تبیان، دستیار زندگی
یک راوی دفاع مقدس گفت: رزمندگان برای شهادت از هم سبقت می‌گرفتند و ترفندها بکار می‌بردند تا به خط بروند و در عملیات‌ها شرکت کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهدا برای شهادت از هم سبقت می‌گرفتند


یک راوی دفاع مقدس گفت: رزمندگان برای شهادت از هم سبقت می‌گرفتند و ترفندها بکار می‌بردند تا به خط بروند و در عملیات‌ها شرکت کنند.

شهادت

محمد احمدیان شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه راهیان نور اظهار داشت: اختتامیه یعنی پایان کار و این برای کسانی است که برای دو روز گردش و بازدید به مناطق جنگی رفتند.

وی ادامه داد: اما برای آنان‌که رفتند و با دیدن مناطق جنگی مسیر زندگی‌شان تغییر کرد و عوض شد تازه شروع کار است و حرکت در این مسیر و تاثیرگذاری بر دیگرانی‌ که هنوز مسیر درست را نمی‌دانند.

این یادگار دفاع مقدس راهیان نور را از آن جهت موثر دانست که شرکت‌کنندگان به ویژه جوانان، نوجوانان و آنان که با آن دوران آشنا نیستند، درک کنند که چه اتفاقی افتاد خیلی‌ها آن زمان برای رفتن به جبهه در شناسنامه‌ها دست می‌بردند و تاریخ تولد را تغییر می‌دانند، موقعی که می‌ایستادند روی پنجه پا بلند می‌شدند که قد بلند، نشان دهند، مگر جنگ چیزی غیر از درد، خون، ترس، درگیری و آتش جهنم گلوله و خمپاره بود؟!

احمدیان ادامه داد: راهیان نور برای آن است که بگوید؛ دفاع مقدس چه معرکه‌ای بود که برخی از رزمندگان بارها زخمی می‌شدند اما می‌گفتند هنوز سر ما سالم است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان و شهدا به جزء خدا چیزی نمی‌دیدند و این ورای آنچیزی بود که اتفاق می‌افتاد و ما نمی‌دانستیم  این روحانیت جبهه اکنون، ما را به شلمچه و فکه و... می‌برد.

وی از باور و یقین در جبهه‌ها گفت و ابراز داشت: در دفاع مقدس ما باور کردیم که اگر خداوند عاشق کسی شد او را شهید می‌کند و شهید شدن خوب بودن است.

یکی از این شهدا شهید اصغر هاشمی بود که فقط 13 سال داشت و کوتاه قد هم بود، با زحمت و سه روز غذا نخوردن بالاخره به جبهه آمد

احمدیان از همرزمان و شهدایی که می‌شناخت، از قربانی، یخچالی، هاشمی و... گفت و اذعان کرد: رزمندگان برای شهادت از هم سبقت می‌گرفتند و ترفندها بکار می‌بردند تا به خط بروند و در عملیات‌ها شرکت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از این شهدا شهید اصغر هاشمی بود که فقط 13 سال داشت و کوتاه قد هم بود، با زحمت و سه روز غذا نخوردن بالاخره به جبهه آمد، اما در جبهه هم فرستادنش در مهندسی که در دادن آچار و پیچ گوشتی و دیگر وسایل کمک کند اما او تلاش کرد تا به خط برود.

احمدیان در این باره اضافه کرد: فرماندهان برایش شرط گذاشتند هر وقت پایت به پدال گاز لودر برسد، او را به خط می‌فرستند و اصغر این را پذیرفت و از فرماندهان با قسم قول گرفت.

وی گفت: شهید اصغر هاشمی رفت و با تخته، نئوپان و کش لاستیک «تیوپ»پدال گاز لودر را آنقدر بالا آورد تا پایش برسد و رفت خط و خاکریز را تکمیل کرد و آخرین شهید همان معرکه در آن روز شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: ندا آنلاین