تبیان، دستیار زندگی
بتول جنیدی مادر شهیدان محمد، نصرالله، رضا و عبدالحمید جنیدی درهمایش حماسه سازان گفت: ما عزیزانمان را دوست داشتیم. راضی نبودیم خار به پایشان برود. به جوانانتان این مسائل را بگویید.این عشق‌های کاذب به فرزند را کنار بگذارید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راضی نبودیم خار به پای فرزندانمان برود


بتول جنیدی مادر شهیدان محمد، نصرالله، رضا و عبدالحمید جنیدی درهمایش حماسه سازان گفت: ما عزیزانمان را دوست داشتیم. راضی نبودیم خار به پایشان برود. به جوانانتان این مسائل را بگویید.این عشق‌های کاذب به فرزند را کنار بگذارید.

راضی نبودیم خار به پای فرزندانمان برود

بتول جنیدی، مادر شهیدان جنیدی، 15 ساله بود که به عقد پسرعمویش حاج احمد جنیدی در آمد و همراه او، از پیشوای ورامین به قم رفت. حاج احمد جنیدی در حوزه‌ علمیه قم، طلبه بود. آن دو زندگی ساده‌ای را شروع کردند و صاحب چهار پسر شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، احمد جنیدی امام‌جمعه شهرستان رودسر شد و با خانواده‌اش به آنجا رفت. با شروع جنگ تحمیلی نخست نصرالله و سپس رضا و محمد به جبهه رفتند که هر سه شهید شدند و آخرین پسر خانواده یعنی عبدالحمید نیز بعد از جنگ و پس از مدت‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مسمومیت شیمیایی در سال 79 به شهادت رسید.

خانم جنیدی که مدیر و موسس مدرسه علمیه خواهران فاطمیه در پیشوای ورامین است، در حال حاضر هیچ فرزندی ندارد و تنها با عروسش، همسرشهید محمد جنیدی زندگی می‌کند.

دیدارهای سه گانه رهبری از خانواده شهیدان جنیدی

سال 77، درست قبل از رحلت حاج احمد جنیدی بود که برای اولین بار رهبر معظم انقلاب برای عیادت از وی به پیشوای ورامین، محل زندگی این خانواده رفتند.‌ یک روز از هفتمین شب درگذشت حاج عبدالحمید می‌گذشت که این خانواده برای دومین بار میزبان رهبر خویش شد که این مرتبه برای عرض تسلیت به خاطر شهادت پسر چهارم خانواده بود. رهبر معظم انقلاب در آن دیدار جمله‌ای در تکریم این خانواده فرموده و نوشتند: «یاد شهیدان و صالحان این خانواده را همواره شاخص راه خود قرار دهید و با همان همت و انگیزه به سمت همان هدف که اعتلای کلمه اسلام است پیش بروید. خداوند شما و همه را موفق فرماید.»

اما سومین حضور رهبر معظم انقلاب در منزل شهیدان جنیدی خود حکایت دیگری است از توجه رهبری به خانواده شهیدان جنیدی. نصرالله جنیدی فرزند شهید عبدالحمید در خرداد سال 90 بر اثر سانحه‌ای به دیار باقی شتافت و همین موضوع رهبر انقلاب را بر آن داشت تا برای تسلیت گفتن به این خانواده به ورامین بروند. معظم‌له در زیر عکس جوان تازه گذشته نوشتند: «بسم‌الله‌الرحمن الرحیم؛ خداوند متعال رحمت و فضل خود را بر خانواده شاکر و پرگذشت و با اخلاص جنیدی روزافزون فرماید؛ درجات مرحوم حجت‌الاسلام جنیدی و فرزندان شهیدش و جوان عزیز تازه درگذشته را متعالی سازد و به بانوی محترم جنیدی و دیگر بازماندگان صبر و سکینه عنایت کند»

از مادر شهیدان جنیدی در نخستین همایش "حماسه سازان" که همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا برگزار شد

مادر شهیدان جنیدی در همایش "حماسه سازان"

از مادر شهیدان جنیدی در نخستین همایش "حماسه سازان" که همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا برگزار شد، تقدیر و تجلیل به عمل آمد. این مادر فداکار چهار شهید دفاع مقدس، در مراسم پشت تریبون رفت و در جملاتی حماسی، همه مادران ایرانی را به تربیت درست فرزندان و دوری از محبت و عشق کاذب به آنان دعوت کرد. متن سخنان "بتول جنیدی" به شرح زیر است:

چند جمله عرض می‌کنم تا بلکه بانوان ایران و جهان آن را الگوی خود قرار بدهند.

فقط مادران شهدا از حضرت ام البنین(س) درس نگرفتند بلکه همه مادران می‌بایست از این بانو سرمشق بگیرند. چرا ما می‌گوییم باید یاد شهدا را زنده نگه داریم؟ زیرا دین باید به وسیله یاد این شهدا آبیاری شود. امروز باید مادران جهان و مادران ایرانی در مسیر انقلاب حرکت کنند. مادران شهدا برای عزت نظام و انقلاب حرکت کرده و دسته گلشان را تقدیم اسلام کردند. از عموم مادران می‌خواهم ام البنین وار حرکت کنند. مادران عزیز! محبت کاذب به فرزندانتان نداشته باشید. عزیزانتان را در تربیت رها نکنید. مواظب رفتارشان باشید.

مادران عزیز! عشق‌های کاذب به فرزند را کنار بگذارید

عزیزانم! دخترانم! فرزندان انقلاب و نظام! جوانان ما پرپر شدند. هنوز هم جمعی از جانبازان ما بر تخت بیمارستان‌ها قادر به حرکت نیستند. به چه دلیل اینگونه شده‌اند؟ تا امروز در چنین مراسمی از من تجلیل شود؟ وای بر من اگر این فکر در سر من باشد! خدا را شاهد می‌گیرم و از همه شما که در این مجلس حضور دارید می‌خواهم این سخن بنده را به دیگران برسانید. ما عزیزانمان را نثار دین و انقلاب کردیم، برای حفظ ولایت؛ حفظ اسلام و قرآن؛

ملت بدانید! ما عزیزانمان را دوست داشتیم. راضی نبودیم خار به پایشان برود. خدایا تو شاهدی! معلمی را از مدرسه بیرون کردم به این خاطر که بر صورت بچه من سیلی زده بود. ما هم فرزندانمان را دوست داشتیم. ولی آن‌ها را نثار این انقلاب کردیم. این مسائل می‌گذرد. روز قیامتی هم داریم. به جوانانتان این مسائل را بگویید. بگویید چگونه انقلاب به صورت امروزی‌اش رسید. این عشق‌های کاذب به فرزند را کنار بگذارید. بیایید؛ سفره پروردگار پهن شده؛ رزق بردارید برای آخرت؛

از چهار فرزند شهید من سه تایشان مفقود الجسد شدند. مفقود الجسد یعنی چه؟

من که تحمل نداشتم چند دقیقه بچه‌ام از مدرسه دیر بیاید. انتظار بدن بی جان او را کشیدم

سه فرزند من مفقود الجسد بودند

از چهار فرزند شهید من سه تایشان مفقود الجسد شدند. مفقود الجسد یعنی چه؟ من که تحمل نداشتم چند دقیقه بچه‌ام از مدرسه دیر بیاید. انتظار بدن بی جان او را کشیدم. یکی را 14 سال، دیگری13 ماه و بعدی 75 روز برای آمدن پیکرشان انتظار کشیدم. آخرین فرزند شهیدم را که جانباز بود، این اواخر از دست دادم. این فرزندم چقدر مقابلم پر و بال زد. بدانید! یک قلم برای این بچه‌مان جانبازی نگرفتیم. فرزند من از دو جهت جانباز بود. هم جانباز شیمیایی بود و هم موجی؛ وقتی مقام عظمای ولایت به ورامین تشریف آوردند خانه ما، در بین جمعیت اعلام کردند که ما خانواده 4 شهیدیم. همه مردم آنجا به ما شوریدند که چرا شما اقدامی نمی‌کنید تا عبدالحمید(شهید چهارم خانواده) را جزو شهدا بنویسند؟ گفتم من بچه‌ام را برای اسلام و انقلاب ندادم که نگاه مادی به آن داشته باشم. من معنویت می‌خواهم.

عزیزان من! ببینید دنیا چه می‌کند برای آنکه ولایتی در کار نباشد. قدر ولایت را بدانید.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: تسنیم