تبیان، دستیار زندگی
استاندار اصفهان در اولین همایش روابط عمومی ها نقش آفرینان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی عنوان كرد و در این ارتباط گفت: مدیریت و ساماندهی افكار عمومی بمنظور شفافیت و اطلاع رسانی اخبار واقعی بر عهده روابط عمومی ها است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاندار اصفهان:

رسالت روابط عمومی ها؛ مدیریت افكار عمومی است

دكتر علیرضا ذاكر اصفهانی

استاندار اصفهان در اولین همایش روابط عمومی ها نقش آفرینان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی عنوان كرد و در این ارتباط گفت: مدیریت و ساماندهی افكار عمومی بمنظور شفافیت و اطلاع رسانی اخبار واقعی بر عهده روابط عمومی ها است.

به گزارش روابط عمومی، دكتر علیرضا ذاكر اصفهانی استاندار اصفهان در اولین همایش روابط عمومی ها نقش آفرینان حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی كه با حضور معاونین استاندار و مدیران روابط عمومی های كل استان برگزار شد؛ روابط عمومی را به عنوان یك علم جدید و پیشرو عنوان كرد.

استاندار اصفهان با اشاره به تاریخچه شكل گیری روابط عمومی ها و روند فعالیتی این بخش از ابتدا تاكنون ، اذعان داشت: روابط عمومی ها در ورای اندیشه سازمان ها رشد كرده و تحت تاثیر ضرورت های مختلف تاریخی شكل گرفته اند.

وی رسالت روابط عمومی ها را بعنوان هسته تغذیه كننده رسانه ها، نهادینه سازی مناسب سیاسی و اقتصادی دستگاه ها عنوان كرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مدیریت و ساماندهی افكار عمومی در نظام مدرنیته برعهده ی روابط عمومی ها است، افزود: البته آن ها بیشتر درصدد بزرگنمایی اخبار و رویدادهای مرتبط با خود هستند ولی در یک جامعه دینی روابط عمومی می تواند در شفافیت و اطلاع رسانی اخبار واقعی نقش مهمی داشته باشد.

ذاكر اصفهانی با اشاره به اینكه روابط عمومی ها در طول تاریخ اثرگذار بوده اند و به ساماندهی و مدیریت افكار عمومی پرداخته اند؛ تصریح كرد: با این وجود این بخش به عنوان موضوعی از موضوعات مدرن مطرح شده و جای پیشرفت بسیاری دارد.

وی با بیان اینكه ابعاد این بخش در كشور ما بخوبی شناخته نشده است ؛ یادآور شد: ظرفیت های بسیاری در این بخش وجود دارد كه در صورت پرداختن به آن در مناسبات اقتصادی، سیاسی و اطلاع رسانی در خصوص خط مشی نهاد مربوطه بسیار موثر خواهد بود.

استاندار اصفهان با بیان اینكه روابط عمومی ها در تعامل با نظام غیر رسمی و حاشیه ای اداره ها مانند ایجاد نشاط و انگیزه و اجرای برنامه های فرهنگی خوب عمل کرده اند، افزود: لازم است که روابط عمومی ها در آینده توسعه بیشتری پیدا کنند.

علیرضا ذاكر اصفهانی وظایف روابط عمومی ها را مطلع کردن، خبر دادن، تبلیغ، تشویق، افکار سنجی، هماهنگی سازمانی و برقراری ارتباط با افراد برشمرد و افزود: این بخش در حیات اجتماعی و روانی جامعه تاثیر بسیاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز دیگر روابط عمومی و رسانه در کشورمان، نهاد حاشیه ای نیست، اظهار کرد: روابط عمومی ها باید تلاش کنند خود را بعنوان نهادی مهمتر از سایر بخشهای دستگاههای اجرایی ،هسته مركزی وکانون اصلی فعالیتهای سازمانی قرار دهند.

منبع: پیام روابط عمومی

تنظیم: هومن بهلولی