تبیان، دستیار زندگی
عباسعلی کدخدایی گفت: اگر ارسال نتایج انتخاباتی منجر به التهاب شود، کسانی که نشر دهنده آمار هستند، مورد تعقیب مراجع قضایی قرار می‌گیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدخدایی: هیچ تخلفی مشاهده نشد


عباسعلی کدخدایی گفت: اگر ارسال نتایج انتخاباتی منجر به التهاب شود، کسانی که نشر دهنده آمار هستند، مورد تعقیب مراجع قضایی قرار می‌گیرند.


کدخدایی

به گزارش تبیان به نقل از تسنیم؛ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با تبریک خلق حماسه سیاسی که مردم با حضورشان خلق کردند، در خصوص آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ناظرین در محل اخذ رای حاضر بودند و مراقبت لازم را از نحوه اخذ رای داشتند. بعد از اینکه رای‌گیری به پایان رسید، بالافاصله شمارش آرا با حضور ناظرین ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پس از پایان شمارش آرای هر صندوق این آمار در صورتجلسه‌ای به تهران می‌رسد، افزود: دقت می‌شود که در شمارش آرا مشکلی پیش نیاید و همان آرایی که در صندوق ریخته شده است, شمرده شده و آماربه صورت دقیق اعلام شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا مسئله‌ای در این دوره انتخابات پیش نیامد، گفت: به جرأت می‌گویم ‌این اولین انتخاباتی بود که در آن هیچ تخلفی مشاهده نکردیم.

کدخدایی در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی که در آن اعلام می‌شود یک نامزد چند درصد از آرا را به خود اختصاص داده است, گفت: پیشتر از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها گفتیم که وظیفه اعلام اولیه نتایج بر عهده وزارت کشور است و هر‌گونه آماری که ارائه شود، فاقد اعتبار است.

وی افزود: اگر خدای ناکرده این پیامک‌ها منجر به التهاب شود، از سوی مراجع قضایی کسانی که نشر دهنده این آمار هستند، مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا مسئله‌ای در این دوره انتخابات پیش نیامد، گفت: به جرأت می‌گویم ‌این اولین انتخاباتی بود که در آن هیچ تخلفی مشاهده نکردیم

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه از نامزدها می‌خواهیم که به ستاد و طرفدارانشان یادآوری کنند که از گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که مبنای دقیق ندارد، خودداری کنند، اظهار داشت: هنوز برای ما نیز روشن نیست که چه کسانی چه تعدادی از آرا را کسب می‌کنند، باید صورت جلسات و آمار به دست ما برسد تا نتایج کلی اعلام شود.

کدخدایی در پایان تصریح کرد: از رسانه‌ها و همچنین طرفداران کاندیداها می‌خواهم ‌از ارسال پیام‌هایی که ذهن‌ها را درگیر و تصورات نادرست ایجاد می‌کند، دوری کنند.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان