تبیان، دستیار زندگی
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مصوبه مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از این بنیاد گفت: بنده به عنوان کسی که هم خودم پاک هستم و هم دستگاه و همکارانم، از هر گونه بررسی استقبال می‌کنم و هراسی از این گونه بررسی‌ها ندارم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هراسی از تحقیق و تفحص ندارم

تحقیق و تفحص بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط نمایندگان مجلس


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مصوبه مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از این بنیاد گفت: بنده به عنوان کسی که هم خودم پاک هستم و هم دستگاه و همکارانم، از هر گونه بررسی استقبال می‌کنم و هراسی از این گونه بررسی‌ها ندارم.

 مسعود زریبافان

مسعود زریبافان ادامه داد: همکارانم در بنیاد شهید با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند؛ اما بعضی‌ها که خودشان مشکل دارند و در دوران مدیریت خود در بنیاد شهید تخلفاتی کرده‌اند، به خاطر این تخلفات او را برکنار کردیم که او هم به خاطر برکناری و انتقام از من، می‌خواهد بنیاد شهید را بد نام کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: هر کسی که قرار است برای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید بیاید و بررسی کند، خواهد دید که پر کارتر و پاک‌تر از زریبافان کیست؟ سالم‌تر و مقدس‌تر از بنیاد کدام نهاد است؟ فردی که قرار است بررسی کند، بیاید و تمام زندگی مرا زیر و رو کند؛ من ادعایی ندارم، فقط خود را سرباز مخلص نظام و خادم ایثارگران می‌دانم؛ از این مسائل هم نمی‌ترسم.

وی در خصوص بحث مطرح شده در مجلس با عنوان اختلاس 15 میلیاردی در بنیاد شهید گفت: در این جریان یک کارمند بازنشسته‌ای با جایی تبانی کرده و پول را به جای اینکه به حساب بنیاد بریزد، به حساب شخصی‌اش ریخته بود؛ ما هم از آن کارمند بازنشسته شکایت کردیم و این پول را از او پس گرفتیم. کجای این اختلاس است؟ اختلاس یعنی اینکه مسئولی در زمان مدیریتش پولی را که برای درمان جانبازان است را بردارد و سکه بخرد و به افراد بدهد تا به او رأی بدهند.

اختلاس در بانک دی و عدم پرداخت مطالبات جانبازان از عوامل اصلی این مصوبه مجلس بود. عباس فلاح باباجان افزود: مطالبات بیمه و مسکن جانبازان و ایثارگران نیز پرداخت نشده است

اختلاس در یک بانک دلیل تحقیق و تفحص

یک نماینده مجلس با بیان اینکه روز دوشنبه 20 خردادماه سال جاری، نمایندگان به طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران رأی مثبت دادند، گفت: اختلاس در بانک دی و عدم پرداخت مطالبات جانبازان از عوامل اصلی این مصوبه مجلس بود. عباس فلاح باباجان افزود: مطالبات بیمه و مسکن جانبازان و ایثارگران نیز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه 64 درصد از نمایندگان به این مصوبه رأی مثبت دادند، ادامه داد: یکی از بحث‌های اساسی اکثر نمایندگان عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در رسیدگی به جانبازان بود.

وی ادامه داد: رها کردن مسئله اشتغال جانبازان و مشکلات درمانی آنان و همچنین مشکل آسایشگاه بقیة‌الله از عواملی بود که نهایتاً منجر شد تا طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید امور ایثارگران رأی بیاورد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران را بررسی و تصویب کردند.

امیر خجسته که به عنوان طراح طرح تحقیق و تفحص بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجلس سخن می‌گفت، با بیان اینکه تحقیق و تفحص از مدیریت بنیاد شهید است نه از خود بنیاد گفت: شفاف نبودن عملکرد مالی بنیاد شهید، عدم توجه کامل به ایثارگران و مشکلات مدیریتی از جمله دلایلی است که 90 نماینده مجلس را برای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید مصمم کرده است.

وی افزود: در بنیاد شهید مباحثی درباره اختلاس 15 میلیارد تومانی مطرح شده است که باید مورد توجه باشد. بر اساس این گزارش حجت الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را به عهده کرد بعد از استماع گزارش کمیسیون اجتماعی، این طرح را به رای نمایندگان گذاشت که مجلس با 129 رای موافق و 18 رای مخالف و 16 رای ممتنع آن را تصویب کرد.

فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری فارس، خبر آنلاین