تبیان، دستیار زندگی
دبیر ستاد سیاست‌گذاری و بزرگ‌داشت هفته دولت اسامی روزهای هفته دولت در سال پیامبر‌‌اعظم (ص) را اعلام کرد. به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، اسامی روزهای هفته دولت (2- 8 شهریور 1385) متناسب با مناسبت‌های تقویمی روز نا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسامی روزهای هفته دولت اعلام شد


دبیر ستاد سیاست‌گذاری و بزرگ‌داشت هفته دولت اسامی روزهای هفته دولت در سال پیامبر‌‌اعظم (ص) را اعلام کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، اسامی روزهای هفته دولت (2- 8 شهریور 1385) متناسب با مناسبت‌های تقویمی روز نام‌گذاری شده است.

به موجب این نام‌گذاری، پنج‌شنبه دوم شهریور که با آغاز هفته دولت مصادف است به «دولت و تحقیق اهداف چشم انداز» نامگذاری شده و روز جمعه سوم شهریور به مناسب تعلق این روز به منجی موعود(عج)، روز «دولت منتظر و پاسخ‌گویی» نام گرفته است.

شنبه چهارم شهریور مصادف با روز کارمند و برگزاری جشنواره شهید رجایی، «دولت و خدمت رسانی» نامیده شده و یکشنبه پنجم شهریور که با روز داروسازی و تولد زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی مصادف گردیده تحت عنوان «دولت و خودباوری»، نام‌گذاری شده است.

دوشنبه ششم شهریور مصادف با خجسته زاد روز سرور آزادگان جهان حضرت امام حسین(ع) به عنوان «دولت و فرهنگ عدالت» مزین گردیده و همزمانی سه‌شنبه هفتم شهریور با میلاد مبارک حضرت ابوالفضل(ع) موجب نام‌گذاری این روز به «دولت و تکریم فرهنگ ایثار» شده است.

براساس تصویب ستاد سیاست‌گذاری و بزر گداشت هفته دولت، چهارشنبه هشتم شهریور آخرین روز هفته دولت، که ضمن تقارن با ولادت حضرت امام سجاد(ع) با سالروز انفجار ساختمان نخست‌وزیری، شهادت رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم نیز مصادف است، روز «دولت و مبارزه با ابعاد جهانی تروریسم» نام گرفته است.

این اسامی که براساس سیاست‌های تصویب شده از سوی هیئت وزیران در ستاد سیاست‌گذاری و بزرگداشت هفته دولت بررسی و مصوب شده و به تایید معاون اول رئیس جمهور رسیده، برای تمام دستگاه‌های اجرایی ارسال گردیده تا با توجه به مناسبت‌های تقویمی و نام‌گذاری روزها، نسبت به تشریح برنامه‌ها، دستاوردها و اقدامات صورت گرفته همسو با شعارهای دولت در اولین سال فعالیت دولت خدمتگزار نهم، اقدام کنند.