تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی کشورمان با غلبه بر کره‌ جنوبی مقتدرانه به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رستگاری ایران در آسیا + جدول گروه


تیم ملی کشورمان با غلبه بر کره‌ جنوبی مقتدرانه به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد.


هفته پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا شب گذشته با برگزاری 4 دیدار پیگیری شد که در حساس‌ترین دیدار از گروه اول تیم ملی کشورمان در یک دیدار حساس و سرنوشت‌ساز با تک گل ارزشمند رضا قوچان‌‌نژاد یک بر صفر از سد کره‌جنوبی گذشت و مقتدرانه برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کرد.

تیم ملی ایران

در این گروه عصر روز گذشته تیم ملی ایران آخرین بازی خود در مرحله گروهی را به میزبانی ورزشگاه اولسان کره‌ جنوبی برگزار کرد که این دیدار با برتری شاگردان کی‌روش همراه شد تا ملی‌پوشان ایران با 16 امتیاز بلیت برزیل را اوکی کنند.

حماسه اولسان برای فوتبالدوستان ایرانی چیزی شبیه به حماسه ملبورن بود. پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی در حضور 44 هزار تماشاگر میزبان که 90 دقیقه دست از تشویق تیمشان نکشیدند، کار آسانی نبود. این پیروزی غرور انگیز در روزی به دست آمد که کره ای ها از دقیقه یک تا دقیقه 90 فشار مضاعفی را روی خط دفاعی ما ایجاد کردند. در بازی همزمان هم قطری ها درست به همان اندازه که نباید، گل خوردند، اما عزم و اراده ایرانی معادلات را به نفع فوتبال ایران رقم زد تا ملتی که به خوبی از تیم ملی فوتبالش حمایت کرده بود، جشنی پرشکوه را برای این پیروزی بزرگ برپا کند.

ازبکستان پنج گل زد، اما...

قبل از گل قوچان نژاد با خبر خوبی که از  تاشکند رسید تاحدودی استرس ها فروکش کرده بود. قطری ها بر خلاف انتظار  توسط الیاس عبدالقادر در دقیقه 37 دروازه ازبکستان را باز کرده بودند، اما انگار قرار نبود قطری ها برای ما کاری کنند. تیم ملی ازبکستان که تا دقیقه 60 با یک گل از قطر عقب بود، در 30 دقیقه پایانی پنج بار دروازه این تیم را گشود، تا استرس نزد فوتبالدوستان ایرانی در دقایق پایانی بازی با کره جنوبی به اوج خودش برسد. پیروزی پنج بر یک ازبکستان مقابل قطر، یک معنا داشت؛ اینکه اگر از کره جنوبی گل مساوی را می خوردیم، به جام جهانی هم نمی رفتیم. اما کملی پوشان فعل خواستن را صرف کردند و با دفاعی جانانه از آن یک گل ارزشمند، روی ادعای سرمربی کره جنوبی که گفته بود دوست دارند همراه با ازبکستان جشن صعود بگیرند، خط بطلان کشید.

**نتایج کامل دیدارهای هفته آخر و جدول رده‌بندی گروه‌های اول و دوم رقابت‌ها پس از پایان مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه آسیا به شرح زیر است:

گروه اول:

کره‌جنوبی صفر - ایران یک

گل: رضا قوچان‌نژاد (60)

ازبکستان 5 - قطر یک

*جدول رده‌بندی گروه اول:

تیمبازیبردتساویباختگل زدهگل خوردهامتیازتفاضل گل
ایران851282166+
2-کره جنوبی8422137146+
3- ازبکستان8422116145+
4- قطر821551378-
5- لبنان812531259-

در این گروه تیم ملی ایران به عنوان صدرنشین به همراه کره‌جنوبی راهی جام جهانی شد و تیم ملی ازبکستان با امتیاز برابر با کره‌ جنوبی به خاطر تفاضل گل کمتر راهی دیدار پلی‌آف شد.

گروه دوم:

استرالیا یک - عراق صفر

اردن یک - عمان صفر

*جدول رده‌بندی گروه دوم:

1-ژاپن  17 امتیاز

2-استرالیا  13 امتیاز

3-اردن  10 امتیاز

4-عمان  9 امتیاز

5-عراق  5 امتیاز

در این گروه هم ژاپن با کسب 17 امتیاز با صعود مقتدرانه به جام جهانی 2014 به عنوان نخستین تیم به کار خود پایان داد و استرالیا نیز از این گروه به جام جهانی رسید.

همچنین تیم ملی اردن هم با برتری مقابل عمان، حریف ازبکستان در دیدار پلی‌آف شد تا به این ترتیب تکلیف تیم‌های صعود کننده به جام جهانی 2014 برزیل از قاره آسیا به عنوان نخستین قاره مشخص شود.

بخش ورزشی تبیان