تبیان، دستیار زندگی
دبیركل حزب الله لبنان اعلام كرد: حزب الله در این رویارویی سربلند خارج شد در حالی كه دشمن شكست خورد و این پیروزی موجب سر در گمی اسرائیل شده است. به گزارش خبرگزاری ها «سیدحسن نصرالله» روز دوشنبه پس از اجرای آتش بس در سخنانی كه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سربلندی حزب الله دشمن را سردرگم كرده است


دبیركل حزب الله لبنان اعلام كرد: حزب الله در این رویارویی سربلند خارج شد در حالی كه دشمن شكست خورد و این پیروزی موجب سر در گمی اسرائیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ها «سیدحسن نصرالله» روز دوشنبه پس از اجرای آتش بس در سخنانی كه از تلویزیون «المنار» پخش شد ضمن ستایش از پایداری مردم لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی و دلاوری شهدا، پیروزی لبنان را یك پیروزی استراتژیك و تاریخی توصیف كرد.

وی افزود: دشمن صهیونیستی به مردم بیشترین خسارات را وارد كرد و این امر نشان می دهد كه نسبت به لبنان كینه عجیبی دارد. در هیچ یك از جنگ های اسرائیل علیه لبنان، چنین ویرانی و خرابی ببار نیامد. باید از كسانی كه در مرحله مهاجرت صبر كردند و امروز به مناطق و سرزمین و خانه هایشان بازگشتند تشكر و قدردانی كنیم و به آنها تبریك بگوییم، كسانی كه خانه هایشان آسیب دیده اما قابل سكونت است باید سریعا در اختیار آنها كمك مالی قرار گیرد تا خانه های خود را بازسازی كنند.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان كرد مردم ما برای این پیروزی كه به آن دست یافتند فداكاری های بزرگی كردند و در نبردی كه ارتش های عربی در آن شكست خوردند اما ما امروز سربلند بیرون آمدیم و دشمن ما شكست خورد و در این ناتوانی و ضعف خود سردرگم است.

وی افزود: اهداف واقعی جنگ آمریكا و اسرائیل در لبنان خلع سلاح مقاومت بود اما آنها عاجز ماندند و من از شما می خواهم كه به سخنی كه وزیر خارجه دشمن، اسرائیل، گفته است گوش كنید «قویترین ارتش جهان نمی تواند حزب الله را خلع سلاح كند.» این مسئله با تحریك و اعمال فشار حل نمی شود و با تخریب منازل و كشتار كودكان و زنان و شدیدترین نبرد در تاریخ لبنان نیز حل نشد.

دبیركل حزب الله همچنین گفت: به كسانی كه پیروزمندانه به دیار خود بازگشتند اطمینان می دهم كه شما اهل و صاحب این سرزمین و شرف و كرامت آن هستید و با تلاش شما خانه ها بازسازی و آباد می شوند و تاریخ ساخته خواهد شد.

وی اضافه كرد: دشمن با این جنگ تاوان سنگینی را داد و در آینده هر تصمیم جنگی بگیرد این موضوع را مورد توجه قرار خواهد داد كه جنگ با لبنان شوخی نیست و هزینه بر است و در روزهای آینده خسارتهای واقعی رژیم صهیونیستی مشخص خواهد شد.


تاكید حزب الله به دفاع از لبنان

«محمود قماطی» عضو ارشد جنبش حزب الله لبنان بر ادامه دفاع از این كشور با استفاده از سلاح مقاومت و ارتش لبنان تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبكه خبری العالم، وی افزود: ملت، مقاومت و ارتش و نیز بیشتر مسئولان كشور امروز از روحیه ای مسئولیت پذیر برخوردارند و لازم است این روحیه حفظ شود تا ثمره پیروزی از بین نرود.

این مقام حزب الله با تاكید بر اینكه مسئولان كشور وظیفه دارند از این پیروزی كه برای ملت گران به دست آمده است، محافظت كنند، گفت: مسئولان باید از ملت روحیه بگیرند و شكست نخورند و در مقابل فشارهای بین المللی عقب نشینی نكنند و با همه دخالت های خارجی مقابله و برای حفظ ثبات لبنان به مقاومت، ارتش و نقش آنها اعتماد داشته باشند.


هرگز حزب الله را خلع سلاح نمی كنیم

وزیر دفاع لبنان با رد فشارهای رژیم صهیونیستی و آمریكا برای خلع سلاح حزب الله، گفت: ارتش لبنان هرگز این اقدام را كه حتی اسراییل نیز قادر به انجام آن نبود، عملی نخواهد كرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه «الحیات»، «الیاس مور» به شبكه تلویزیونی «ال بی سی» لبنان، گفت: حزب الله از شش سال پیش مدافع تمامیت ارضی جنوب لبنان است و ارتش هرگز آن را خلع سلاح نخواهد كرد.

مور تاكید كرد: ارتش لبنان فقط زمانی در جنوب لبنان مستقر خواهد شد كه همه نیروهای اسراییلی از منطقه خارج و نیروهای سازمان ملل در منطقه حاضر شده باشند.

وی افزود: حزب الله در بالاترین سطح و توان با دولت لبنان همكاری می كند و هر زمان كه ارتش لبنان وارد جنوب شود، هیچ سلاحی جز سلاح ارتش در منطقه وجود نخواهد داشت.

گفتنی است امیل لحود رئیس جمهور لبنان نیز ضمن تبریك پیروزی مقاومت گفت: پیروزی مقاومت، پیروزی همه ملت لبنان است و این پیروزی برای لبنان، استقلال، عزت و سربلندی آورد و لبنانی ها آماده هستند كشور خود را بازسازی كنند و ملت لبنان هرگز تسلیم نخواهد شد.


خشم شدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی

ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دفاع از نوع مدیریت و رهبری خود در جنگ لبنان در پاسخ به منتقدان خود گفت: قدرت حزب الله بیش از حد تصور بود.

وی كه از بازگشت آوارگان جنوب لبنان به محل سكونتشان و شادمانی آنها از پیروزی حزب الله در جنگ، بسیار خشمگین شده بود دستور داد تمامی تماس های تلفنی وزارتخانه ها با او قطع شود.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یك مسئول این رژیم با اعلام این خبر افزود: اولمرت از دیدن تصاویر پخش شده از شبكه های تلویزیونی درباره بازگشت مردم لبنان به محل سكونتشان پس از عقب نشینی اسرائیل و پخش تصاویر خروج ارتش این رژیم از جنوب لبنان بسیار خشمگین شده است.

این مسئول صهیونیست گفت: اولمرت با مشاهده این تصاویر و اشاره شبكه های تلویزیونی به شكست اسرائیل در نتیجه پایداری اسطوره ای مقاومت بسیار خشمگین شده و از شدت عصبانیت از پاسخ دادن به تماس های تلفنی وزارتخانه ها با او خودداری كرده است.

در همین رابطه «نتانیاهو» رهبر جناح مخالف در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: ما در خواب غفلت به سر می بردیم و این جنگ برای ما بسیار عبرت آموز بود و ما را از خواب بیدار كرد.


اقدام سؤال برانگیز رئیس ستاد مشترك ارتش اسرائیل

روزنامه معاریو نوشت: «دان حالوتس» رئیس ستاد مشترك ارتش رژیم صهیونیستی تنها چند ساعت پس از عملیات حزب الله اوراق بهادارش را به ارزش 120 هزار ینس فروخت.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، این خبر فرماندهان ارتش و سیاستمداران اسرائیلی را نگران كرده و باعث شده كه ساكنان اسرائیل به او شك كنند.


اسرائیل در نبرد با حزب الله به اهداف خود نرسید

روزنامه «هاآرتص» چاپ رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یك نظرسنجی نوشت: 58 درصد اسرائیلی ها معتقدند كه این رژیم به اهداف مهم خود در جنگ علیه لبنان دست نیافت.

همچنین براساس این نظرسنجی اكثر اسرائیلی ها از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان ناراضی هستند.


لینک مطالب مرتبط:

متن كامل قطعنامه 1701شورای امنیت سازمان ملل درباره لبنان

پیروزی حزب الله ؛ شکست همیشگی اسرائیل

فرا فکنی از نوع امریکایی

و چنین است فرجام کار...

حزب الله ، اسرائیل را به زانو درآورد