تبیان، دستیار زندگی
در این مصاحبه سخنان دانش آموزی که تاثیرات پیوند زدن دو گیاه رز و نسترن را بررسی کرده را می خوانید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیوند گل رز و گل نسترن

پیوند گل رز و گل نسترنتبیان:
با سلام و خیر مقدم خدمت شما .لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و عنوان پژوهش خود را بفرمایید:
 به نام خدا و باسلام زمرد اسماعیلی هستم.  سال اول از دبیرستان زینبیه تهران به همراه  فاطمه آقا گل زاده, مینا رضازاده بنا و پرستو عطاخانی و بهنوش کاظمی.
عنوان کار گروه ما  پیوند زدن گیاه رز و نسترن و تاثیر این پیوند بر رشد و دوام گل های این دو گیاه است.
 
پیوند گل رز و گل نسترن
پیوند گل رز و گل نسترن

پیوند گل رز و گل نسترنتبیان: در مورد روند کاری این تحقیق توضیح بفرمایید:

ابتدای تحقیق ما برای یافتن پاسخ این سوال بود که چه گیاهانی برای پیوند زدن مناسب هستند. طبق تحقیق ما گیاه رز و گیاه نسترن بسیار مناسب به نظر رسیدند و ما این دو گیاه را انتخاب کردیم. ما این دو گیاه را جداگانه خریداری کردیم و شروع به پیوند زدن آن ها کردیم خوشبختانه نتیجه داد و طبق مشاهدات ما هر دو گیاه گل دادند.

نکته دیگر این که در حالی که عمر گل تک تک این گیاهان به طور جداگانه سه الی چهار روز است گل های این گیاه پیوندی ما بیش از نه یا ده روز کاملا شاداب و تازه می ماند و حتی جا برای رشد و بزرگ شدن دارند.

در ضمن بر خلاف گل های رز عادی این گیاه پیوندی در برابر آفت  و آسیب های محیطی بسیار مقاوم تر بوده و از این جهت این پیوند نقش حیاتی در مراحل رشد این گیاه داشته است.

پیوند گل رز و گل نسترنتبیان: با سایت تبیان آشنایی دارید؟ نظرتان راجع به آن چیست؟

بله، من از طریق مدرسه با این سایت آشنا شدم. گروه ما در دو دسته کار می کردند. کار دسته اول تحقیق و جمع آوری اطلاعات برای این کار بود و دسته بعدی قسمت عملی از قبیل مراقبت و غیره را بر عهده داشتند و عمده جمع آوری اطلاعات پایه ما از سایت تبیان بوده است.

سایت تبیان فرصتی را فراهم می کند تا ذهن بازتر شود و بتوان از دست آوردهای دیگران استفاده کرد.

پیوند گل رز و گل نسترنتبیان: نظرتان راجع به کلیت این جشنواره چیست؟

این اولین سالی است که شرکت کرده ام ولی نکته منفی ندیده ام تا بگویم ولی در مورد کار ما، با تغییر زمان برگزاری جشنواره کمی دچار مشکل شدیم سال های قبل این جشنواره در هفته معلم برگزار می شد و ما بر این روال برنامه ریزی کردیم ولی امسال زودتر این اتفاق افتاد.

پیوند گل رز و گل نسترنتبیان: در کنار درس و مدرسه چگونه برای انجام این کار برنامه ریزی کرده اید؟

این کار بسیار وقت گیر بود ولی با برنامه ریزی و انجام کارها در روز های تعطیل توانستیم این کار را مدیریت کنیم و پیش ببریم و در روز های مدرسه به درس های مدرسه برسیم در کل با برنامه ریزی می توان به کارها رسید و موفق بود.

پیوند گل رز و گل نسترنتبیان: سپاس بسیار برای شرکت در این صحبت دوستانه و با آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی برای شما و دوستان عزیزتان.


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان.تهیه و تنظیم: سارا یعقوبیان