تبیان، دستیار زندگی
واحدی نیكبخت چپ پای تیم پرسپولیس و تیم ملی در طول بازی‌های اخیر تیم جدیدش توانسته است درخشش خوبی داشته باشد. او برای نخستین بار، كاپیتانی تیم ملی را نیز مقابل عراق در تورنمنت سه جانبه ال جی در اردن تجربه كرد ولی به دلیل سرما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واحدی نیكبخت:فقط افراد بزرگ باید در مورد من نظر بدهند


واحدی نیكبخت چپ پای تیم پرسپولیس و تیم ملی در طول بازی‌های اخیر تیم جدیدش توانسته است درخشش خوبی داشته باشد. او برای نخستین بار، كاپیتانی تیم ملی را نیز مقابل عراق در تورنمنت سه جانبه ال جی در اردن تجربه كرد ولی به دلیل سرماخوردگی شدید در بازی چهارشنبه مقابل چین تایپه غایب خواهد بود.

علیرضا واحدی نیكبخت به سوالات ما چنین پاسخ داد:


چرا به ایران آمدی؟

در اردن به سرماخوردگی شدیدی دچار شدم ، به حدی كه حتی سعی می‌كردم از همه فاصله بگیرم. سرمربی تیم و كادر پزشكی هم گفتند بهتر است كه استراحت كنی حتی شب هم كه به ایران رسیدم تا صبح بیمارستان بودم.


كاپیتانی تیم ملی هم به افتخارات تو اضافه شد...

این برای من واقعا افتخار بود. اگرچه بازی اردن یك بازی دوستانه بود ولی كاپیتانی تیم ملی در هر شرایطی حتی برای چند ثانیه وظیفه سنگینی است. به هر حال از اینكه مربیان به من اعتماد كردند خوشحالم و این افتخار را به هواداران پرسپولیس تقدیم می‌كنم.


از بازی‌های تیم ملی بگو؟

چین تایپه را هم نباید دست كم گرفت، آنها برای اینكه از ایران امتیاز بگیرند دست به هر كاری می‌زنند. به نظر من تیم ملی باید بازی همیشگی خود را انجام دهد و با اقتدار در هر دو بازی كه پیش رو دارد به برتری برسد.


فكر می‌كنی برای بازی مقابل كره جنوبی برسی؟

بله، البته اگر مربیان تیم ملی صلاح بدانند و مرا برای آن بازی دعوت كنند. به هر حال برای من حضور در تیم ملی برای هر دیداری كه باشد ارزشمند است و امیدوارم با حضور در بازی مقابل كره جنوبی غیبت اخیرم را جبران كنم.


برخی از بازیكنان استقلال گفته‌اند جای نیكبخت در استقلال خالی نیست؟

خیلی ها در مورد من حرف می‌زنند، اما من فقط به حرف كسانی اهمیت می‌دهم كه آدمهای بزرگی هستند ، كسانی كه خودشان را فراموش نمی‌كنند و برای بزرگی و مشهور شدن به من و امثال من تكیه نمی‌كنند. من ادعایی نكردم كه در استقلال جای من خالی است یا خیر. از موفقیت این تیم به عنوان یك ایرانی خوشحال هم می‌شوم ولی یادتان باشد در مورد نیكبخت آدمهای بزرگ باید نظر بدهند، آنهایی كه مرا به بی‌تعصبی متهم كرده‌اند اولا اگر آدم بزرگی بودند جوابشان را می دادم و یادشان نرود كه آنها به خاطر یك پاداش 200 هزار تومانی از استقلال قهر می‌كردند.


هنوز هم این سوال بسیاری از مردم است كه چرا نیكبخت به پرسپولیس رفت؟

حرفهای زیادی دارم و سعی می‌كنم برای اینكه حداقل هواداران استقلال از اصل ماجرا خبردار شوند آن را در اولین فرصت بگویم. استقلال مرا نخواست و وقتی یك تیم مثل استقلال مرا نمی‌خواهد باید برای اثبات توانایی‌هایم به تیمی بروم كه سطح فنی‌اش از تیم قبلی ‌من پائین تر نباشد. من تا جایی كه توانستم تلاش كردم در استقلال باشم ولی آنها مرا نخواستند. یادتان باشد من حاضر شدم از 400 میلیون و این جور پولها بگذرم اما آقایانی كه پشت سر من حرف می‌زدند به خاطر دویست هزار تومان قهر می‌كردند.


كاندیدای آقای گلی هم كه هستی؟

نه! من فقط دنبال این هستم كه مفید بازی كنم و گلزنی برایم در درجه دوم قرار دارد.


آیا پرسپولیس به تعهداتش عمل كرده است؟

مسئولان باشگاه درصدد حل مشكلات هستند و قطعا به زودی این تلاشها به نتیجه خواهد رسید.


در مورد داربی حرفی نداری؟

هنوز حرف زدن در مورد داربی زود است. وقت داربی كه رسید به آن فكر می‌كنم. امیدوارم تماشاگران هر دو تیم برای داربی یك دیدار بسیار زیبا را شاهد باشند.

گزارش تصویری اختصاصی تبیان از دیدار پرسپولیس - پیکان