تبیان، دستیار زندگی
کن! حسین‌ رضازاده بار دیگر برای ایران افتخارآفرین شد و سرود جمهوری اسلامی ایران را در سالن پاولیون شهر سانتادومینگو دومینیكن طنین‌انداز كرد. قوی‌ترین مرد جهان پس از كسب مدال طلای حركت یك ‌ضرب، به نشان طلای دوضرب و م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هت تریک رضازاده در دومینیکن!


حسین‌ رضازاده بار دیگر برای ایران افتخارآفرین شد و سرود جمهوری اسلامی ایران را در سالن پاولیون شهر سانتادومینگو دومینیكن طنین‌انداز كرد.

قوی‌ترین مرد جهان پس از كسب مدال طلای حركت یك ‌ضرب، به نشان طلای دوضرب و مجموع رقابتهای وزنه‌برداری قهرمانی جهان در سال 2006 دست یافت و پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران را برافراشت.

رضازاده در مجموع با 448 كیلوگرم، 202 كیلوگرم در حركت یك‌ضرب و 246 كیلوگرم در حركت دوضرب، به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

قهرمان نامدار ایرانی برای دومین‌بار در طول تاریخ دوران ورزشی خود به سه مدال طلای جهان دست یافت. او در سال 2002 در مسابقات جهانی ورشو لهستان به سه مدال طلا دست‌ یافته بود.

براساس این گزارش، پس از حسین رضازاده، آرتم اوداچین از اكراین با ركورد 439 كیلوگرم در مجموع به عنوان نایب‌ قهرمانی دست یافت و دونگ فنگ از چین با ركورد 437 كیلوگرم بر سكوی سوم جهان ایستاد.

در مراسم توزیع مدال‌های دسته‌ی فوق سنگین قهرمانی جهان، «تاماش آیان» رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، معاون رئیس‌جمهور كشور دومینیكن و رئیس كمیته ملی المپیك دومینیكن، مدال‌های قهرمانان را اهداء كردند.

به گزارش ایسنا، در حركت دو ضرب پس از حسین رضازاده، دونگ‌فنگ از چین با ركورد 245 كیلوگرم ضمن شكستن ركورد جوانان جهان به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت و محمد احسان از مصر در حالی كه هر سه حركت یك‌ضرب خود را اوت كرده بود با ركورد 241 كیلوگرم به نشان برنز دست‌ یافت.

همچنین ولیچکو چولاکوف از بلغارستان كه یكی از جدی‌ترین رقیبان رضازاده در دوضرب محسوب می‌شد، به دلیل خطا در هر سه ضربه خود در حركت یك‌ضرب از شركت در رقابتهای دوضرب انصراف داد.


سازمان تربیت بدنی تبریك گفت

سازمان تربیت بدنی در اطلاعیه ای کسب مقام قهرمانی جهان توسط حسین رضازاده، دلاور افتخارآفرین کشورمان را به رهبر معظم انقلاب، مردم خوب کشور و جامعه ورزش تبریک گفت.

در اطلاعیه سازمان تربیت بدنی آمده است: دلاور اردبیلی وزنه برداری ایران دیگر بار در سایه تاسی به ائمه معصومین و مدد جستن از قدرت لایزال الهی موفق شد در ماه ضیافت الهی، دل مردم سرفراز کشور را با قهرمانی مجدد در دسته فوق سنگین جهان شاد کند.

ضمن تبریک این قهرمانی ارزشمند توسط حسین رضازاده ، برای قهرمان غیرتمند ورزش ایران در بازیهای آسیایی دوحه قطر آرزوی موفقیت و بهروزی داریم.»