تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران جوان راهنمای یکتا (رشت) به مدیریت سرکار خانم مریم خونگرم در بخش سمینار های علمی هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای پژوهشی راهنمایی یکتا، رشت

در هفتمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی

سمینارهای دانش آموزی

پژوهشگران جوان راهنمای یکتا (رشت) به مدیریت سرکار خانم مریم خونگرم در بخش سمینار های علمی هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید.

سمینارها

پژوهش خانم ها مهکامه عینکی، زینب امانی، آویشن جمالی، زهرا صفری، فائقه نظری با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم آذین سنجری در مورد بررسی موجودات ریز در آب جوی ها می باشد.

دستاوردهای پژوهشی راهنمایی یکتا، سمینارها

به گفته این پژوهشگران:

هدف ما از انجام این پروژه آشنایی با میکرو ارگانیسم های آب های مختلف هست که با آزمایش های مختلف توانستیم باکتری ها و میکروارگانیسم های آب های در حال حرکت را ببینیم. ما آب های مختلف را جمع آوری کردیم و با آن ها آزمایشاتی را انجام دادیم و توانستیم میکروارگانیسم ها را مشاهده کنیم و یا ضرر ها و فواید میکرواورگانیسم ها آشنا شویم.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

که آب ها برای ما اهمیت زیادی دارند که اگر آن ها وجود نداشته باشند انسان ها نیز وجود نخواهند داشت و ارگانیسم ها که اگر نباشند نفتی نیز وجود ندارد زیرا آنها باعث تجزیه شدن می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پژوهش خانم ها کوثر بابایی، هدیه قویدل، مهزاد پورملک زاد، مژده خیری، فاطمه قچاق با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم آذین سنجری در مورد چرا آسمان رنگی است؟ می باشد.

به گفته این پژوهشگران:

این پروژه درباره ی این است که چرا آسمان رنگی است؟ در این پروژه با انجام آزمایش هایی همچون ساخت آکواریوم، منشور و چره ی رنگ توانستیم نور را تجزیه کنیم، آسمان را شبیه سازی کنیم در این شبیه سازی آسمان از شیرخشگ و چراغ و آب استفاده کردیم بعد از انجام آزمایش توسط آکواریوم میزان RGB آن را اندازه گرفته و سپس در نرم افزار اکسل نمودارهای مربوط به آن ها را ترسیم کردیم.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

دلیل آبی بودن و یا رنگی بودن آسمان به دلیل وجود اتمسفر و گرد و غبار در جو است که هر چه میزان غلظت گرد و غبار بیشتر باشد رنگ های خورشید بیشتر به چشم ما دیده می شود.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه : علیرضا سرمدی

تنظیم: نسرین صادقی