تبیان، دستیار زندگی
نیوزویك: سیدحسن نصرالله غرور از دست رفته اعراب را احیا كرد همزمان با پذیرش قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی و دولت لبنان، رسانه ها و مطبوعات جهان، جنبش حزب الله و «سید حسن نصرالله»، دبیركل آن را پیروز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حزب الله ، اسرائیل را به زانو درآورد



نیوزویك: سیدحسن نصرالله غرور از دست رفته اعراب را احیا كرد

همزمان با پذیرش قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی و دولت لبنان، رسانه ها و مطبوعات جهان، جنبش حزب الله و «سید حسن نصرالله»، دبیركل آن را پیروز قطعی این نبرد 32 روزه دانستند و از نصرالله تجلیل كردند. با هم نكات برجسته برخی از روزنامه های مهم را از نظر می گذرانیم.


نیوزویك (آمریكا):

نصرالله در این مدت نشان داد كه در حد و اندازه یك سیاستمدار جهانی است. او با شجاعتش غرور از دست رفته اعراب را احیا كرد.


النهار (لبنان):

در نبرد كنونی رژیم صهیونیستی به همراه حامیانش شكست خورده اند. ما در سایه شجاعت رزمندگان مقاومت، زیر بار خواسته آمریكا نرفته ایم.


الاهرام (مصر):

شجاعت حزب الله و ملت لبنان، الهام بخش تاریخ اعراب خواهد بود.


آبزرور (انگلیس):

ایهود اولمرت، نخست وزیر اسرائیل از این پس باید یكجوری مردم اسرائیل را متقاعد كند كه در جنگ پیروز شده است، اما حقیقت این است كه اسرائیل نتوانست حزب الله را شكست دهد.

كریستین ساینس مانیتور (آمریكا): مقاومت و موفقیت حزب الله حاصل برنامه ریزی بسیار دقیق و درك درست آن از سیاست های نظامی اسرائیل بود.

هفته نامه آمریكایی تایم نوشت رژیم صهیونیستی خود را به آب و آتش می زند تا شاید بتواند احساس پیروزی در جنگ با حزب الله برای خود ایجاد كند.این هفته نامه در مقاله ای نوشت رهبران اسرائیل هم اكنون ناچارند شهروندان مردد خود را متقاعد كنند كه پیروز شده اند.


تحلیلگر مصری: قطعنامه نتیجه شكست اسرائیل است

شكست ارتش اسرائیل در جنوب لبنان به صدور قطعنامه 1701 شورای امنیت منجر شده است.

محمد سعید ادریس تحلیلگر سیاسی مصری در گفت وگو با واحد مركزی خبر اظهار داشت: پیروزی نظامی حزب الله و حمایت اتحادیه عرب از موضع لبنان درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه سبب شد، این قطعنامه تعدیل شود.

این تحلیلگر افزود، نادیده گرفتن سرنوشت مزارع اشغالی شبعا و آزادی بی قید و شرط دو نظامی اسیر در دست حزب الله و نادیده گرفتن اسیران عرب و لبنانی از نكات منفی این قطعنامه و به ضرر لبنان است.

در عین حال توقف جنگ در همین شرایط یك پیروزی برای ملت لبنان است. وی افزود: آمریكا گمان می كرد حزب الله در این جنگ نابود خواهد شد اما پیروزی حزب الله نقشه ها را نقش بر آب كرد. ناظران سیاسی می گویند نكات منفی كه در قطعنامه 1071 شورای امنیت وجود دارد سبب شده است تا با استقبال سرد و انتقاد آمیز مجامع بین المللی، كشورها و محافل سیاسی جهان عرب مواجه شود.

اتحادیه عرب بخاطر عدم ذكر نام اسرائیل به عنوان مهاجم اصلی در جنگ از قطعنامه 1701 انتقاد كرد. شورای همكاری خلیج فارس این قطعنامه را نامتعادل خواند. سوریه نیز اعلام كرد قطعنامه اخیر شورای امنیت منافع اسرائیل را تامین می كند و به سود لبنان نیست. رئیس حزب كمونیست لبنان گفت: قطعنامه 1701 تمام خواسته های بیروت را تامین نمی كند و فقط بندهای مقدماتی آن به نفع لبنان است و بندهای اجرایی كاملا به سود اسراییل است.

اما كشورهای غربی از جمله آمریكا، فرانسه، سوئیس، انگلیس... از قطعنامه 1701در شورای امنیت استقبال كردند.


تلفات سنگین ارتش صهیونیستی یك روز قبل از اجرای آتش بس

عملیات هلی برد ناموفق اسرائیل در جنوب لبنان باعث كشته و زخمی شدن صدها نظامی صهیونیست و در محاصره قرارگرفتن ده ها تن از نیروهای چترباز این رژیم توسط حزب الله شد.

به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره، جنگنده های اسرائیلی روز گذشته با انجام عملیات هلی برد، دهها تن از نیروهای چترباز خود را در منطقه «یاطر» پیاده كردند و این نیروها در كمین نیروهای حزب الله لبنان گرفتار شدند.

در این درگیری های بسیار سخت، نیروهای چترباز اسرائیل پس از ساعت ها درگیری مسلحانه و حتی در برخی از مناطق درگیری های تن به تن با نیروهای حزب الله مجبور به عقب نشینی از این منطقه شدند و یك فروند هلی كوپتر رژیم صهیونیستی هدف نیروهای حزب الله قرار گرفت كه سقوط كرد و هشت نظامی سرنشین آن به هلاكت رسیدند.

همچنین نیروهای اسرائیلی با نیروهای حزب الله در منطقه «وادی حجیر» درگیر شدند و در این درگیری ها ده ها سرباز اسرائیلی كشته و زخمی شدند.

هلی كوپترهای اسرائیلی به دلیل كوهستانی بودن منطقه حتی موفق به انتقال زخمی ها و كشته های خود از این منطقه نشدند.

درگیری در منطقه «بیاضه» نیز باعث كشته و زخمی شدن بیش از 15سرباز اسرائیلی شد.

منابع امنیتی ارتش اسرائیل در این باره اظهار داشتند؛ به رغم تلاش های كماندوهای اسرائیلی، ارتش اسرائیل نتوانسته پیشرفت چندانی در مناطق حجیر، بیاضه، «مطله» و «یاطر» داشته باشند و نیروهای حزب الله توانسته اند در این مناطق مقاومت سرسختانه ای از خود نشان دهند و خسارات سنگینی به نیروهای اسرائیلی وارد كنند.

از سوی دیگر مقامات امنیتی اسرائیل با ارایه آماری از میزان تلفات ارتش اظهار داشته اند تلفات و خسارات ارتش اسرائیل در درگیری های دو روز گذشته بی سابقه بوده است؛ به طوری كه تعداد تلفات اسرائیل به بیش از 27 كشته و 120 زخمی رسیده است كه این آمار در روزهای اخیر بی سابقه بوده است.

تلویزیون ماهواره ای العربیه نیز در همین رابطه گزارش داد؛ هفت نظامی صهیونیست در درگیری با رزمندگان حزب الله در جنوب لبنان به هلاكت رسیدند.

بر این اساس روز شنبه پرتلفات ترین روز برای ارتش اسرائیل از آغاز تهاجم اسرائیل به لبنان بود چرا كه براساس آخرین آمار ارتش اسرائیل در این روز 24نظامی اسرائیلی كشته و بیش از 85 نظامی دیگر زخمی شدند.


دور جدید حملات رژیم صهیونیستی

به رغم آنكه كوفی عنان دبیركل سازمان ملل متحد اعلام كرد كه از امروز آتش بس میان اسرائیل و لبنان برقرار خواهد شد لیكن ارتش اسرائیل روز گذشته حملات شدیدی را علیه شمال لبنان آغاز و 20 بار نیز طی دو دقیقه جنوب بیروت را بمباران كرد.

منطقه «الحوش» در جنوب شرقی شهر «صور» و «بقاع» آماج حملات جنگنده های اسرائیلی قرار گرفتند كه طی آن چند تن كشته و زخمی شدند.

جنگنده های اسرائیلی همچنین بار دیگر ساختارهای زیربنایی لبنان را هدف قرار دادند به طوری كه شش پمپ بنزین در اطراف شهر صور مورد هدف قرار گرفتند.

این جنگنده ها همچنین یك مركز تجاری و چند پمپ بنزین را در شهر صور كه در نزدیكی بیمارستان قرار داشت، هدف قرار دادند كه شعله های آتش این پمپ بنزین ها، بیمارستان و بیماران را تهدید می كرد.

همچنین منطقه «علی النهری» در 20 كیلومتری جنوب «بعلبك» در شرق لبنان چهار بار مورد حمله قرار گرفت كه طی آن سه غیرنظامی كشته و 19 تن دیگر زخمی شدند. در منطقه «عیتا الفخار» هم حملات اسرائیل گسترش یافت به گونه ای كه طی این حملات دو نظامی لبنانی زخمی شدند.

در جریان بمباران جنگنده های اسرائیلی به واحدهای مسكونی در برج شمالی در شرق صور یك زن به همراه سه فرزند و خدمتكارش در زیر آوارها كشته شدند.

پلیس لبنان اعلام كرد كه روز گذشته در جریان دومین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه «عین الحلوه» یك فلسطینی زخمی شد.

گفتنی است رژیم صهیونیستی اعلام كرد به رغم تصویب قطعنامه و اعلام آتش بس، حداكثر تا دو هفته دیگر از لبنان بیرون می رود.


شهرك های صهیونیست نشین، هدف 117 موشك حزب الله

در پاسخ به بمباران شهرهای جنوب لبنان، مقاومت اسلامی حزب الله روز گذشته شهرك های صهیونیست نشین شمال سرزمین های اشغالی را با دست كم 120 فروند موشك مورد هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبكه تلویزیونی المنار، شهرك صهیونیست نشین «كریات شمونه»، «صفد»، «المطله»، «مسكافعام»، «كفریوفال» هدف چندین حمله موشكی حزب الله قرار گرفتند.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اعلام كرد: تعداد تانك های منهدم شده اسرائیلی از شنبه شب تا روز گذشته به 39 تانك رسیده است.در این بیانیه تأكید شده است: در درگیری های نیروهای حزب الله و نیروهای اسرائیل در منطقه «حجیر» فرمانده یگان ویژه ارتش اسرائیل از سوی نیروهای حزب الله مورد هدف قرار گرفت كه براساس اطلاعات به دست آمده حال وی وخیم است.

شبكه تلویزیونی المنار نیز در خبری فوری اعلام كرد رزمددگان حزب الله یك دستگاه خودرو زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «تل ابوالطویل» نزدیك «عیتاالشعب» در جنوب لبنان منهدم كردند كه به كشته و زخمی شدن پنج نظامی صهیونیست منجر شد و نیروهای ارتش صهیونیستی مجبور به عقب نشینی از این منطقه شدند. حزب الله همچنین روز گذشته 77 فروند موشك به پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی در شهرك های شمال فلسطین اشغالی شلیك كرد و دست كم 20 دستگاه خودروی نظامی این رژیم را منهدم ساخت.

رزمندگان حزب الله همچنین از پیشروی ارتش صهیونیستی در «البیاضه» در جنوب لبنان جلوگیری كردند.


سرنگونی هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان

شبكه تلویزیونی المنار اعلام كرد: حزب الله یك فروند هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان سرنگون كرد. این شبكه محل سرنگونی این هواپیما را روستای «عبا» ذكر كرد.

گفتنی است حزب الله موشك های جدید زمین به هوا «رعد» را از شنبه مورد استفاده قرار داده است.


لینک مطالب مرتبط:

و چنین است فرجام کار...

پاکسازی حزب الله؛ یک "بازی کودکانه"

سران عرب نگران الگوبرداری جوانان سنی

اسرائیل از نوار غزه عقب نشینی کرد

دوران سخت و ‌تحمل‌ناپذیر برای صهیونیست‌ها؟

کی بود؛ کی بود؛ ایران بود...

سانسور، حربه صهیونیست‌ها برای پنهان كردن پیروزی‌های حزب‌الله

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله

پس از بحران

دیدار بوش و بلر برای رسیدن به یک صلح پایدار!

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان