تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال آخرین تدابیر کی روش برای دیدار با قطر را تجربه می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم ملی فوتبال و آخرین تدابیر کی روش


تیم ملی فوتبال ایران که روز 24 خرداد در دوحه مهمان قطر است آخرین تدابیر کارلوس کی روش برای بردن حریف را تجربه می کند. این دیداری حساس است که بازنده آن تا حدود زیادی با حضور در جام جهانی وداع می کند.


تمرین تیم ملی فوتبال ایران درحالی در ورزشگاه ایرانیان دبی برگزار شد که نواختن ضربات ایستگاهی و تمرین در فضای کوچک در دستور کار ملی‌پوشان قرار داشت. در این تمرین که به مدت نود دقیقه، در فضایی شاداب و با حضور همه بازیکنان برگزار شد، ملی‌پوشان پس از گرم کردن زیر نظر مربیان، تنیس فوتبال و دستش نده  را انجام دادند. سپس به سه گروه زرد، آبی و قرمز تقسیم شدند و در فضای کوچک و زیر نظر کادر فنی فوتبال بازی کردند و پس از اتمام تمرینات ضربات ایستگاهی را تمرین کردند . طبق هماهنگی صورت گرفته بین مسئولان تیم ملی با باشگاه اوساسونا اسپانیا، مسعود شجاعی ساعت 24 جمعه وارد اردوی تیم ملی در امارات شد تا از امروز در کنار ملی‌پوشان برنامه‌‎های تمرینی را پیگیری کند.

ایران

تیموریان می رسد

پزشک تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه آندرانیک تیموریان فقط درد خفیفی دارد، گفت: تا روز بازی با قطر و با تدابیری که انجام می‌شود این مشکل تیموریان هم برطرف خواهد شد. دکتر پرهان خانلری در خصوص شرایط بازیکنان تیم ملی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: همه بازیکنان سرحال و با روحیه بالا در اردو هستند. آسیب دیدگی  در بازیکنان وجود ندارد و مصدومیت‌های جزئی هم برطرف شده است. با توجه به کم شدن حجم تمرینات، شرایط بهتر می‌شود و بازیکنان منتظر بازی مهم سه شنبه آینده هستند. وی در خصوص دلیل استراحت برخی بازیکنان در برخی روزهای اردو تصریح کرد: آخر فصل است و باید به فکر فشاری که این بازیکنان تحمل کرده‌اند باشیم. هر نشانه‌ای که احساس می‌شود، باید مورد توجه باشد. مهمترین وظیفه ما ریکاوری شدن بازیکنان پس از فصل سنگین مسابقات است و بهترین کاری که می‌توان انجام داد استراحت دادن به بازیکنانی که مشکلات جزئی دارند تا آسیب  جدید اتفاق نیافتد.

تیموریان : سبک بازی قطری‌ها تغییر کرده است

بازیکن خط میانی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه تیم ملی در این چند سال اخیر مقابل قطر نباخته است، گفت: برای کسب 3 امتیاز مقابل این تیم به میدان خواهیم رفت. آندرانیک تیموریان با اشاره به اردوی تیم ملی فوتبال در دبی ضمن بیان مطلب فوق گفت: تمرینات خوب و پرفشاری را زیر نظر کارلوس کی‌روش و همکارانش پشت سر گذاشتیم. امیدوارم با تمرینات گذشته و پیش رو، یک بازی خوب و قابل قبول را در استادیوم السد مقابل تیم ملی قطر انجام بدهیم. از زمانی که مربی این تیم تغییر کرده، سبک بازی آنها نیز دستخوش تغییر شده و اکثر بازیکنانی که پاسپورت خارجی داشتند را عوض کرده‌اند و بازیکنان قطری را به تیم ملی این کشور دعوت کرده‌اند. قطر تیم خوبی است و می تواند برای ایران مشکل ساز شود. البته تیم ملی ایران نیز بسیار خوب است و نقطه قوت‌مان این است که تیم ملی ایران در چند سال گذشته در قطر به این تیم نباخته است و ما برای سه امتیاز بازی به این کشور می‌رویم و امیدوارم با تلاش بازیکنان این تیم و مردمی که چشم انتظار ما هستند و حمایتی که کادر فنی، رسانه‌ها و فدراسیون فوتبال تا این لحظه داشته و خواهند داشت، نتیجه قابل قبولی از این دیدار بگیریم.  تیموریان در پاسخ به این سوال که با چند بازیکن تیم ملی قطر هم بازی بوده؟، گفت: هیچکدام. اما همه آنها در 4 تیم اول قطر بازی می‌کنند و بارها مقابل آنها به میدان رفته‌ام. یک بازیکن آنها لژیونر است که قاسم برهان دروازه‌بان این تیم بوده و نفر دوم سباستین، مهاجم آنها است که درحال حاضر دو کارته بوده و نمی‌تواند بازی کند.

یک بازیکن آنها لژیونر است که قاسم برهان دروازه‌بان این تیم بوده و نفر دوم سباستین، مهاجم آنها است که درحال حاضر دو کارته بوده و نمی‌تواند بازی کند

رئیس و دبیر در کنار تیم ملی

رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال ایران پس از حضور در اجلاس فیفا، در محل تمرین تیم ملی در امارات حضور یافتند. علی کفاشیان رئیس و مهدی محمد‌نبی دبیرکل فدراسیون که صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته و برای شرکت در اجلاس فیفا، تهران را به مقصد جزیره موریس در آفریقا ترک کردند، در محل اردوی آماده‌سازی تیم ملی در امارات حضور یافتند.  ملی‌پوشان ایران امروز صبح تمرین سبکی را برگزار می‌کنند و ساعت 15:30 دقیقه به وقت تهران هم یکی از دیدارهای قطر را آنالیز می‌کنند. ضمن اینکه ساعت 16 امروز هم تمرین گروهی ملی‌پوشان برگزار خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، کاروان تیم ملی فوتبال ایران ساعت 16 فردا برای برگزاری دیدار خود با قطر در مرحله انتخابی جام جهانی از دبی راهی شهر دوحه می‌شوند.

ایران

ارمغان ملی پوشان

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه تیم قطر چند ملیتی است، گفت: بازیکنان ایران اگر در دیدار با قطر خودشان باشند به راحتی این تیم را شکست می‌دهند. محسن مسلمان درباره وضعیت تمرینات و اردوی تیم ملی فوتبال در دوبی اظهار داشت: تمرینات بسیار خوب و با هدفی را پشت سرگذاشتیم. فقط مسعود شجاعی مانده است که به تمرینات اضافه شود. با حضور شجاعی تیم ملی کامل می‌شود تا با این تمرینات بتوانیم یک برد خوب را برای مردم عزیز ایران به ارمغان بیاوریم. بازی سختی با قطر داریم و باید حتما پیروز میدان باشیم. شور و شوقی که در بازیکنان می‌بینم، امیدوارم می‌کند که دیداری خوب را مقابل تیم چند ملیتی قطر داشته باشیم. خوشبختانه وضعیت بازیکنان خوب است. آنها شاداب و سرحال هستند و برای برای دیدار سخت مقابل قطر آماده می‌شوند.

مصدومیت جزیی جباری

در تمرین روز پنجشنبه گذشته که با گرم کردن، دویدن و حرکات کششی بازیکنان آغاز شد، ملی پوشان در فضای کوچک کار با توپ و پاس دادن را انجام دادند و پس از آن ارسال های از جناحین و ضربات ایستگاهی را تمرین کردند و پس از سرد کردن به استخر رفتند. تمرین روز پنجشنبه مهمان ویژه ای داشت و دکتر فیاض سفیر ایران در امارات و هیات همراه بر سر تمرینات تیم ملی حاضر شد و با بازیکنان صحبت کرد.

کاروان تیم ملی فوتبال ایران ساعت 16 فردا برای برگزاری دیدار خود با قطر در مرحله انتخابی جام جهانی از دبی راهی شهر دوحه می‌شود

در این تمرین نلو وینگادا حاضر بود و از نزدیک در کنار کادر فنی، تمرینات بازیکنان را زیر نظر گرفت. مجتبی جباری گرفتگی جزیی عضله داشت و بنا به صلاحدید کادر فنی تمرین نکرد. البته لازم به ذکر است که در تمرین روز گذشته هم محمد نوری بخاطر گرفتگی جزیی استراحت کرده بود و روز پنجشنبه به تمرینات بازگشت و با سایر ملی پوشان تمرین کرد.

تمرین قطری‌ها، پشت درهای بسته

تمرینات تیم ملی فوتبال قطر در آستانه دیدار با ایران به پشت درهای بسته منتقل شد.تیم ملی قطر با تمرینات صبح و بعدازظهر برای رویارویی با ایران از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آماده می‌شود.

ایران

روزنامه الرایه قطر در گزارشی اعلام کرد که تیم ملی این کشور تمرینات خود را برای آماده شدن مقابل تیم ملی ایران، از امروز از سر می‌گیرد تا سه‌شنبه به مصاف ایران برود.27 بازیکن در تمرینات شرکت می‌کنند و قرار است لیست نهایی این تیم 22 نفره باشد که 24 ساعت قبل از بازی با ایران اعلام خواهد شد. الرایه نوشت که این تصمیم به این دلیل است که همه بازیکنان تا آخرین لحظات در بالاترین سطح آمادگی خود را نگاه دارند. در حالی که قطر روز چهارشنبه دیداری تدارکاتی با جمهوری آذربایجان انجام داد و به نتیجه تساوی یک بر یک رسید، تمرینات خود را برای رویارویی با ایران در دو نوبت صبح و عصر دنبال می‌کند.  تمرینات صبحگاهی پشت درهای بسته و مبتنی بر قدرت بدنی است اما تمرینات عصرگاهی شامل مرور تاکتیک ها و بازی بر اساس تاکتیک حریف است که فهد ثانی سرمربی قطر بر آن تمرکز کرده است. این پایگاه خبری تاکید کرد که قطر در مقابل ایران راهی جز پیروزی و کسب سه امتیاز ندارد تا همچنان امید خود را به راهیابی به جام جهانی برزیل حفظ کند. فهد ثانی کار خود را سه برنامه هجومی، دفاعی و ارتباط خطوط سه‌گانه تیمی است تا سطح خوبی از بازی را مقابل ایران به نمایش بگذارد.

بخش ورزشی تبیان