تبیان، دستیار زندگی
م) روز یازدهم به خاطر برگزاری نماز جمعه از ساعت 13 آغاز شد و با توجه به اینکه اکثر نمازگزاران از نماز جمعه عازم نمایشگاه شده بودند از همان ساعات اولیه جمعیت بسیار زیادی به نمایشگاه آمدند. غرفه تبیان نیز همچون نمایشگاه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاموشی برق در نمایشگاه قرآن( گزارش روز یازدهم نمایشگاه قرآن کریم)


روز یازدهم به خاطر برگزاری نماز جمعه از ساعت 13 آغاز شد و با توجه به اینکه اکثر نمازگزاران از نماز جمعه عازم نمایشگاه شده بودند از همان ساعات اولیه جمعیت بسیار زیادی به نمایشگاه آمدند. غرفه تبیان نیز همچون نمایشگاه روز بسیار شلوغی را سپری کرد. استقبال از ثبت نام در سایت به حدی بود که طی سه ساعت بیش از 100 نفر به عضویت سایت در آمدند .

نصب بنر لیست جوایز تبیان در محل غرفه نظر اکثر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. این جوائز طی مراسمی و با قرعه کشی از بین خریداران محصولات تبیان و برندگان برنامه شبهای گفتگو اعطا خواهد شد.

در این روز باز هم بازار عکس گرفتن جلوی بنرهای تبیان حسابی گرم بود و خردسالان و کودکان با اشتیاق عکس می گرفتند.

از نکات بسار جالب توجه در این روز قطع شدن برق نمایشگاه قرآن از ساعت 30/20 بود که ناگهان همه نمایشگاه تاریک شد. که بعد مدتی از بلندگوی نمایشگاه اعلام شد که بدلیل قطعی برق قسمتی از تهران بازدیدکنندگان سریعا نمایشگاه را ترک نمایند که این موضوع با اعتراض بازدید کنندگان مواجه شد. و نکته از آن جالب تر عضو گیری بخش سایت تبیان در این لحظات

بود که بازدیدکنندگان با کمک نور موبایل فرم های عضویت را پر می کردند.


مهمانان :

در این روز ما میهمان عزیزی داشتیم که اکثر شما آن را می شناسید. بازیگر فیلم رنگ خدا آقای محسن رمضانی .

آقای رمضانی با حضور در غرفه تبیان مصاحبه ای را با روابط عمومی موسسه تبیان در مورد زندگی و فعالیتهای کاری خود انجام داده اند که انشاء الله در روزهای آینده متن کامل این مصاحبه را خواهید خواند.


معرفی محصولات تبیان :

امروز به معرفی نرم افزار آموزش قرآن برای کودکان می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد :

- آموزش قرائت حروف عربی با تلفظ صحیح

- آموزش تجوید قران مجید به زبان ساده

- آموزش روخوانی و حفظ جزء سی ام قرآن مجید

- آشنایی با مشاهیر قرآنی و قاریان برجسته

- فیلم های کارتونی براساس داستانهای قرآنی

- دانستنی های قرانی درباره شهرها ، جانوران ، گیاهان و ...

- قرائت کامل جزء سی ام به صورت ترتیل با صدای شاطری


اخباری از نمایشگاه قرآن کریم :

- آئین آغاز به كار بخش بین‌الملل چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم، شب گذشته (جمعه 14مهرماه) به دلیل خاموشی و قطع برق نیمه‌كاره ماند.

بر اساس برنامه‌ی اعلام شده از سوی ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی‌عراقی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) حضور پیدا كرد، اما؛ به دلیل قطع برق در بخشی از تهران از جمله مصلی، مراسم افتتاحیه نیمه كاره رها شد.

این اتفاق در حالی به وقوع پیوست كه میهمانان خارجی شركت كننده در نمایشگاه قرآن تهران، در این مراسم حاضر بودند و نمایندگان رسانه‌های عمومی برای پوشش خبری در محل اجرای مراسم حضور داشتند.

همچنین قطع برق در نمایشگاه مانع از برگزاری برنامه‌های جنبی اعم از تلاوت قاریان ایرانی و مصری، سخنرانی، مرثیه‌خوانی، تواشیح، نمایش‌های خیابانی و نشست‌های تخصصی شد.

- بخش بانوان در كنار دیگر بخش های نمایشگاه چهاردهم مستقل درنظر گرفته شده در حالی كه از لحاظ اجرایی فعالیت های این بخش در كنار سایر بخش ها انجام می شود.

پروین امیرآبادی، مدیر بخش بانوان چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: فعالیت هایی كه در بخش بانوان نمایشگاه به صورت مجزا انجام می شود شامل مشاوره و آموزش، قرآئت و حفظ، كارگاه صحت قرائت، نماز و مسابقات كتبی آیات و روایات است كه در پایان نیز هدایایی به شركت كنندگان این بخش اهدا می شود.

وی در ادامه افزود: در این بخش علاوه بر كارهای یاد شده قاریان و حافظان برجسته استان تهران در قالب بروشورهایی به بازدید كنندگان معرفی می شوند و همچنین مراكز قرآنی بانوان در سطح تهران معرفی می شوند.

امیرآبادی در ادامه با تاكید بر اینكه نشست هاتی صمیمی با حضور مسئولین استان تهران ویژه بانوان در این نمایشگاه برگزار می شود، گفت: در بخش هنری نیز آموزش هایی ویژه بانوان به همراه نمایش آثار دانشگاهی و پژوهشی ارائه می شود.

وی تصریح كرد: از ویژگی های بارز بخش بانوان چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در اختیار معرفی بانوان فعال قرآنی برای فعالیت در غرفه های ویژه بانوان است.

بخش بانوان نمایشگاه چهاردهم یكی از بخش های تخصصی نمایشگاه امسال است.

روابط عمومی موسسه تبیان