تبیان، دستیار زندگی
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با اشاره به اینکه تایید و رد صلاحیت هیات‌های اجرایی، ملاک تایید صلاحیت نهایی نیست،‌ تاکید کرد: دواطلبان رد صلاحیت شده که شکایت خود را تا 24 اردیبهشت‌ماه تحویل هیات‌های شهرستان و استان داده‌اند: هیات‌ها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا چهارم خرداد مهلت رسیدگی به اعتراضات وجود دارد


رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با اشاره به اینکه تایید و رد صلاحیت هیات‌های اجرایی، ملاک تایید صلاحیت نهایی نیست،‌ تاکید کرد: دواطلبان رد صلاحیت شده که شکایت خود را تا 24 اردیبهشت‌ماه تحویل هیات‌های شهرستان و استان داده‌اند: هیات‌های عالی نظارت در استان‌ها تا چهارم خرداد ماه پاسخ نهایی را خواهند دارند.

انتخابات شورا

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ محمد جواد کولیوند گفت: تمامی هیات‌های عالی در استان‌ها از روز پنج‌شنبه 25 اردیبهشت ماه در حال بررسی اعتراضات و رسیدگی به پرونده تایید‌شدگان هستند، تا کارها زودتر به انجام برسد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با تاکید بر این که ممکن است هیات نظارت شهرستان یا استان فردی را از میان تاییدشدگان رد صلاحیت کند، گفت: آنها باید فرصت پرداختن به چنین پرونده‌هایی را داشته باشند.

وی بیان کرد: ممکن است صلاحیت کسی که در هیات اجرایی تایید شده، بنا به دلیلی در هیات نظارت بخش و شهرستان رد شود؛ لذا این افراد می‌توانند شکایت کنند تا مجددا پرونده آنها در هیات عالی استان بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه تا پایان روز 28 اردیبهشت ماه بیش از 90 درصد ثبت‌نام شدگان تعیین تکلیف شده‌اند، از بررسی مابقی پرونده‌ها در روزهای آتی خبر داد و افزود: براساس قانون، تنها در صورت اعتراض رد صلاحیت‌شدگان، به شکایت آنها در هیات اجرایی رسیدگی می‌شود.

مکن است صلاحیت کسی که در هیات اجرایی تایید شده، بنا به دلیلی در هیات نظارت بخش و شهرستان رد شود؛ لذا این افراد می‌توانند شکایت کنند تا مجددا پرونده آنها در هیات عالی استان بررسی شود

کولیوند گفت: هیات‌های اجرایی در فرمانداری و بخشداری‌ها بررسی‌های خود را انجام می‌دهند، اگر داوطلبان تایید نشده از بخشداری‌ها بودند،‌پرونده آنها در صورت شکایت به شهرستان فرستاده می‌شود و اگر از شهرستان بودند در صورت شکایت به استان ارسال می‌شود.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان