تبیان، دستیار زندگی
علی دایی با پرسپولیس روزهای حساسی در پیش دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس و دایی چه می کنند؟


تیم فوتبال پرسپولیس پس از چند سال ناکامی این بار هدایت تیم خود را به علی دایی سپرده است. دایی که سابقه این کار را در پرونده خود دارد با تجربه ای بیشتر نسبت به گذشته روزهای حساسی در پیش دارد.


هر حرکت کوچکی در این تیم به شدت از سوی علاقه مندان به فوتبال رصد می شود. هرچند دایی نشان داده گوشش به این حرف ها بدهکار نیست اما تجربه ثابت کرده بی تفاوتی در این کار گاه باعث دردسرهای جدی خواهد شد. با هم اخبار روزهای اخیر قرمزها را مرور می کنیم.

معرفی دستیاران

سرمربی پرسپولیس دستیاران خود را برای نشستن روی نیمکت این تیم در لیگ سیزدهم معرفی کرد. در بین دستیاران علی دایی نام کریم باقری هم دیده می‌شود. باقری فصل گذشته در کادر فنی تحت سرمربیگری یحیی گل‌محمدی نیز حضور داشت. کریم باقری، جواد منافی، رضا فروزانی، محمد مولایی، محمد دایی و بهزاد غلامپور مربیانی هستند که از سوی علی دایی به عنوان اعضای کادر فنی تیم پرسپولیس به باشگاه معرفی شدند.

کریم باقری و علی دایی

کریم باقری : باید با دایی حرف بزنم

کریم باقری در این باره گفت: گفته‌اند که یکی از اعضای کادر فنی هستم اما نگفتند چه کار باید بکنم و معلوم نیست وظیفه‌ام در بین اعضای کادر فنی چه خواهد بود. در این ارتباط باید با علی دایی و مدیریت باشگاه صحبت کنم تا مشخص شود من و سایر اعضای کادر فنی چه وظیفه‌ای برعهده داریم. بعد از آن تصمیم گیری کنیم هر کس چه وظیفه‌ای را بر عهده دارد. علی دایی فعلا در مسافرت است و منتظر بازگشت او هستم. کار همیشه در پرسپولیس سخت است، هر مربی هم به پرسپولیس بیاید کار سختی را پیش رو دارد. نظارت در مورد عملکرد پرسپولیس بالا است و هواداران نتیجه می‌خواهند. من با علی کریمی صحبت کردم تا ان شاالله به تیم بازگردد. تا بازگشت علی دایی هم از سفر تلاش می‌کنم شرایط را برای تمدید قرارداد علی کریمی با پرسپولیس مهیا کنم.

ماجرای کریمی

ماندن یا نماندن کریمی ذهن هواداران قرمز را به خود جلب کرده است. کریمی مدتی است تمرین های اختصاصی خود را به طور منظم انجام می دهد و مشخص است که درصدد بازگشت به فوتبال است. مسلما او از برخی مسائل در پرسپولیس ناراحت است. برخی از رسانه ها پس از این اتفاق از درگیری لفظی کریمی با سرپرست سرخپوشان در رختکن خبر داده بودند، اما با فرض نادرست بودن این اخبار هم نمی توان کتمان کرد که کاپیتان سرخ ها، در طول فصل گذشته بارها با مسئولان پرسپولیس دچار مشکل شد.

کریمی در حال حاضر از چند تیم ایرانی و خارجی پیشنهاد دارد و همین نشان می دهد این بازیکن هنوز هم مورد قبول مربیان است و می تواند تاثیرگذار باشد

رویانیان که در انتخاب سرمربی به شدت به نظر مردم توجه کرد این بار هم باید درباره علی کریمی که بدون شک یکی از محبوبترین بازیکنان ایران است، بهترین تصمیم را بگیرد. نباید فراموش کرد که کریمی همیشه گفته دوست دارد با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند و از سوی دیگر علی دایی هم گفته است باید شان این بازیکن حفظ شود.  کریمی در حال حاضر از چند تیم ایرانی و خارجی پیشنهاد دارد و همین نشان می دهد این بازیکن هنوز هم مورد قبول مربیان است و می تواند تاثیرگذار باشد. خاطره بد خداحافظی مهدوی کیا که باعث شد شماره 2 آرام هم عصبی شود و بگوید حتی در بازی خداحافظی با هامبورگ برای پرسپولیس بازی نمی کند، برای سرخ ها و هوادارانشان کافی است تا تجربه تلخ دیگری نداشته باشند. کاری که با مهدوی کیا شد نهایت بی مهری به این بازیکن بود و بدون شک هواداران این تیم دوست ندارند مشابه این اتفاق برای اسطوره دیگرشان هم تکرار شود.

منافی: لیاقت پرسپولیس یک جام است

جواد منافی پس از پیوستن به پرسپولیس به عنوان مربی اظهار داشت: به نظر من همیشه کار کردن در پرسپولیس برای همه یک افتخار بزرگ است. مخصوصاً برای من. به همین دلیل من به خودم می‌بالم که این‌بار با نظر دایی این شانس به من رو کرده که به عنوان مربی در خدمت پرسپولیس باشم. امیدوارم سال بسیار خوبی را در پیش رو داشته باشیم چون مردم از ما انتظار دارند. برای رسیدن به روزهای اوج و جواب دادن به انتظارات هواداران باید تلاش و کوشش بیشتری کنیم چون لیاقت پرسپولیس این است که حداقل امسال یک جام خوشرنگ بگیرد تا هواداران او شاد باشند. فقط به نوبه خودم از هواداران می‌خواهم با توجه به اینکه همه مربیان در معیت دایی برای کمک به پرسپولیس آمده‌اند همیشه یار و یاور تیم باشند تا بتوانیم به خواسته خود برسیم.

دایی

یک راه آهنی دیگر

پرسپولیس با دومین بازیکنی که مدنظرش بود قرارداد امضا کرد.  این بازیکن مهرداد کشفگری نام دارد که در سابق در تیم راه آهن بازی می کرده است. مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از عقد قرارداد میلاد غریبی و محمد عباس‌زاده، به مدت 3 سال با مهرداد کفشگری بازیکن سابق تیم راه‌آهن نیز قرارداد امضا کرده‌اند و این بازیکن به جمع تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.

آقای گل هم آمد

محمد عباس‌زاده با عقد قراردادی سه ساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست. مسئولان باشگاه پرسپولیس که چند روزی است به دنبال جذب بازیکنان جویای نام هستند با یک جوان دیگر قرارداد امضا کردند. در همین راستا با عقد قراردادی سه ساله محمد عباس‌زاده آقای گل لیگ دسته اول به جمع قرمزپوشان اضافه شد.. عباس‌زاده فصل گذشته با 18 گل آقای گل لیگ دسته اول شد. او فصل قبل در تیم صنعت ساری توپ می‌زد.

غلامپور: با همه وجود تلاش می کنم

بهزاد غلامپور در مورد حضور در پرسپولیس به عنوان مربی دروازه‌بانی گفت: من با دایی دوست و همکار بوده‌ام و این همکاری در پرسپولیس هم ادامه خواهد داشت. من و دایی سال‌ها همبازی بوده‌ایم و از اینکه بازهم در کنار دایی هستم افتخار می‌کنم. دایی مثل برادر من است. دروازه‌بان سابق استقلال در مورد اینکه چطور حاضر شده به پرسپولیس بیاید، گفت: فوتبال اکنون حرفه‌ای است و دیگر مسایل رنگی مهم نیست.

من و دایی سال‌ها همبازی بوده‌ایم و از اینکه بازهم در کنار دایی هستم افتخار می‌کنم. دایی مثل برادر من است.

من در هر تیمی کار کنم به آن تعهد اخلاقی و کاری دارم و تلاش می‌کنم کارم را به بهترین شکل ممکن انجام بدهم. غلامپور در مورد اینکه نظرش در مورد نیلسون دروازه‌بان فصل گذشته پرسپولیس چیست، گفت: او خوب کار کرده و عملکرد خوبی داشت و پرسپولیس با این دروازه‌بان به فینال جام حذفی رسید من او را تایید می‌کنم با این حال نظر نهایی را علی دایی باید بدهد.

قلیچ: چرا یک استقلالی؟

وحید قلیچ در خصوص انتخاب غلامپور به عنوان مربی دروازه بانان پرسپولیس گفت: امیدوارم خدا از دایی به خاطر این تصمیم نگذرد . او باید جواب همه گلر های پیشكسوت تیم را بدهد. فكر می كنم آنقدر قدرت دایی زیاد است كه جواب همه را هم می دهد و همیشه حرف او به كرسی می نشیند. وی ادامه داد: نمی دانم در این رابطه باید چه بگویم. به عنوان گلری كه تمام وجودم را برای پرسپولیس گذاشته ام از دایی نمی گذرم.

غلامپور همان كسی است كه همه عملكردش را در تیم ملی دیده اند و حالا با رفیق بازی به پرسپولیس آمده است.

در آن دنیا از دایی پاسخ می خواهم و او آنجا باید جواب ما را دهد.  پرسپولیس گلر های بزرگ زیادی داشته و اصلا گلر های ما با استقلال قابل قیاس نیستند. غلامپور همان كسی است كه همه عملكردش را در تیم ملی دیده اند و حالا با رفیق بازی به پرسپولیس آمده است. وی ادامه داد:این پرسپولیس هیات مدیره و كمیته فنی ندارد بیایند بگویند مگر می شود یك استقلالی به كادرفنی ما بیاید. یك بار یك استقلالی را آوردید موفق نشدید چرا تكرار می كنید. مگر قلعه نویی امثال من و نیما نكیسا و سایر پیشكسوتان پرسپولیس را می آورد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان