این جلسات قبل از اتمام سال تحصیلی برگزار شود تا آن ها با این روند آشنا شوند.

طرح های مدارس برای تعطیلات تابستان

  • ایجاد و توزیع یک خبرنامه برای والدین در تابستان می تواند اطلاعات مفیدی را به والدین برای عملکرد مدرسه و پیشرفت دانش آموزان ارائه دهد.
  • ارسال "نقشه راه والدین" به خانه دانش آموزان جهت آشنایی آن ها با کلاس های در حال برگزاری در مدارس . این نقشه راه می تواند شامل جزئیات محتوای خاص کلاس ها باشد.

شما به عنوان یک مدیر و مسئول مدرسه چه راه کارهایی را برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در مدرسه دارید، شاید این جا فرصت مناسبی برای شما باشد تا بتوانید تجربیات خود را در اختیار دیگر دوستان و همکاران خود قرار دهید.


مرکز یادگیری سایت تبیان