تبیان، دستیار زندگی
هم اکنون رسالت رسانه‌ها از فعالیت‌های فرهنگی و روشنگری که هدف آن فرهنگ سازی برای جامعه و آماده سازی آن برای پیشرفت و تولید و بالا بردن رفاه جامعه است، فراتر رفته و رسانه‌ها در قرن بیست و یک به دستگاه جنگی سلطه ‌گر و گروه نظامی خاصی مبدل شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتش جدید اسراییل را بشناسید!


هم اکنون رسالت رسانه‌ها از فعالیت‌های فرهنگی و روشنگری که هدف آن فرهنگ سازی برای جامعه و آماده سازی آن برای پیشرفت و تولید و بالا بردن رفاه جامعه است، فراتر رفته و رسانه‌ها در قرن بیست و یک به دستگاه جنگی سلطه ‌گر و گروه نظامی خاصی مبدل شده‌اند.

جنگ سایبری

اخیراً علاقه روزافزونی پیرامون موضوع نبرد در فضای سایبری در مراکز تحقیقاتی رژیم صهیونیستی به وجود آمده است. دانشگاه تل ‌آویو، همایش یک روزه‌ ای با تمرکز بر این موضوع تحت عنوان "جنگ سایبری: چالش‌ها در سطوح فنی، سیاسی و جهانی" را در نهم ژوئن سال 2011 برگزار کرد. این همایش با سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی شروع به کار کرد و طی آن گروه منتخبی از محققان و کارشناسان، مقالاتی با تاکید بر اهمیت جنگ در فضای سایبری برای امنیت این رژیم را ارائه کرده و پیرامون آن به ایراد سخنرانی پرداختند.

ژنرال پروفسور ییت ‌ژاک بن ییسرائیل، رئیس شورای ملی توسعه و تحقیقات در سخنرانی خود در کمیته علوم کنست به شکاف موجود میان اقدامات احتیاطی دفاعی کند اسرائیل در حفاظت از زیرساخت‌های مهم غیرنظامی که نسبت به حملات سایبری حساس و آسیب‌پذیرند و اقدامات احتیاطی دفاعی مرتبط با زیرساخت‌های امنیتی و نظامی اشاره کرد. وی افزود: حملات سایبری که به طور روزانه رخ می‌دهد دیگر داستانی علمی تخیلی نبوده و به واقعیتی گریزناپذیر تبدیل شده است. وی در ادامه خاطرنشان ساخت: برخی از این قبیل حملات سایبری کم دردسرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است صدمات شدیدی را ایجاد کند. وی در همین رابطه عنوان داشت: سامانه‌ها و برنامه‌های پیشرفته زیادی وجود دارد که می‌تواند در فضای سایبری جهت از کار انداختن و ایجاد اختلال در کار تأسیسات ملی زیربنایی نظیر بازار بورس، بانک‌ها، شبکه برق، حمل و نقل و ارتباطات به کار رود و مردم نسبت به گستردگی این خطر آگاه نیستند.

در این راستا پایگاه خبری "البلاغ" در مقاله‌ای به بررسی جنگ‌ ویروس‌های کامپیوتری در قرن بیست و یکم می‌پردازد که درگیری و رویارویی دولت‌ها در عرصه بین المللی را وارد عرصه‌های جدیدی کرده است. "ابو شومر" در این ارتباط می‌نویسد: "هم اکنون رسالت رسانه‌ها از فعالیت‌های فرهنگی و روشنگری که هدف آن فرهنگ سازی برای جامعه و آماده سازی آن برای پیشرفت و تولید و بالا بردن رفاه جامعه است، فراتر رفته و رسانه‌ها در قرن بیست و یک به دستگاه جنگی سلطه ‌گر و گروه نظامی خاصی مبدل شده‌اند و بسیاری از آنها در خدمت به حکومت و یا حزب و یا گروهی خاص فعالیت می‌کنند و این موضوع بالطبع برای بسیاری نگران کننده است."

در واقع رسانه‌ها در قرن بیست و یک عملا به مکانیزم‌ های سیاسی و نظامی مبدل و این موجب شده تا از تمامی ارتش‌ها و نیروهای نظامی قوی‌تر نشان دهند

در واقع رسانه‌ها در قرن بیست و یک عملا به مکانیزم‌ های سیاسی و نظامی مبدل و این موجب شده تا از تمامی ارتش‌ها و نیروهای نظامی قوی‌تر نشان دهند. هم اکنون دوربین‌ها به آینه‌های تمام نمایی مبدل شده ‌اند که می‌توانند قضایایی را افشا و بر قضایایی سرپوش بگذارند و در انقلاب‌ها به عنوان نخستین شلیک کنندگان توپ‌ها، موشک‌ها وگلوله‌ها عمل کنند! در این راستا آمریکا در سال 1969 شبکه اینترنت را جهت به کارگیری در عرصه ارتباطات نظامی وارد این عرصه کرد، تا این شبکه کارآیی خود را پس از گذشت سال‌ ها در فرایند ارتباطات نشان داده و به اثبات برساند. پس از آن اینترنت وارد عرصه علم، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی شد تا در دهه هشتاد قرن بیست از چارچوب قبلی خود خارج و به بخشی از فضای جهانی مبدل شود. به این ترتیب اینترنت به جدیدترین سلاح معاصر و تأثیرگذارترین و ویرانگرترین آنها تبدیل شد.

جنگ سایبری

اکنون کشورهای جهان تلاش می‌کنند تا افسار این شبکه سرکش را جهت رام کردن و تحت نظر گرفتن آن بار دیگر به دست گیرند. به خصوص در کشورهای سلطه ‌گر و مستبد رسانه‌ها مشکلات و چالش‌های بسیاری ایجاد می‌کنند. در این عرصه دولت‌های لیبرال نیز از مشکلات و چالش‌های ایجاد شده در عرصه اینترنت در امان نمانده‌اند و به همین منظور آنها نیز تکنیک‌هایی همچون حکومت‌های مستبد و دیکتاتوری در قبال رسانه‌ها وضع کردند تا رسانه‌ها تحت کنترل و نظارت آنها باقی بمانند و به عبارت دیگر رسانه‌ها را برای تحقق اهداف تجاری، سیاسی و اجتماعی به خدمت بگیرند.

در حال حاضر برتری رسانه‌ای با رسالتی که منتقل و با تأثیرات فرهنگی، روشنگرانه و ارشادی ایجاد می‌کنند، سنجیده نمی‌شود بلکه با معیار سرعت در انتقال حوادث، صرف نظر از آثار جانبی برجای مانده از این انتقال سریع اخبار ارزیابی می‌شود. رژیم صهیونیستی از جمله بازیگران عرصه بین المللی است که توانست رسانه‌های جدید را به سود منافع و اهداف خود به خدمت گیرد. به این ترتیب رژیم صهیونیستی نخستین رژیمی است که سیستم دیجیتالی را در نیروهای نظامی خود به کار گرفت و میکرو کامپیوترها را از دهه شصت قرن گذشته مورد استفاده قرار داد و کامپیوتر را وارد تمامی بخش‌های نظامی خود کرد. به همین دلیل باید اعتراف کرد که در حال حاضر یکی از مهمترین منابع اصلی رژیم صهیونیستی نه از چاه‌های نفت و گاز و منابع طبیعی، بلکه از درآمد از تجارت سیستم‌های کامپیوتری و سافت‌ور(نرم افزار) به اشکال و انواع مختلف حاصل می‌شود و تاکنون از این توانمندی‌ الکترونیکی خود برای ایجاد رعب و وحشت در میان کشورهای همجوار خود و ضربه وارد کردن به فلسطینیان و اعراب استفاده کرده است، اما این بدین معنا نیست که این توانمندی قابل رسوخ و نفوذ نیست و دلیل این مدعا مورد حمله قرار گرفتن بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی این رژیم توسط هکرها طی هفته اخیر است.

شاید یکی از بارزترین و مهمترین تولیدات شرکت‌های اینترنتی صهیونیستی  تولید ویروس‌هایی برای تخریب مراکز هسته‌ای ایران بود

شاید یکی از بارزترین و مهمترین تولیدات شرکت‌های اینترنتی صهیونیستی  تولید ویروس‌هایی برای تخریب مراکز هسته‌ای ایران بود که بر اساس گزارش‌های مطبوعاتی این ویروسها پس از تولید توسط این شرکت‌های مهندسی ماه‌ها در نیروگاه‌های هسته‌ای دیمونا در صحرای نقب مورد آزمایش گرفتند که از جمله اولین اقدامات و گام‌ها در تغییر مفاهیم جنگ‌های سنتی قلمداد می‌شود، جنگ‌هایی که از جنگ با توپ و تانک و مواد منفجره به جنگ ویروس‌های کامپیوتری (جنگ سایبری) تبدیل شده‌اند.

همچنین رژیم صهیونیستی در سال گذشته وارد کردن فناوری دیجتیالی به تسلیحات نظامی خود را آغاز کرد و ارتش این رژیم گروه اینترنت را تشکیل داد تا ضمن رصد افکار عمومی جهان به تازه‌ترین تغییر و تحولات جاری در این عرصه دسترسی داشته و از آن مطلع باشد. این سخنی است که "آوی بنیاهو"، سرتیپ ستاد ارتش رژیم صهیونیستی طی کنفرانسی مطبوعاتی در ایلات آن را بیان کرد.

فراوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: فارس / آنتی 666