تبیان، دستیار زندگی
در این گزارش مروری داریم بر خبرها و رخدادهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شنیدنی‌های حوزه ایثارگران


در این گزارش مروری داریم بر خبرها و رخدادهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.

شهدا

همزمان با شب آزاد سازی خرمشهر با حضور مردم قدر شناس تهران مقبره الشهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس پس از مراسم قرائت زیارت عاشورا عطرافشانی وگلباران شد. دومین همایش هم اندیشی جانبازان 2 پا قطع از تاریخ سوم تا پنجم خرداد 92 به همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران  برگزار شد. همچنین بازبینی 85 گروه تئاتر و سرود متقاضی شرکت در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر انتخاب آثار از تاریخ چهارم خرداد ماه آغاز شد.

عطر افشانی مقبره الشهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس

مراسم قرائت زیارت عاشورا وعطرافشانی وگلباران مقبره الشهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس عصر روز پنجشنبه وهمزمان با شب آزاد سازی خرمشهر با حضور مردم قدر شناس تهران مقبره الشهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

اجرای نمایش سه بعدی با موضوع خرمشهر وعملیات بیت المقدس که به تازگی تولید شده است پس از اقامه نماز مغرب وعشا از دیگر برنامه های گرامیداشت سوم خردادماه بود که در روز پنجشنبه با استقبال مردم قرار گرفت وتا دو شب دیگر ادامه داشت.

  همایش هم اندیشی انجمن راست قامتان جانباز (جانبازان 2 پا قطع) 

دومین همایش هم اندیشی جانبازان 2 پا قطع از تاریخ سوم تا پنجم خرداد 92 در مجتمع ایثار برگزار شد.

این همایش با حضور دکتر مجتهدی و مهدی معصومی رئیس مرکز گروههای خاص جانبازان و حجت الاسلام سیدحسن موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران  آغاز شد.

جشنواره سرود در شهریور ماه سال جاری در استان البرز و جشنواره تئاتر در مهرماه در استان مازندران برگزار خواهد شد

حجت الاسلام موذنی به استفاده از امکانات بنیاد شهید در اختیار جانبازان و تقویت برنامه های فرهنگی و ورزشی و ایجاد فضای مناسب برای جانبازان و خانواده های محترمشان و همچنین برگزاری کلاس ها و مسابقات قرآنی این عزیزان اشاره نموده و در پایان به سوالات پاسخ داد.

در پایان روز دوم هم اندیشی نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر مجتهد درباره مسائل حقوقی ایثارگران و لایح جامع برگزار شد.

شهدا

جشنواره سراسری تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر

بازبینی 85 گروه تئاتر و سرود متقاضی شرکت در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر که از 13 استان در قالب CD ارسال شده است توسط آقایان حسین دی پیر ، علی صالحی ، بهنام نعیمی ، رحمان محمدی و مجید جعفری داوران انتخاب آثار از تاریخ چهارم خرداد ماه آغاز شد.جشنواره سرود در شهریور ماه سال جاری در استان البرز و جشنواره تئاتر در مهرماه در استان مازندران برگزار خواهد شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران