تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران جوان راهنمایی خدیجه کبری (س) به مدیریت سرکار خانم نسرین الملوک عباس پور تهرانی در بخش غرفه ها و سمینارها علمی هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید.....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای پژوهشی راهنمایی خدیجه کبری(س)

در هفتمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی

غرفه و سمینارهای دانش آموزی

پژوهشگران جوان راهنمایی خدیجه کبری (س) به مدیریت سرکار خانم نسرین الملوک عباس پور تهرانی در بخش غرفه ها و سمینارهای علمی هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید.

غرفه ها

پژوهش خانم ها سها افشاری، طناز کریمی پور، یاسمن خسروی، الهه اخباری با راهنمایی مسئول پژوهش خانم ها تهرانی و حسینی درمورد معماری ( ساخت ماکت) مقبره ی باباطاهر می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دستاوردهای پژوهشی راهنمایی خدیجه کبری(س)، غرفه و سمینار

پژوهش خانم ها مهتاب سعیدی مقدم، مهتاب حسن سلطانیه، مبینا نعمتی،  زهرا نعمتی، یگانه غمیلیویی با راهنمایی مسئول پژوهش خانم ها تهرانی و حسینی در مورد معماری ( ساخت ماکت) مقبره کوروش  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پژوهش خانم ها سارا بروجردیان، فاطمه تاجیک، حوریه سادات رضوی، فاطمه علمی انواری، لعیا گمینی، نگین گمینی با راهنمایی مسئول پژوهش خانم ها تهرانی و منا حقی در مورد ماکت خانه ویلایی می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

سمینارها

پژوهش خانم ها فائزه رحمانی، زهرا حاجیان با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم نگین بخشی در مورد بررسی وجود ویتامین سی در هویج پخته - ساخت ماکت ریه می باشد.

دستاوردهای پژوهشی راهنمایی خدیجه کبری(س)، غرفه و سمینار

به گفته این پژوهشگران :

ساخت شناساگر ویتامین ث: یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت را با یک پیمانه آب مقطر مخلوط کرده و حرارت می دهیم. سپس 4 قطره ید به محلول اضافه می کنیم به رنگ آبی تیره در می آید.

تست شناساگر : یک قرص ویتامین ث 250 میلی گرمی به شناساگر اضافه می کنیم به دلیل وجود ویتامین ث در قرص رنگ شناساگر تغییر کرده و رنگ آبی خود را از دست می دهد.

یک لوله آزمایش را تا ¾ ارتفاعش آب مقطره ریخته و 60- 50 قطره شناساگر ریخته تا آبی کمرنگ شود در لوله آزمایش دوم تا ¾ ارتفاعش آب هویج پخته شده را می ریزیم به همراه 60-50 قطره شناساگر.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

در لوله آزمایش دوم به دلیل وجود ویتامین ث با افزودن شناساگر رنگ لوله تغییر نکرده و به صورت نارنجی یا زرد کم رنگ باقی می ماند. در نتیجه هویج در اثر پخت، ویتامین ث خود را از دست می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه : علیرضا سرمدی

تنظیم: نسرین صادقی