تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور آمریكا ضمن مهم دانستن عامل زمان در برنامه هسته ای ایران، تهران را به تلاش برای خریدن زمان متهم كرد. ایسنا به نقل از خبرگزاری هند گزارش داد، جرج بوش ، رئیس جمهور آمریكا پس از بازگشت از مجمع عمومی سازمان ملل به واش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران به دنبال خرید زمان است


رئیس جمهور آمریكا ضمن مهم دانستن عامل زمان در برنامه هسته ای ایران، تهران را به تلاش برای خریدن زمان متهم كرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری هند گزارش داد، جرج بوش ، رئیس جمهور آمریكا پس از بازگشت از مجمع عمومی سازمان ملل به واشنگتن، به شبكه خبری سی.ان.ان گفت: از این نگرانم كه ایران تلاش می كند تأخیر ایجاد كند و زمان بخرد و بنابراین سیاستی هوشمندانه خواهد بود كه بر این مسئله تا آنجایی كه می توانیم اعمال فشار كنیم.

وی ادامه داد: زمان عامل مهمی است و به همین علت در سازمان ملل با متحدین مان صحبت كردم.

بوش در ادامه در اظهارات و قیاسی بی اساس درباره محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران گفت: قطعاً او را جدی می گیریم همان طور كه القاعده را وقتی می گوید قصد حمله علیه ما را دارد یا افراطیونی را كه می گویند قصد ایجاد اختلال در دموكراسی را دارند، جدی می گیریم.

بوش از اظهارنظر درباره جدول زمانی دستیابی ایران به دانش غنی سازی  خودداری كرد و گفت: قصد ندارم درباره اطلاعات مان در خصوص این موضوع صحبت كنم اما زمان مسئله مهمی است.

وی در پاسخ به این سؤال كه چرا دستیابی ایران به سلاح هسته ای بد است در صورتی كه هند، پاكستان و اسرائیل چنین سلاح هایی را دارند، مدعی شد: ایران گروه های شبه نظامی نظیر حزب الله  را برای ایجاد بی ثباتی تجهیز می كند!