تبیان، دستیار زندگی
حسین محجوب كه هم‌اینك شاهد بازی وی در سریال «صاحبدلان» هستیم، اعلام كرد كه هیچ گاه حاضر نیست در سریالی كه فیلمنامه‌ آن نیمه‌كاره است بازی كند. این بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، درباره‌ی‌ لزوم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متن «صاحبدلان» مرا به بازی كشاند

حسین محجوب كه هم‌اینك شاهد بازی وی در سریال «صاحبدلان» هستیم، اعلام كرد كه هیچ گاه حاضر نیست در سریالی كه فیلمنامه‌ آن نیمه‌كاره است بازی كند.

این بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، درباره‌ی‌ لزوم اتمام فیلمنامه پیش از كلید خوردن یك سریال، خاطرنشان كرد: بازیگر باید بداند به كجا می‌رود و قرار است چه كار كند تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود؛ وقتی این مساله گنگ و مبهم باشد، طبعا نتیجه و محصولی ابتر و ناقص به دست می‌آید و راه به جایی نمی‌برد.

وی درباره‌ی تاثیر بازیگر نقش مقابل و گروهی كه یك بازیگر با آن‌ها همكاری دارد، اظهار كرد: بازیگری كه كارش را به درستی انجام می‌دهد و درست انتخاب شده است مسلما بر نحوه‌ی ایفای نقش بازیگر نقش مقابلش تاثیر مطلوب می‌گذارد. البته در شرایط فعلی متاسفانه بسیاری از كارها كیلویی ساخته می‌شوند و طبعا خیلی نمی‌توان چنین مسایلی را رعایت كرد. اما خوشبختانه در سریال «صاحبدلان» عواملی كه مقابل هم می‌ایستند و با هم كار انجام می‌دهند، به شدت روی كار هم تاثیر مثبت می‌گذارند.

حسین محجوب تاكید كرد: انتخاب درست و با دقت عمل، باعث می‌شود تا بازیگران بازی‌های بهتری را ارایه داده و در نتیجه سریال‌ بهتری تولید و پخش شود.

این بازیگر درباره حضور بازیگران سینمایی در تلویزیون كه اخیرا به كرات اتفاق می‌افتد، گفت: آن چه بازیگران حرفه‌یی را به تلویزیون می‌كشاند در وهله‌ی نخست، نفس كاركردن است. همه ما می‌خواهیم كه كار كنیم.

وی اضافه كرد: ضمن این كه عكس این قضیه هم صادق است و برخی از بازیگران هم ابتدا از تلویزیون كار خود را شروع می‌كنند و سپس وارد سینما می‌شوند.

محجوب تصریح كرد: فاصله‌ای بین رفتن بازیگران از سینما به تلویزیون نمی‌بینم یا بالعكس؛ آن چه مرا به سمت بازی در «صاحبدلان» كشاند، متن جذاب این سریال بود وگرنه هرگز آن را ‌نمی‌پذیرفتم.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش ایسنا كه آیا حسین محجوب با بازی در «صاحبدلان» به نقش ایده‌آل خود رسیده است و تمایل دارد كه همواره وی را با این نقش به یاد آورند؟ گفت: تا موقعی كه زنده هستیم و كار می‌كنم این مساله ادامه دارد. ‌فكر ما این است كه حركتی كه انجام می‌دهیم به سمت و سوی كمال و نتیجه‌ی مطلوب باشد.

محجوب گفت: من برای نقش معینی كه بگویم انجام می‌شود یا شده است حركت نمی‌كنم. بلكه دوست دارم كه مرتب كارهای خوب انجام دهم و امیدوارم در این راه موفق باشم.

این بازیگر در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره‌ مشكل كمبود وقت كه همواره با سریال‌های مناسبتی همراه است. اظهار كرد: متاسفانه این مشكل از مدت‌ها قبل وجود داشته و هم‌چنان هم ادامه دارد. اما به نظر می‌رسد مدیران سیما به این نتیجه رسیده‌اند كه در این وضعیت و روال نامناسب تعدیل و تغییری حاصل كنند.

وی ادامه داد: ساخت سریال‌ها در مدت زمان اندك، تاثیری نامطلوب بر روند تولید می‌گذارد و در نهایت كار را به حجمی بی‌مصرف تبدیل می‌كند. سریال‌هایی كه در چنین شرایطی ساخته می‌شوند به مانند «آبگوشت پرتلیتی هستند» كه هر شب مقابل بیننده قرار گذاشته می‌شوند.

محجوب سریال «صاحبدلان» را از این قاعده مستثنی دانست و افزود: خوشبختانه حسین لطیفی با حساسیتی بسیار خاص به قضیه نگاه كرده است. درست این است كه اظهار نظر من این باشد كه «صاحبدلان در یك كیسه‌كشی و یا اساسی نگریستن، می‌توانست كمی كوتاه‌تر باشد. اما كم كاری در آن به چشم نمی‌خورد.»

این بازیگر در پایان در پاسخ به این پرسش كه علاقمند به بازی در نقش‌های مثبت یا منفی است؟ متذكر شد: ‌علاقه من به نوع نقش بستگی دارد، نه مثبت یا منفی بودن شخصیت؛ مهم آن است كه نقش مثبت یا منفی كه قرار است بازی كنم به كجا می‌انجامد، مسلما بازی در قالب شخصیت مثبت خنثی هیچ ارزشی ندارد و شخصیتی منفی كه قرار است تا پایان داستان هم‌چنان منفی بماند هم چندان جذاب نیست.


لینک:

مروری بر سریالهای ماه مبارک رمضان

نگاهی به تصویر ماه رمضان در سینما