تبیان، دستیار زندگی
اگر چادر سر می‌کنی و دوست داری که آبروی چادر را بیشتر حفظ کنی، یا اگر تا کنون چادر سر نمی‌کردی و دلت می‌خواهد چادری شوی، اما نیاز به راهنمایی داری، این مطلب را بخوان.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چادر را راحت سرت می‌كنی؟!

تو هم می‌توانی به راحتی چادر سر كنی

حجاب


اگر چادر سر می‌کنی و دوست داری که آبروی چادر را بیشتر حفظ کنی، یا اگر تا کنون چادر سر نمی‌کردی و دلت می‌خواهد چادری شوی، اما نیاز به راهنمایی داری، این مطلب را بخوان.


1- موهایت را درست جمع کن. موهای باز زیر چادر اذیتت می‌کند. مرتباً نامرتب می‌شود و مجبوری دستکاری‌اش کنی و نظم چادر و روسری‌ات را به هم می‌ریزد. دوست داشتی از هد هم استفاده کن، کمکت می‌کند. پس؛ موهایت را خوب ببند.

2- اگر مقنعه سر می‌کنی، زیر چانه‌ات را طوری تنظیم کن که گردی مقنعه دور سرت، نه گشاد باشد و نه تنگ. گشاد که باشد، چادر میکشدش و ناچار می‌شوی مرتب چادر را جلو بکشی. تنگ هم که باشد، خودت میدانی دیگر! دورش را وقتی سرت می‌کنی، مرتب کن تا درست بایستد و مواج نباشد. مواج بودنش، هم شکل خوبی ندارد و هم اگر حساس باشی، آزارت می‌دهد. پس؛ وقت بگذار و مقنعه‌ی اندازه سرت را سر کن.

3- اگر روسری سر می‌کنی، حواست باشد جنسش با چادرت جور باشد. سُر نخورد و لیز نباشد. توی گرما، جنسش خیلی کلفت یا توی سرما خیلی پرکی نباشد. جنس ضخیم، کلافه‌ات می‌کند و جنس نازک، با چادر خوب نمی‌سازد. البته اگر حوصله کنی و مهارت‌های بستن روسری را یاد بگیری، می‌توانی جنس‌ها و اندازه‌های متنوع‌تری را امتحان کنی. پس؛ حواست به جنس و اندازه روسری باشد.

برای علاقه مندان به چادر

4-اگر شال سر می‌کنی، موارد روسری را رعایت کن؛ ضمناً لبه شال با چادر، سنخیت بیشتری دارد، چون روی پیشانی می‌خوابد. پس؛ حواست به این موضوع هم باشد.

5- چادرت را از جنس سبک انتخاب کن که خسته‌ات نکند. البته وقتی جنس چادر سبک باشد، روی سر نمی‌ایستد و باید به چادرت کش بزنی. کش مناسب چادر، کش‌های نیم‌سانتی است که می‌توانی در خرازی‌ها پیدایش کنی. کش را پشت گردنت تا جایی که لبه چادر دور صورتت می‌ایستد اندازه کن.

معمولاً این اندازه، حدود بیست و چند تا سی و چند سانتی‌متر می‌شود. کش را طوری بزن که پشت گوشت قرار بگیرد. چون روی گوش كه باشد، به گوشف شار می‌آورد. معمولاً بهترین جا برای دوخت کش، دو انگشت فاصله با لبه چادر است. همه این‌ها با فرم سر و شکل بستن موها و البته سلیقه خودت، ممکن است فرق کند. پس؛ در انتخاب جنس چادر دقت کن.

حجاب

6- قد چادر را طوری قیچی کن که وقتی بدون کفش و کاملاً صاف می‌ایستی، دقیقاً برسد روی زمین. نه اینکه بخوابد روی زمین. چون آن طوری زیر چادرت خاکی و کثیف می‌شود و ناچار می‌شوی جمعش کنی. چادر خاكی و كثیف، حجاب را زیر سوال می‌برد. پس؛ قد چادرت را درست هم قد خودت بگیر.

امیدواریم با این مواردی که بیان كردیم و خواندید، به راحتی چادر را سر کنید و از این حجاب و پوشش كامل، لذت ببرید.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: زن بودن

مطالب مرتبط:

لذت حجاب را درك كرده‌ای؟

تبیانی‌ها موج به پا می‌کنند

یک‌بار امتحان کن (موج تبیانی)

دختری که می‌درخشد اما رنگ ندارد

حجاب از دیدگاه شهدا

مردی که برای حجاب به شهادت رسید

روش‌های نگهداری از پارچه‌های چادری 

باشگاه کاربران در شبکه اجتماعی

باشگاه کاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه کاربران در ثبت مطالب

باشگاه کاربران در انجمن