تبیان، دستیار زندگی
دریکصد و پنجاه و هفتمین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران که 4 اردیبهشت در سالن شهید عباس پور سازمان مدیریت منابع آب برگزار شد، 20راهکار اصلی فراگیری روابط عمومی مورد بررسی قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

20 راهکار فراگیری روابط عمومی ها

روابط عمومی

دریکصد و پنجاه و هفتمین گردهمایی انجمن روابط عمومی ایران که 4 اردیبهشت در سالن شهید عباس پور سازمان مدیریت منابع آب برگزار شد، 20راهکار اصلی فراگیری روابط عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، در این گردهمایی، جواد قاسمی، رئیس هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران ضمن گرامی داشت هفته روابط عمومی گفت: آنچه که در عرصه روابط عمومی لازم و ضروری به نظر می رسد پرداختن و توجه همیشگی به علم روابط عمومی و تلاش در جهت هرچه تخصصی تر کردن آن است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت اخیر برگزاری سمینارهای مختلف و نشست های تخصصی با رویکرد روابط عمومی ، رونق سایت ها و چاپ بیش از پیش نشریات ، مقالات و کتب بیانگر اهمیت روابط عمومی ها در عرصه های مختلف جامعه است.

وی افزود: در هر حال انجمن روابط عمومی ایران نیز در طی مدت اخیر فعالیت های مختلفی را در جهت رشد و رونق هر چه بیشتر این علم انجام داده است و حضور همکاران و اعضای انجمن در سمینارهای های مختلف و تلاش در جهت برگزاری نشست های بین المللی از جمله این فعالیت ها بوده است.

وی درادامه با اعلام به روز رسانی و تغییر فرمت سایت انجمن گفت: با همکاری مسوول سایت فرمت جدیدی تهیه شده که در حال بارگذاری نهایی است و به زودی با فرمت جدید قابل مشاهده خواهد بود.

در ادامه این مراسم دکتر حسین باهر ضمن سخنرانی در خصوص نقش روابط عمومی ها در مدیریت سازمانی گفت: روابط عمومی ها مردمی ترین بخش هر سازمان، حتی سازمان های مردم نهاد هستند و نقش عمده آنها معرفی سازمانها به مردم و بیان مشکلات مردم به سازمانهاست بدین منظور یکی از کلیدی ترین حوزه های ارتباطی در نهادها ، سازمانها و ادارات روابط عمومی ها هستند.

وی در راستای راهکارهای فراگیر شدن نقش روابط عمومی ها بیان کرد : یکی از راههای فراگیر شدن نقش روابط عمومی ها ایجاد تحول در اندیشه های مدیریتی است زیرا در جهان در حال تغییر و تحول امروز اندیشه اگر مدیران ارشد دچار تغییر و تحول نشود به یقین نمی توانند خود را با تحولات جدید تطبیق دهند.باهر با تاکید بر اهمیت کار تیمی در روابط عمومی ها گفت:آنچه که بارها به چشم خورده است مفید بودن کار تیمی در روابط عمومی هاست ، در سطح جهان به وفور مشاهده شده است که در بخشهایی که کار تیمی و تقسیم کار وجود داشته است برآیند فعالیت ها بیشتر و به نفع همگان بوده است و موفقیت و پیشرفت بیشتری مشاهده شده است بنابراین در روابط عمومی ها کار تیمی باید سر لوحه فعالیت ها قرار گیرد.وی در ادامه با تاکید بر این امر که روابط عمومی رابط و پل ارتباطی مردم و سازمانهاست متذکر شد: تعالی بخشیدن به ارتباطات مردمی جهت تعامل بیشتر مردم و سازمانهاست بنابراین مردمی تر کردن سازمان ها از عواملی است که روابط عمومی ها باید بیش از پیش به آن توجه کنند.

در ادامه این جلسه باهر افزود: در روابط عمومی ها شناسایی انگیزه ها و خلاقیت ها بسیار حیاتی است زیرا با بهره گیری از توانایی ها می توان شاهد رشد و تعالی سازمانی بود این در حالی است با در کنار یکدیگر قرار دادن خلاقیت در روابط عمومی ها و رعایت نزاکت و نظم می توان روابط عمومی موفقی داشت.باهر با تاکید بر لزوم برخورداری اطلاعات مناسب دینی و آیینی فعالان روابط عمومی گفت : به یقین توجه ویژه به این امور می تواند باعث تعامل بیشتر مردم و سازمانها شود و با مدیریت زمان ارتباط مناسب تری با مردم و مسولان برقرار کنند.

وی در خاتمه گفت: در نهایت امر ، یک روابط عمومی مناسب با توکل به خداوند می تواند در جهت نیل به اهداف سازمانی خود گام بردارد.

منبع: پیام روابط عمومی

تنظیم: هومن بهلولی