تبیان، دستیار زندگی
جمعه 31/6/85 ساعت: 15 ورزشگاه نقش جهان اصفهان سپاهان اصفهان یك گل: حمید شفیعى 64 پاس گل: جلال اكبرى پرسپولیس یك گل: ابراهیم اسدى 56 پاس گل: شیث رضایى پنالتى زنان سپاهان: جلال اكبرى(X)، هادى عقیلى(گل)، محرم نویدكیا(گل)، عبدال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوزدهمین قهرمانى به سپاهان رسید


جمعه 31/6/85

ساعت: 15

ورزشگاه نقش جهان اصفهان

سپاهان اصفهان یك

گل: حمید شفیعى 64

پاس گل: جلال اكبرى

پرسپولیس یك

گل: ابراهیم اسدى 56

پاس گل: شیث رضایى

پنالتى زنان سپاهان: جلال اكبرى(X)، هادى عقیلى(گل)، محرم نویدكیا(گل)، عبدالوهاب ابوالهیل(گل)، عمادرضا(گل)

پنالتى زنان پرسپولیس: كریم باقرى(گل)، شیث رضایى(X)، علیرضا واحدى نیكبخت(X)، ابوالفضل حاجى زاده (گل)

داور: مسعود مرادى

كمك ها: حیدر شكور، رضا سخندان

اخطار: عبدالوهاب ابوالهیل (سپاهان)، حسین بادامكى، احسان خرسندى و پژمان نورى (پرسپولیس)

آب و هوا: معتدل

اتفاق ویژه: حضور همزمان 3 عراقى در تركیب 2 تیم در فینال جام حذفى

ستاره میدان: پژمان نورى

تماشاگر: 40 هزار نفر

سپاهان: آرمناك پطروسیان، هادى عقیلى، محسن بنگر، حمیدعزیززاده، عبدالوهاب ابوالهیل، هادى جعفرى (جواد ماهرى 77) ، جلال اكبرى، محمد نورى (محرم نویدكیا 46)، ابراهیم لوینیان، عمادرضا، حمیدشفیعى (محمود كریمى 79)،

سرمربى: لوكابوناچیچ

پرسپولیس: فرشید كریمى، كریم باقرى، ابوالفضل حاجى زاده، شیث رضایى، الونگ الونگ، پژمان نورى (ساها 115)، فرزاد آشوبى، علیرضا واحدى نیكبخت، مهرزاد معدنچى، صلاح حسن (احسان خرسندى 81)، ابراهیم اسدى (حسین بادامكى 72)،

سرمربى: مصطفى دنیزلى

دیدار برگشت فینال جام حذفى در شرایطى آغاز شد كه باتوجه به نتیجه یك ـ یك در تهران، خیلى ها شانس بیشترى را براى سپاهان قایل مى شدند. تیم پرمهره اصفهانى بخصوص در نیمه دوم دیدار رفت نشان داده بود قدرت تغییر نتیجه و پیروزى در میدان هاى بزرگ اینچنینى را دارد و امسال براى قهرمانى بسته شده است. هر 2 تیم با 2 تغییر نسبت به بازى رفت در میدان حاضر شدند اما برخلاف پیش بینى ها، این تیم میهمان بود كه توپ و میدان را در اختیار گرفت.

پرسپولیسى ها در نیمه نخست با میداندارى اسدى در میانه میدان و حركات نفوذى معدنچى و نورى از جناح چپ خط دفاع سپاهان بارها خطرساز ظاهر شدند و توپ هاى خطرناكى روى دروازه ارسال كردند اما در تمام كردن موقعیت ها مشكل داشتند و نتوانستند از برترى نسبى خود استفاده كنند. اولین موقعیت را نیكبخت در دقیقه 15 براى پرسپولیس هدر داد و در عین ناباورى توپ را به كنار دروازه كوبید. در دقیقه 36 بازى هم صلاح حسن مهاجم عراقى قرمزها با ضربه سر خطرساز ظاهر شد. شوت اسدى در وقت هاى تلف شده آخرین موقعیتى بود كه میهمان از دست داد تا نیمه نخست بدون گل خاتمه یابد. با آغاز نیمه دوم تكاپوى بازیكنان 2 تیم در میدان بیشتر شد و هر 2 تیم بازى بهترى ارایه دادند.اولین موقعیت نیمه دوم توسط عمادرضا براى سپاهانى ها هدر رفت.

در پاسخ این حمله مهرزاد معدنچى در دقیقه 55 موقعیت تك به تك با پطروسیان را به اوت زد. هنوز یك دقیقه از این موقعیت نگذشته بود كه شیث رضایى با پاس به بیرون خود اسدى را در موقعیت شوتزنى قرار داد تا هافبك پرسپولیس با یك شوت محكم توپ را به تور دروازه بچسباند. 8 دقیقه بعد از گل پرسپولیس، سپاهانى ها روى یك حركت تركیبى به وسیله حمید شفیعى گل خورده را جبران كردند. نویدكیا هم در دقیقه 68 مى توانست میزبان را به گل دوم برساند اما موفق نبود.

احسان خرسندى مهاجم جوان پرسپولیس هم یك موقعیت را در دقیقه 84 از دست داد تا نتیجه یك ـ یك باقى بماند. 4 دقیقه به پایان كار، فرشید كریمى دروازه بان پرسپولیس 2 بار پیاپى دروازه قرمزها را نجات داد تا 90 دقیقه پیكار نفسگیر 2 تیم با نتیجه تساوى به پایان برسد. در وقت هاى اضافه نیز بازیكنان 2 تیم كه رمقى براى حركت كردن نداشتند رو به پاس هاى بلند آوردند تا انرژى كمترى از آنها گرفته شود. در 30 دقیقه وقت هاى اضافه هر كدام از 2 تیم یك بار توسط نویدكیا و خرسندى مى توانستند به گل برسند اما این اتفاق رخ نداد تا قهرمان نوزدهمین دوره جام حذفى با ضربات پنالتى مشخص شود.

در ضربات پنالتى سپاهانى ها بهتر عمل كردند و با وجود آنكه ضربه اول خود را توسط كاپیتان اكبرى از دست دادند پنالتى بعدى را گل كردند تا در مقابل 2 پنالتى گل شده پرسپولیسى ها 2-4 به برترى برسند و قهرمان شوند.