تبیان، دستیار زندگی
امشب دومین شب مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و طى آن تیم هاى دو گروه بازیهاى خود را برگزار خواهند كرد. رئال مادرید كه هفته نخست ? ـ صفر مغلوب لیون شد امشب در سانتیاگو برنابئو میزبان دیناموكى یف خواهد بود تا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امشب ؛ آغاز هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا


امشب دومین شب مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و طى آن تیم هاى دو گروه بازیهاى خود را برگزار خواهند كرد. رئال مادرید كه هفته نخست ? ـ صفر مغلوب لیون شد امشب در سانتیاگو برنابئو میزبان دیناموكى یف خواهد بود تا در ادامه روند رو به رشد خود در لالیگا در لیگ قهرمانان اروپا نیز پیروز شود.

لیون نیز در رومانى میهمان استوا بخارست خواهد بود. اما شاید جذابترین دیدار امشب مصاف منچستر یونایتد و بنفیكا در لیسبون باشد. بنفیكا كه توانسته بود فصل گذشته باعث حذف شیاطین سرخ در دور گروهى شود امیدوار است امسال نیز بتواند از منچسترى ها امتیازات خوبى بگیرد.

امشب همچنین آرسنال میزبان پورتو خواهد بود. آرسنالى ها كه على رغم آغاز نه چندان خوب در لیگ برتر اكنون ? پیروزى پیاپى در جزیره به دست آورده اند با پیروزى مقابل هامبورگ در AOL آرنا روحیه اى مناسب دارند و امید زیادى به پیروزى امشب دارند. اما شاید آخرین دیدار با اهمیت امشب بازى میلان ـ لیل در فرانسه باشد.

میلان كه شنبه اولین تساوى خود در سرى A را پس از ? پیروزى كسب كرده است مى داند كه بازى سختى در فرانسه خواهد داشت. لیل با شكستى كه شنبه از لیون خورد روحیه چندان مناسبى ندارد اما امیدوار است با كسب یك نتیجه قابل قبول مقابل روسونرى بتواند خود را بازیابد. در دیگر بازیهاى امشب زسكا میزبان هامبورگ خواهد بود، اندرلشت در آتن باید به مصاف آاك برود و سلتیك در گلاسكو میزبان كپنهاگن دانمارك خواهد بود.


رئال مادرید - دیناموكى یف

تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا سرانجام با كسب برترى یك - صفر مقابل رئال بتیس در روز شنبه، كلاس خود را به نمایش گذاشته و فابیو كاپلو سرمربى تیم انتظار دارد بازیكنانش همین عملكرد را مقابل دینامو كى یف نیز تكرار كنند.

قهرمان ? دوره رقابت هاى اروپایى باید صدرنشین لیگ اوكراین را در مسابقه روز سه شنبه از گروه پنجم شكست دهد تا با توجه به باخت ?-صفر برابر لیون در ? هفته قبل، از پیچیده تر شدن اوضاع جلوگیرى كند.

كسب ? امتیاز اهمیتى اساسى و حیاتى براى رئال دارد اما شیوه به دست آوردن آن نیز به همین نسبت براى كاپلو مهم است.

وى گفت: برابر بتیس پیشرفت قابل توجهى داشتیم اما همیشه مى توانیم بهتر باشیم. باید همین روند را حفظ كرده و با آرامش توپ را به گردش درآوریم. بازیكنانم بیش از همیشه تلاش مى كنند.

سرمربى تیم قهرمان میلان در رقابت هاى جام قهرمانان اروپا سال ???? تصدیق كرد كه رئال برابر لیون بازى ضعیفى انجام داده اما تاكید دارد كه به هواداران نشان دهد تیمش مى تواند بازهم برنده باشد.

به گفته وى وقتى قرار است ?? تا ?? مسابقه در یك فصل انجام دهید هر تیمى مى تواند یك روز ضعیف باشد (مثل رئال مقابل لیون) اما مدافعان هنوز آماده اند و مى دانیم چطور بازى كنیم.

كاپلو همچنان قصد دارد به اصلاح تیمش در طول فصل ادامه دهد اما در دیدار با دینامو همان تركیب برنده مقابل بتیس را به میدان خواهد فرستاد.

اما به دلیل آسیب دیدگى سیسینیو مدافع راست برزیلى تیم در روز شنبه شاید مجبور به بازنگرى در تركیب ? مدافع خود شود.

سیسینیو دچار آسیب دیدگى لیگامان زانوى راست شد كه احتمالا تا پایان رقابت هاى فصل قادر به بازى نخواهد بود.

میشل سالگادو نیز هفته گذشته تمرینات را از سر گرفته و هنوز به آمادگى كامل نرسیده بنابراین كاپلو مى تواند سرجیو راموس را از دفاع وسط به جناح راست منتقل كند و رائول براوو را در دفاع وسط قرار دهد.

مشكل مهم دیگر براى كاپلو این است كه دیوید بكام را روى نیمكت بنشاند یا خیر.

بكام براى دومین بار پیاپى، برابر بتیس روى نیمكت نشست. نمایش موفق خوزه آنتونیو ریس هافبك سابق باشگاه آرسنال شاید بكام را مجبور كند براى بازگشت به تركیب اصلى، تلاش بیشترى انجام دهد.

تیم دینامو نیز اگرچه صدرنشین لیگ اوكراین است اما آمادگى مطلوب براى بازى در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو را به دست نیاورده است.

دینامو اولین دیدار خود در چارچوب این رقابت ها را ?-یك به استوا بخارست باخته و در لیگ داخلى نیز با تساوى یك-یك مقابل وورسكا پولتاوا در روز جمعه متوقف شد.

این تیم روز سه شنبه براى چهارمین بار از سال ???? ، قدم به شهر مادرید پایتخت اسپانیا خواهد گذاشت.

آخرین بار دو سال قبل در همین مرحله بود كه دینامو با تنها گل مایكل اوون مغلوب شد.

رئال مادرید: ایكر كاسیاس، سالگادو، راموس، كاناوارو، كارلوس، بكام، دیارا، امرسون،گوتى، ریس، كاسانو، رائول و فان نیستلروى

دینامو كى یف: شفكفسكى، تاسماچنى، سابلیچ، گاورانچیچ، ماركویچ، كریه، یوسف، رودریگو، گوسف، رینكون و شاتسكیخ


آرسنال - پورتو

جشن ?? سالگى ونگر؟!

آرسنال امشب در حالى در ورزشگاه امارات میزبان قهرمان سال ???? اروپا است كه شنبه توانسته بود اولین پیروزى خانگى خود را مقابل شفیلد یونایتد به هوادارانش تقدیم كند. ونگر اكنون ?? سال است سرمربیگرى توپچى ها را برعهده دارد و امیدوار است بتواند با پیروزى برابر پورتو جشنى باشكوه براى دهمین سال حضورش در آرسنال بگیرد. پورتو كه توانسته بود به رهبرى ژوزه مورینیو و درخشش بازیكنانى چون تیاگو، مانیش، كاروالیو و دكو در سال ???? قهرمان لیگ قهرمانان شود در روز اول مسابقات نتوانسته بود نتیجه اى بهتر از صفر - صفر در خانه مقابل زسكا مسكو، قهرمان جام یوفا در سال ???? كسب كند.

رائول میره لس، هافبك پورتو كه ? هفته است به خاطر مصدومیت نتوانسته تیمش را همراهى كند امشب در تركیب ثابت پورتو حضور خواهد داشت اما پدرو امانوئل كاپیتان باسابقه پورتو غایب خواهد بود. ژسولادو فریرا، سرمربى پورتو در مورد بازى امشب مى گوید: تیم آماده است. خیلى خوب است اگر بتوانیم مقابل تیمى چون آرسنال پیروز باشیم.

امشب در خط حمله پورتو هلدر پوستیگا حضور خواهد داشت. بازیكنى كه چندین بار با پیراهن تاتنهام در لیگ برتر مقابل آرسنال بازى كرده است.

تركیب احتمالى دو تیم

آرسنال: لمن، ابوئه، توره، دیورو، گالاس، لیونبرگ، فابرگاس، گیلبرتو، روسیچكى، آده بایور و تیرى آنرى

پورتو: هلتون، بوسینگوا، په په، آلوس، مارك چك، میره لس، گونسالس، اندرسون، سكتویى، پوستیگا و لوپس


لیل - میلان

هدف اصلى روسونرى

پس از تساوى شنبه شب میلان خود را براى بازى امشب مقابل لیل آماده مى كند. درخشش در لیگ قهرمانان یكى از اهداف اصلى روسونرى در این فصل است. در حالى كه میلان امشب بار دیگر كاپیتان مالدینى را به همراه ندارد پائولو مالدینى شنبه شب تنها ? دقیقه مقابل لیورنو بازى كرد و پس از آن مجبور به ترك زمین شد. پزشكان هنوز میزان مصدومیت و مدت غیبت مالدینى را مشخص نكرده اند اما آنچلوتى ترجیح داد براى بازى امشب او را همراه خود به فرانسه نبرد اما مشكل اصلى در خانه روسونرى اختلاف سیدورف و آنچلوتى است. دوربین هاى شبكه SKY در جریان بازى شنبه شب فریادهاى آنچلوتى بر سر هافبك هلندى را ضبط و به روى آنتن فرستاده اند. فریادهایى كه طى آن سرمربى مى گوید: خیلى كند بازى مى كنى، یالا یه كم بدو. نمى توانى همیشه تفریح كنى یه كم هم به ما كمك كن. آهاى شماها كه از جریان بازى خارج شده اید كمى به ما كمك كنید. اینو بدان كه تو فقط به این خاطر در زمین بازى مى كنى كه تمام تعویض هاى من تمام شد، وگرنه مى دیدى باید كجا برى.

هرچند فرداى مسابقه سیدورف در مصاحبه با شبكه میلان اعلام كرد: همه چیز بین من و آنچلوتى همانجا تمام شد. شما از فوتبال صحبت مى كنید و اینها بحث هاى طبیعى آن است. هرچند كمى تند باشد. براى من و آنچلوتى همه چیز تمام شده و بهتر است دیگر درباره آن صحبت نكنیم. این مشكل فوتبال امروز است كه این همه دوربین تلویزیونى همه چیز را ضبط مى كند اما در نهایت همه ما آدم هستیم. مهم این است كه ما موفق شویم. ما اكنون تنها به لیگ قهرمانان فكر مى كنیم.

در هر صورت سیدورف براى بازى امشب به تركیب روسونرى دعوت شده به غیر از مالدینى تركیب روسونرى كامل است و بازگشت نستا بهترین خبر براى آنچلوتى در آستانه این رقابت است. نستا شنبه شب عملكرد خوبى در تركیب میلان داشت و آنچلوتى امیدوار است این نمایش امشب هم تكرار شود اما لیل از شرایط خوبى برخوردار نیست. آنها كه این هفته با نتیجه (یك - ?) مقابل لیون تیم مدعى این فصل فرانسه شكست خوردند به نظر مى رسد حداقل از نظر روحى در شرایط چندان مناسبى نباشند. داورى این دیدار را مانوئل گونزالس از كشور اسپانیا برعهده دارد.

تركیب احتمالى میلان: دیدا، كافو، كالادزه، نستا، یانكلوفسكى، گاتوزو، سیدورف، پیرلو، كاكا، جیلاردینو و اینتزاگى


بنفیكا - منچستر یونایتد

فرگوسن فراموش نمى كند

الكس فرگوسن فصل گذشته را فراموش نخواهد كرد. آنها هر چه تلاش كردند نتوانستند در روز آخر دور گروهى مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بنفیكا را شكست دهند و به این ترتیب بزرگترین حذف شده مرحله گروهى لقب گرفتند و امسال به دنبال انتقام هستند. هواداران بنفیكا امشب میهمانى ویژه خواهند داشت. آنها بیش از همه چشم به راه كریس رونالدو هموطن خود هستند اما شاید نه براى خوشامدگویى. هواداران بنفیكا نیز حركت زشت شماره ? شیاطین سرخ را كه از زمین مسابقه خارج شده بود را فراموش نكرده اند. امشب از جهت دیگرى نیز جالب خواهد بود.

وین رونى مهاجم تواناى منچستر یونایتد خیلى خاطره در بازیهاى مستقیم با تیم هاى پرتغالى ندارد.

او علاوه بر جام جهانى كه مقابل تیم ملى پرتغال اخراج شد در بازى پیش فصل منچستر یونایتد نیز از زمین مسابقه مقابل اسپورتینگ لیبسون اخراج شد تا همه نگران شرایط او در بازى امشب باشند.