تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران جوان دبستان فرهنگ سعادت به مدیریت جناب آقای محمد حسین قاسم پور در سه بخش غرفه، سمینارهای علمی و مسابقات هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت

در هفتمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی

غرفه های دانش آموزی

پژوهشگران جوان دبستان فرهنگ سعادت به مدیریت جناب آقای محمد حسین قاسم پور در سه بخش غرفه، سمینارهای علمی و مسابقات هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند.

که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید.

غرفه ها

عنوان پژوهش آقایان عرشیا کریمی، علی فقیری، امیرحسین رضایی نژاد با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم سعیده شمس ، تراریوم چیست و چگونه کار می کند می باشد.

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت، غرفه ها

به گفته این پژوهشگران : 

تراریوم عبارت است از به وجود آوردن محیطی برای پرورش گیاهان و یا محیطی با رطوبت بالا برای رشد گیاهان جنگلی و بومی و مرطوب در منازل و آپارتمان ها می باشد.

از تراریوم می توان برای انواع گیاهانی که در محیط طبیعی منازل امکان نگه داری از آن نیست استفاده نمود. در تراریوم از گیاهانی استفاده می شود که رشد کمی دارند. این گیاهان عبارتند از بگونیا، پرسیاوشان، دیفن باخیا، بنفشه های آفریقایی، سرخس نر و فیکوس.

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت، غرفه ها

نتایج به دست آمده از این پروژه:

توسط تراریوم ما می توانیم در خانه باغ شیشه ای به وجود بیاوریم بدون اینکه امکان باغ داری یا گل خانه داری وجود داشته باشد. چون در تراریوم از نور مصنوعی استفاده می شود و احتیاج به آب کم دارد و وقتی آب، تبخیر می شود و دوباره به گیاه باز می گردد و با کمی توجه به گیاه می توان در محیطی مثل آپارتمان و یا محیط سربسته ی دیگر استفاده می شود.

در تراریوم از دیواره ای شیشه ای که دور گیاه را احاطه کرده استفاده می شود و وقتی گیاه رطوبت را از طریق سطح برگ هایش از دست می دهد، رطوبت روی دیواره ی شیشه تجمع می یابد و به شکل آب در آمده و مجدداً به کف ظرف برمی گردد و دیگر احتیاج به آبیاری کمتری دارد.

برای همین در شهرهایی که محدویت نگه داری گیاه وجود دارد و در موقع مسافرت که امکان آبیاری به گیاه امکان پذیر نمی باشد تراریوم خیلی مورد استفاده قرار می گیرد، و می توان به عنوان هدیه هم می توان استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت، غرفه ها

عنوان پژوهش آقایان رامتین صابونی، پارسا پروین حسینی با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم سعیده شمس، بررسی نقش اگزوز ماشین ها می باشد.

به گفته این پژوهشگران :

با جست و جو در اینترنت و با ورود به کارگاه اگزوز سازی درمورد اگزوز اتومبیل و مزایای آن به تحقیق پرداختند.

سپس اگزوز اتومبیل را از نزدیک مشاهده کردند و مورد بررسی قرار دادند پس از انجام عملکرد اگزوز در ماشین دانش آموزان با ساختمان اگزوز و نوع کار آن بیشتر آگاه شدند و بحث ها و چالش های بیشتری برای آن ها ایجاد شد.

نتایج به دست آمده از این پروژه:

اگزوز در اتومبیل باعث خروج بهتر دود و گاز (مخلوط هوا و بنزین) می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت (بخش سمینارها)

گالری عکس دستاوردهای پژوهشی دبستان فرهنگ سعادت

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: علیرضا سرمدی

تنظیم: نسرین صادقی