تبیان، دستیار زندگی
در كلام خدا آمده است كه «مسیحیان از میان همه ادیان و اقوام نسبت به مسلمانان مهربانترند و این، به سبب آن است كه برخی از آنان دانشمند و پارسا هستند و در مقابل فرمان خدا تكبر نمی ورزند و گردنكشی نمی كنند... آیه 82 از سوره مبارك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصائب مسیح (ع)


در كلام خدا آمده است كه «مسیحیان از میان همه ادیان و اقوام نسبت به مسلمانان مهربانترند و این، به سبب آن است كه برخی از آنان دانشمند و پارسا هستند و در مقابل فرمان خدا تكبر نمی ورزند و گردنكشی نمی كنند... آیه 82 از سوره مباركه مائده» و این واقعیت را در تمامی طول تاریخ می توان دید و هر جا روند تاریخی به گونه ای دیگر رقم خورده و مسیحیان و مسلمانان به تخاصم در برابر هم ایستاده اند در همان مقطع و در آن ماجرا، به وضوح رد پای كسانی دیده می شود كه با دور شدن از آیین مسیح به كرسی قدرت نزدیك شده اند و بی آن كه مسیحی باشند در پوشش مسیحیت به قتل و غارت روی آورده اند تا بر گستره حكومت یا حاكمیت خود بیفزایند.

بیزانس، امپراتور روم، قبل از آن كه مسیحی باشد یك پادشاه زورگو و قدرت طلب بود و امپراتوران پس از او نیز، كه به گواهی تاریخ جنگ های صلیبی پی آمد قدرت طلبی و گردنكشی آنها بوده است.

قتل عام مسیحیان بی گناه به جرم حق گویی و كشتن دانشمندان به گناه علم اندوزی و هزاران جنایت دیگر كلیساها در قرون وسطی اگرچه در پوشش وفاداری به آئین مسیح صورت پذیرفته و جنایتكاران به بهانه دفاع از مسیحیت، حمام های خون به راه انداخته بودند ولی امروزه مسیحیان فرهیخته و معتقد به مسیحیت نه تنها عاملان آن جنایات را مسیحی نمی دانند بلكه از بازگو كردن آنچه در آن دوران با نام مسیحیت انجام شده شرم دارند و البته شرم آور نیز هست.

در جریان جنگ های جهانی اول و دوم، میلیون ها انسان به خاك و خون كشیده شدند و جنگ افروزان و خشونت ورزان بدون استثناء خود را پیرو آئین مسیح می دانستند... در ماجرای هولناك قتل عام مردم الجزایر، جنگ ویتنام ، جنگ كره و... جنگ افروزان و آدمكشان ادعای مسیحی بودن داشتند و در دهه اخیر، قتل عام مردم بی گناه عراق، حمله به افغانستان، شكنجه های وقیحانه در زندان های ابوغریب، گوانتانامو، اسارتگاه های پنهان در شهرهای اروپایی و... باز هم بدون استثناء درپی اعلام جنگ صلیبی از سوی جرج بوش صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد و...

پاپ بندیكت شانزدهم كه بعد از فوت پاپ ژان پل دوم ، از میان دود سیاه و غلیظ واتیكان و در میان تردید فراوان و چند هفته ای اصحاب كلیساهای كاتولیك جهان، به عنوان پاپ برگزیده شد و اكنون اسلام و مسلمانان را به خشونت متهم می كند باید به این پرسش پاسخ دهد آیا می تواند این همه جنایت در گذشته و حال كه از سوی مدعیان مسیحیت صورت پذیرفته و همچنان ادامه دارد را انكار كند؟ اگر این جنایات قابل انكار نیست- كه نیست- به نظر آقای پاپ خشونت گرا كیست؟ و  آقای پاپ  این تناقض را حداقل برای وجدان خود- اگر داشته باشد- چگونه حل می كند؟

آبرومندانه ترین پاسخ آن است كه مسیحی بودن بیزانس، هیتلر، بوش، بلر و... را انكار كنند كه ما نیز در این پاسخ با آقای پاپ اتفاق نظر داریم و این پاسخ را منطقی می دانیم البته، با این توضیح ضروری كه حضرت پاپ را هم مسیحی نمی دانیم.

و اكنون پرسش بعدی مطرح می شود و آن این كه پس، مسیحیان چه كسانی هستند؟ پاسخ این سؤال روشن و خالی از ابهام است. مسیحیان واقعی را باید در میان توده های انبوه و میلیونی مردم اروپا، آمریكا و سایر مناطق جهان جستجو كرد كه از جنایات بی شمار بوش، بلر و دیگر مدعیان مسیحیت در عراق، افغانستان، آمریكای لاتین و... جانشان به لب رسیده و مخصوصا در جریان جنگ 33روزه لبنان حمایت های تسلیحاتی، مالی و سیاسی آمریكا و متحدانش از اسرائیل، نفرت آنان را برانگیخته است و همه روزه در شهرهای مختلف اروپا و آمریكا، انزجار خود از آنها را با تمام وجود فریاد می زنند.

آقای پاپ اگر مسیحی است و آنگونه كه ادعا می كند از خشونت و خونریزی بیزار است، چرا اینهمه قتل و غارت و آدمكشی كه پیش چشم و بیخ گوش ایشان اتفاق افتاده و در جریان است را نمی بیند؟ امروزه در عصر ارتباطات برای دیدن و شنیدن اینهمه جنایت نیازی به چشم و گوش فیزیكی هم نیست، كورها و كرها نیز می توانند این جنایات را ببینند و درباره آن بشنوند و آقای پاپ هم كه كور و كر فیزیكی نیست... و البته این كلام الهی كه «صم بكم عمی فهم لایرجعون... آنان كور و كر و گنگ هستند و از گمراهی بازنمی گردند» داستان دیگری است و در آن سخن از گوش و چشمی كه برخی از افراد نظیر آقای پاپ به ظاهر دارند، نیست...

برای ما اظهارات موهن پاپ بندیكت شانزدهم علیه اسلام و مسلمانان قابل درك است، ایشان كه باید او را یكی دیگر از مصائب مسیح (ع) دانست با همه كم فهمی این نكته را درك كرده است كه در میان مسیحیان جهان جایی ندارد بنابراین مانند اسلاف خود در قرون وسطی خدمت به امپراتوران وحشی و آدمكش را به حضور در میان توده های میلیونی مسیحیان، ترجیح داده است و این، رسم دیرینه تمامی كسانی است كه میان راه خدا و چرب و شیرین دنیا، دومی را برمی گزیند... و بالاخره بی حساب نبود كه هنگام انتخاب وی، از دودكش های واتیكان بی وقفه دود سیاه برمی خاست و ظاهرا، گازهای فسفری اهدایی آمریكا  و صهیونیست ها بود كه سرانجام دود سفید آفرید. دودی كه امروزه با اظهارات آقای پاپ همه تباهی ها از شدت سیاهی آن شرمنده اند و ...

حسین شریعتمداری