تبیان، دستیار زندگی
گروهی از پژوهشگران كشورمان موفق به طراحی نرم افزاری جهت اعلام هوشمند خرابی آسانسور با ارسال SMS به سرویس كار شدند. به گزارش ایسنا، مدیر عامل شركت طراح این سیستم اظهار كرد: با نصب این سیستم در تابلو فرمان آسانسور اشكالات ایجا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسانسورها هم در ایران SMS می‌زنند!


گروهی از پژوهشگران كشورمان موفق به طراحی نرم افزاری جهت اعلام هوشمند خرابی آسانسور با ارسال SMS به سرویس كار شدند.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل شركت طراح این سیستم اظهار كرد: با نصب این سیستم در تابلو فرمان آسانسور اشكالات ایجاد شده در آسانسور را از طریق خط تلفن داخلی یا مستقیم به سرویس كار آسانسور اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: این سیستم در ابتدای خرابی شامل قطع برق،‌ باز و بسته نشدن درب، ‌ماندن مسافر در آسانسور و ... طی 10 تا 15 ثانیه، پیام كوتاهی به شركت فرستاده و نرم افزار طراحی شده پیام كوتاه دیگری را شامل تاریخ و زمان و نوع خرابی را به تلفن همراه سرویس كار آسانسور كه در ساختمان یا هر مكان دیگری است ارسال می‌كند.

وی در ادامه اظهار كرد: تمامی مراحل عملكرد سیستم بدون دخالت انسان و به طور خودكار انجام می‌شود و با درج آن در بانك اطلاعاتی شركت كه از طریق اینترنت نیز قابل دسترسی است در اختیار ساكنان هر ساختمان قرار می‌گیرد.

سیستم‌های خارجی اعلام خرابی آسانسور نیاز به اپراتور داشته و گران قیمت است اما قیمت این سیستم كه در داخل تابلو كنترل آسانسور تعبیه شده، 30 هزار تومان به ازای هر آسانسور است.