تبیان، دستیار زندگی
طی سال 2012 میلادی حملات هدف‌گذاری شده درفضای مجازی نسبت به سال قبل ازآن 42 درصدافزایش یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد حملات اینترنتی هدفمنددرجهان


طی سال 2012 میلادی حملات هدف‌گذاری شده درفضای مجازی نسبت به سال قبل ازآن 42 درصدافزایش یافته است.

اینترنت

شرکت سیمانتک گزارش جدیدی را با عنوان "بررسی تهدید‌های امنیتی اینترنت" منتشر کرده که در آن آمده است طی سال 2012 میلادی حملات هدف‌گذاری شده در فضای مجازی نسبت به سال قبل از آن 42 درصد افزایش یافته است.

حملات هدف‌گذاری شده اینترنتی که برای سرقت سرمایه‌های معنوی کاربران طراحی می‌شوند، در حوزه سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌اند و گفته می‌شود که 31 درصد از کل حملات هدف‌گذاری شده در سال 2012 میلادی به منظور سرقت اطلاعات سازمان‌های کوچک صورت گرفته است.

شرکت‌های تجاری کوچک برای حملات اینترنتی هدف‌گذاری شده جذابیت فراوان دارند و این در حالی است که سوءاستفاده‌گران اینترنتی می‌کوشند راه‌هایی برای ورود به شرکت‌های بزرگتر نیز بیابند.

در حوزه سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌اند و گفته می‌شود که 31 درصد از کل حملات هدف‌گذاری شده در سال 2012 میلادی به منظور سرقت اطلاعات سازمان‌های کوچک صورت گرفته است

این مسئله باعث شده است که طی سال‌های اخیر میزان آسیب‌پذیری کاربران روی ابزارهای سازمانی و به‌خصوص پلتفورم‌های همراه مانند اندروید افزایش چشمگیر یابد.

"جاستین دو"(Justin Doo) مدیر اقدامات امنیتی شعبه سیمانتک در خاورمیانه گفت: «سرعت جرایم سایبری در دنیا کاهش نیافته است و سوءاستفاده‌گران اینترنتی می‌کوشند برای گسترش این قبیل حملات راه‌های جدید پیدا کنند تا اطلاعات کاربران و سازمان‌ها را به سرقت ببرند».

بخش ارتباطات تبیان


منبع: شماران سیستم