تبیان، دستیار زندگی
نسکافه با عطر ِ کاهگل، غزل شیرین عشق، آقاپری، پیله تنهایی عشق، رُز مرا نگه‌دار!، اتاق، و زن، غذا و خدا؛ پس از استقبال مخاطبان در نمایشگاه کتاب، از سوی نشر آموت تجدید چاپ شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌های آموت


نسکافه با عطر ِ کاهگل، غزل شیرین عشق، آقاپری، پیله تنهایی عشق، رُز مرا نگه‌دار!، اتاق، و زن، غذا و خدا؛ پس از استقبال مخاطبان در نمایشگاه کتاب، از سوی نشر آموت تجدید چاپ شد.

تازه‌های آموت

نشر آموت که مدتی‌ است بر انتشار رمان‌های حجیم ایرانی تمرکز ویژه‌ای نشان داده‌است، پس از استقبال مخاطبانش در نمیاشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تازه‌های نشرش را تجدید چاپ کرد.

کتاب‌های تجدید چاپی نشر آموت به قرار زیر است

نسکافه با عطر ِ کاهگل

م. آرام (رمان ایرانی)

شهریار، از گذشته خود چیزی نمی‌داند اما تصاویری مبهم، گاهی او را آزار می‌دهند و احساس می‌کند جایی که در آن زندگی می‌کند، خانه و زندگی اصلی او نیست. اغلب اوقات هنگام خوردن نوشیدنی همیشگی‌اش (نسکافه) احساس می‌کند عطر کاهگل در مشامش می‌پیچد و در ادامه همیشه یک دیوار کاهگلی در ذهنش زنده می‌شود.

سرانجام با مشاهده یک صحنه تصادف، حافظه‌اش را به دست می‌آورد و یادش می‌افتد اسم اصلی او شهریار نیست و... نسکافه با عطر کاهگل، تقابل دو نوع زندگی (پس رفته و ایده آل) در جامعه امروزی و تضاد کنش ها و واکنش ها، رویاها، دنیاها و امیدهاست.

غزل شیرین عشق

لیلا عباسعلیزاده(رمان ایرانی)

«غزل شیرین عشق» رمانی خوشخوان از «لیلا عباسعلیزاده» است که زندگی پرفراز و نشیب «شیرین» را در 408 صفحه روایت می‌کند.

شیرین پس از مرگ همسرش آرش، با دختر کوچكش «غزل» در تهران زندگی می‌کند تا بتواند دور از نگرانی‌ها و دخالت‌های خانواده‌ی خودش و آرش، زندگی آرامی را سپری کند. دخترش غزل در کلاس نقاشی فرهنگسرا با مردی به نام «محمد» آشنا می‌شود و به اصرار، از مادرش می‌خواهد او نیز محمد را ببیند. شیرین با دیدن محمد، دهانش از حیرت باز می‌ماند. او نمی‌تواند باور کند که بازی عجیب روزگار دوباره محمد را سر راه او قرار داده است....

آقاپری

جمیله مُزدستان(رمان ایرانی)

«آقا پری» مجموعه داستان طنز نوشته «جمیله مزدستان» شامل 12 داستان كوتاه است كه اغلب آن‌ها محور اجتماعی دارند. در این آثار به مسایل متنوع جامعه امروز و مسایل زنان و جوانان در قالب داستانی پرداخته شده است.

به گفته نویسنده مسایل روزمره جامعه امروز ایران و نگاه به مسایل زنان محور اغلب داستان‌های این كتابند. موضوعات داستان‌های این كتاب هیچ وابستگی محتوایی به یكدیگر ندارند و هر كدام به طور خاص به مساله‌ای اجتماعی و انسانی در نسبت با مشكلاتی كه انسان امروز با آن مواجه است، نگاهی طنزگونه دارند.

پیله تنهایی عشق

فاطمه موسوی(رمان ایرانی)

رمان از زبان دختری روایت می‌شود که به همراه چهار خواهر خود در شهرستانی در حومه تهران با پدری زندگی‌ می‌کند که آروزی داشتن یک پسر را داشته است. راوی در میان خانواده ‌خود تنها کسی است که موفق به تحصیل و پیدا کردن شغل می‌شود و از همین راه سعی در حمایت خود خواهران خود می‌گیرد اما در طول این ماجرا درگیری‌های عاطفی که برای وی به وجود می‌آید و نیز حوادثی که خواهران و پدر وی به آن دچار می‌شوند به نوعی او را به سمت شکوفایی درونی و حرکت به سمت تعریفی تازه از خود سوق می‌دهد....

«آقا پری» مجموعه داستان طنز نوشته «جمیله مزدستان» شامل 12 داستان كوتاه است كه اغلب آن‌ها محور اجتماعی دارند. در این آثار به مسایل متنوع جامعه امروز و مسایل زنان و جوانان در قالب داستانی پرداخته شده است

رُز مرا نگه‌دار!

پری نرگسی(رمان ایرانی)

رمان داستان یک رُز است که قرار است به دست معشوق برسد اما ماجراهای عجیب و غریبی از سر می‌گذراند تا...

«رز مرا نگه دار» نوشته »پری نرگسی» با نگاهی به دنیای جوانان، ‌دغدغه‌های امروز آنان در قالب رمان را مرور کرده است. نویسنده سعی داشته با تکیه بر مسایل عاطفی و نیز موضوعات اجتماعی روز دنیای جوانان را براساس دغدغه‌هایشان در قالب این رمان مرور کند. در این داستان راوی یک شاخه گل رز است كه داستان را از زاویه نگاه سوم شخص برای مخاطبان بازگو می‌كند.

اتاق

اِما دُون‌اِهو؛ مترجم: علی قانع

رمان «اتاق» داستان مادری جوان و پسر 5 ساله اش است که در اتاق کوچکی زندانی شده و هیچ‌وقت اجازه خروج نداشته‌اند. اتاق برای جک کوچولو همه چیز است و برای مادرش یک جهنم شخصی. او به‌مدت 7 سال در آلونکی پرت و دورافتاده در یک باغ اسیر بوده و فقط نورگیر سقف، روشنایی دنیای خارج را نشانش می‌دهد.

بدون گفتن بقیه داستان باید گفت خواننده در رمان «اتاق» نوشته «اما دون‌اهو» با ترجمه‌ی «علی قانع» با داستانی گیرا، هول‌انگیز، فریبنده و فوق العاده خواندنی روبروست.

زن، غذا و خدا

جِنین راس؛ ترجمه‌ی آراز ایلخچویی

ماه مارس سال گذشته، بعد از این‌که نسخه‌ی اصلی «زن، غذا و خدا» با تیراژ اولیه‌ی یک میلیون و دویست نسخه منتشر شد، کتاب خیلی زودتر از آن‌چه انتظار می‌رفت در لیست پرفروش‌های دنبا، از جمله نیویورک تایمز قرار گرفت و در انتهای سال، رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون به انتخاب خوانندگان را به خود اختصاص داد.

کتاب ترکیبی است از روان‌شناسی، فلسفه، داستان و عرفان شرقی؛ حاصل تجربه‌ی سی ساله‌ی نویسنده در زمینه‌ی برگزاری دوره‌های بازپروری و کارگاه‌های عملی ترک عادت‌های نادرست غذایی و پُرخوری. با این حال، «زن، غذا و خدا» یک کتاب رژیم نیست، رژیم‌درمانی یک صنعت است، صنعتی که طبق آمار، سالانه شصت میلیارد دلار پول مردم عادی را روانه‌ی جیب تولیدکنندگان محصولات و دست‌اندرکاران این صنعت می‌کند. از طرفی، ناتوانی عموم افراد در رژیم‌درمانی نتیجه‌ای غیر از خرد شدن اعتماد به نفس‌شان ندارد.

 بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: ایلنا