تبیان، دستیار زندگی
سایت رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا، دقایقی بعد از پیروزی تیم ایران مقابل چین تایپه به تحلیل این بازی و وضعیت تیم كشورمان پرداخت. سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا دقایقی پس از بازی تیمهای م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب پیروزی ایران در سایت AFC:

گلهای كریمی باعث صعود ایران شد


سایت رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا، دقایقی بعد از پیروزی تیم ایران مقابل چین تایپه به تحلیل این بازی و وضعیت تیم كشورمان پرداخت.

سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا دقایقی پس از بازی تیمهای ملی ایران و چین تایپه در بازتاب این دیدار نوشت: با دو گل علی كریمی، ایران پیش از آخرین بازی با نتیجه 2 بر صفر چین تایپه را مغلوب كرد و برای یازدهمین بار متوالی به مرحله نهایی جام ملتهای آسیا صعود كرد.

این سایت در ادامه می نویسد: كریمی كه در گذشته عنوان بهترین بازیكن سال آسیا را كسب كرده است، در دقیقه 10 گل اول را برای تیم قلعه‌نوعی به ثمر رساند و در دقیقه 56 نتیجه را 2 بر صفر كرد. هم اكنون ایران 11 امتیازی است و یك امتیاز بیشتر از كره ای دارد كه با یك امتیاز مقابل سوریه صعودش را مسجل می‌كند.

در ادامه این گزارش آمده است: از آنجایی كه قلعه‌نوعی تیم قدرتمندی متشكل از بازیكنانی همچون علی كریمی (بایرن مونیخ)، آندرانیك تیموریان (بولتون)، مهدی مهدوی‌كیا (هامبورگ)، رحمان رضایی (لیورنو) و جواد نكونام (اوساسونا) را به زمین فرستاده بود، تیم ملی ایران برای كسب حداكثر امتیاز بازی می‌كرد.

سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص این بازی در ادامه آورده است: تیم ایران بعد از آنكه در جام LG ،2 بر صفر عراق را شكست داد و با اردن میزبان به تساوی بدون گل رسید، با اعتماد به نفس بالا به مصاف چین تایپه رفت.

در پایان این گزارش ذكر شده است : ایرانیها روز 15 نوامبر (24 آبان) در مقابل كره جنوبی و در حالیكه میزبان هستند، به دنبال صدرنشینی در جدول گروه دوم خواهند بود .

دو پله صعود ایران در رده بندی فیفا