تبیان، دستیار زندگی
نتایج یک نظر سنجی در انگلستان نشان می‌دهد که آقایان خودشان را لاغرتر از آن چه که هستند می‌بینند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردها خودشان را خوش تیپ‌تر از آنچه هستند می‌بینند


نتایج یک نظر سنجی در انگلستان نشان می‌دهد که آقایان خودشان را لاغرتر از آن چه که هستند می‌بینند.

مرد

در این که اعتماد به نفس آقایان در حد سلسله جبال زاگرس است شکی نیست. این هم یک شاهد دیگر. بر عکس خانم‌ها که همیشه خودشان را چاق‌تر از حد واقعی می‌بینند و مدام یا در حال رژیم گرفتن هستند و یا عذاب وجدان پرخوری، آقایان عزیز خودشان را در حد خوش تیپ‌ترین ستاره های سینمایی تصور می‌کنند و برای همین هم با خیال راحت سر میز غذا دلی از عزا در می‌آورند.

این را ما نمی‌گوییم بلکه نتایج یک نظر سنجی در انگلستان نشان می‌دهد که آقایان خودشان را لاغرتر از آن چه که هستند می‌بینند.

روزنامه‌ی گاردین از بیش از 300 هزار خواننده‌ی خود نظر سنجی انجام داد. از این آقایان خواسته شد تا به گزینه‌هایی در مورد وزنشان پاسخ دهند. گزینه ها از این قرار بودند: «خیلی لاغر»، «وزن نرمال»، «اضافه وزن»، «چاق» و یا «چاقی شکمی».

بعد از بررسی نظرات مشخص شد که 65 درصد آقایان گزینه‌ی «وزن نرمال» را انتخاب کرده‌اند. بررسی‌ها مشخص کرد که یک چهارم آقایان یعنی حدود 23 درصد آن‌ها نگاه درستی به ظاهر و وزن خود ندارند. با وجود اینکه این افراد نیز گزینه‌ی «وزن نرمال» را انتخاب کرده بودند اما این آقایان در وضعیت «اضافه وزن» قرار داشتند.

آقایان ترجیح می‌دهند چاق باشند تا لاغر. درست نقطه‌ی مقابل خانم‌ها

به عقیده‌ی آقای تیبو دو سن پل، جامعه شناس فرانسوی، آقایان داشتن اضافه وزن را نشانه‌ی قدرت بدنی‌شان تلقی می‌کنند و آن را نادیده می‌گیرند. در واقع آقایان ترجیح می‌دهند چاق باشند تا لاغر. درست نقطه‌ی مقابل خانم‌ها.

برای اکثر خانم‌ها چاقی یک کابوس است و آن‌ها ظاهر خود را چاق‌تر از حد واقعی می‌بینند. به خاطر این که لاغری نشان دهنده‌ی زیبایی زنانه تلقی می‌شود و برای همین خانم‌ها در تمام لحظه های زندگی خود به رژیم گرفتن و لاغری فکر می‌کنند. اما آقایان برای قوی‌تر بودن (شما بخوانید چاق‌تر بودن) هیچ غذایی را رد نمی‌کنند. غافل از این که چند سال بعد همین اضافه وزن بلای جانشان می‌شود.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: medisite

مطالب مرتبط:

اندر حکایت آقایانی که رژیم می‌گیرند!

مخصوص آقایانی که می‌خواهند خوش تیپ باشند

چاقی؛ دشمن آقایان

6 علت اضافه وزن در مردان

مطالبی جامع و کامل درباره‌ی رژیم‌های لاغری

4 ماده‌ی غذایی برای آقایان

آقایان، گردو بخورند زیرا ...

سویا در مردان؛ مفید یا مضر؟

خوراکی‌های فوق‌العاده برای آقایان

مردان، میوه و سبزی بیشتری نیاز دارند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.