تبیان، دستیار زندگی
رهانی هم گل زد آرش برهانی هم پنجشنبه‌شب در دیدار تیم‌های النصر و الوصل كه به تساوی یك بر یك رسید , تك گل تیم النصر را از روی پاس فرهاد مجیدی به ثمر رساند. این دیدار در ورزشگاه المكتوم شهر دبی برگزار شد. خطیبی و نمایش دلپذیر د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتبال امارات با درخشش بازیکنان ایرانی آغاز شد



برهانی هم گل زد

آرش برهانی هم پنجشنبه‌شب در دیدار تیم‌های النصر و الوصل كه به تساوی یك بر یك رسید , تك گل تیم النصر را از روی پاس فرهاد مجیدی به ثمر رساند.

این دیدار در ورزشگاه المكتوم شهر دبی برگزار شد.


خطیبی و نمایش دلپذیر

در دیدار افتتاحیه فوتبال باشگاه های امارات، تیم شارجه كه از دو بازیكن ایرانی یعنی رسول خطیبی و مسعود شجاعی سود می‌برد، توانست با حساب 6 بر 3 تیم دبی را در ورزشگاه این تیم شكست دهد.

در این دیدار خطیبی پایه گذار 3 گل و زننده دوگل دیگر بود. خطیبی با پاس های طلایی خود در دقایق 22، 41 و 58 باعث گلزنی سعید الكاس شد تا این بازیكن در دیدار با دبی هت تردیك كند.

خطیبی خود در دقایق 24 و 75 دو گل زیبا به ثمر رساند.

دیگر گل شارجه را در دقیقه 79 عبدالعزیز العنبری به ثمر رساند. در این دیدار علی حسن در دقیقه دو اولین گل لیگ جدید امارات و تیم خود دبی را وارد دروازه شارجه نمود، دیگر گل های نادی دبی را بازیكن فرانسوی این تیم گریگوری در دقایق 55 از روی نقطه پنالتی و دقیقه 85 به ثمر رساند.

این بازیكن در نیمه اول و دوم دو موقعیت حساس گلزنی را ناشیانه به هدر داد، ضمن اینكه رسول خطیبی نیز در دقیقه 48 یك فرصت گلزنی را برای شارجه از دست داد.

در این دیدار مسعود شجاعی نیز به همراه خطیبی 90 دقیقه برای الشارجه بازی كرد و بارها با حركات خود خط دفاع این تیم و نظم میانی تیم دبی را به هم ریخت.


درخشش ایمان مانع شکست نشد

باوجود درخشش ایمان مبعلی، بازیكن ایرانی تیم الشباب، این تیم در خانه متحمل شكست سنگینی برابر الجزیره شد.

در این دیدار نبود بازیكنان خلاق هم سطح با مبعلی در الشباب و عدم تقسیم درست قوای جسمانی بازیكنان در مسابقه و خالی شدن انرژی در نیمه اول، گرما و رطوبت شدید هوا را می‌توان از عوامل شكست سبز پوشان الشباب در اولین هفته برشمرد. ضعف مفرط دفاعی و جا ماندن مدافعین الشباب از بازیكنان خط حمله الجزیره، یكی دیگر از دلایل اصلی شكست تیم میزبان بود.

به گفته گزارشگر دوبی اسپورت، بهترین بازیكن الشباب ایمان مبلعی بود كه یكبار در نیمه اول توپ خود را به تیر دروازه الشباب كوبید و در نیمه دوم تنها گل تیمش را در دقیقه 58 در ورزشگاه مكتوم بن راشد به ثمر رساند.

او با بازیسازی و خلاقیت خود، بار دیگر درخشش بازیكنان ایرانی در امارات را به رخ كشید. گل‌های الجزیره را در این دیدار محمد عمر در دقایق 18 و 66 (از روی نقطه پنالتی) و دقیقه 85 ابراهیم دیاكیه و دقیقه 87 تونی به ثمر رساندند.

در این دیدار اسماعیل ربیع، دروازه بان الشباب در دقیقه 63 به دلیل خطا روی مهاجم الجزیره با كارت قرمز از زمین اخراج و یك پنالتی هم به حریف داد. نیمه اول این دیدار یك بر صفر بسود الجزیره رقم خورده بود.


عنایتی با گل آمد

همچنین تیم الامارات كه از وجود دو بازیكن ملی پوش ایرانی یعنی حسین كعبی و رضا عنایتی سود می‌برد در خانه با دو گل نیمه دوم رضا عنایتی به اولین سه امتیاز خود در فصل جدید لیگ امارات رسید.

در این بازی كه امارات به لطف ایرانی‌های خود برتری نسبی بر الوحده داشت، عنایتی در دقایق 70 و 90 دوبار دروازه حریف را گشود.

تلویزیون دبی اسپورت درباره گلزنی رضا عنایتی گفت: عنایتی با دو گلی كه در آغاز فصل جدید فوتبال امارات متحده عربی به ثمر رساند، بر ادعای خود مبنی بر دستیابی به آقای گلی فوتبال این كشور تاكید كرد.

عنایتی در این دیدار چند فرصت مسلم گلزنی را نیز از دست داد . در پایان هفته اول لیگ امارات، سعید الكاس با 3 گل از تیم شارجه در صدر است و رسول خطیبی از همین تیم، رضا عنایتی از الامارات، محمد عمر از الجزیره و الحمد خمیس از فجیره هر كدام با دو گل در جدول گلزنان فوتبال این كشور حاشیه جنوبی خلیج فارس قرار دارند.