تبیان، دستیار زندگی
ان گورستان صهیونیست ها شد شبكه المنار از انهدام سومین و چهارمین شناور جنگی ارتش رژیم صهیونیستی توسط مبارزان حزب الله در آب های ساحلی جنوب لبنان خبر داد. به گزارش شبكه تلویزیونی «المنار» وابسته به جنبش حزب الله، اعلام كرد، مبا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنوب لبنان گورستان صهیونیست ها شد


شبكه المنار از انهدام سومین و چهارمین شناور جنگی ارتش رژیم صهیونیستی توسط مبارزان حزب الله در آب های ساحلی جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش شبكه تلویزیونی «المنار» وابسته به جنبش حزب الله، اعلام كرد، مبارزان این جنبش عصر دیروز یك ناوچه اسرائیلی موسوم به «سوپر دیفورا» را در سواحل «صور» هدف قرار دادند و به طور كامل آن را منهدم كردند. به گفته شبكه مذكور، ناوچه فوق در لحظه انهدام حامل 12 سرنشین بود كه همگی آنها كشته و یا زخمی شدند. به فاصله 2 ساعت از انتشار این خبر نیروهای مقاومت اسلامی شاخه نظامی حزب الله دومین قایق جنگی اسرائیل در آب های ساحلی شهر شیعه نشین «صور» در جنوب لبنان را نیز با موشك هدف قرار دادند و آن را غرق كردند.

حزب الله با صدور بیانیه ای در بیروت اعلام كرد كه این قایق جنگی نیز مانند قایق نخست از نوع «سوپر دبورا» و حامل شماری از سربازان اسرائیلی بود كه در ساحل منطقه المنصوری نزدیك صور هدف موشك قرار گرفت و غرق شد.

براساس بیانیه حزب الله، قایق های جنگی و توپدار غرق شده اسرائیل، شهر صور و مناطق و روستاهای اطراف آن را هدف قرار می دادند و شماری از شهروندان غیرنظامی لبنان را به شهادت رساندند.

رسانه های خبری رژیم صهیونیستی در قبال حادثه هدف قرار گرفتن و غرق شدن دو قایق توپدار این رژیم در یك روز و به فاصله دو ساعت، سكوت كرده اند.

لازم به یادآوری است كه طی سه روز گذشته ناوچه های اسرائیلی از سواحل شهر صور آتش پرحجمی را بر سر مردم این شهر و اطراف آن فرو ریختند. این سومین ناوچه اسرائیلی است كه توسط مبارزان حزب الله طی جنگ 30 روزه اخیر هدف قرار گرفت و منهدم شد.

به گزارش خبرگزاری ها، ارتش متجاوز اسرائیل درحالی كه با تبلیغات پرسروصدا از آغاز تهاجم گسترده خود برای تجاوز و ورود به خاك لبنان سخن می گفت در همان اولین ساعات روز پنجشنبه با مقاومت شجاعانه رزمندگان حزب الله روبه رو شد.شلیك بیش از 150 موشك به شهرهای منطقه مركزی و شمال اسرائیل باردیگر توان موشكی حزب الله را به نمایش گذاشت، این موشكباران علیه مقرهای نظامی و محل تجمع نیروهای ارتش متجاوز و تاسیسات اقتصادی اسرائیل انجام شد.در همین رابطه منابع صهیونیستی نیز به سقوط 16 موشك در شهر «حیفا» اعتراف كردند. بر اثر این موشك باران ده ها صهیونیست زخمی شدند.

شبكه تلویزیونی العربیه درباره علت هدف قرار گرفتن شهر حیفا اعلام كرد كه این شهر پایگاه اصلی نیروی دریایی ارتش اسرائیل است كه در آب های آن سه زیردریایی ساخت انگلیس وجود دارد كه قادرند موشك های كروز مجهز به كلاهك هسته ای را شلیك كنند. به علاوه یك بندر صنعتی و گردشگری مهم و استراتژیك برای رژیم صهیونیستی به حساب می آید.


روز سیاه ارتش اسرائیل

مبارزان حزب الله 14 دستگاه تانك و چهار بولدوزر رژیم صهیونیستی را در منطقه مرزی جنوب لبنان منهدم كردند.

به گزارش شبكه تلویزیونی العالم مبارزان حزب الله در درگیری های خود در مناطق دشت «خیام» و «مرجعیون» در نزدیك نقطه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی 14 تانك رژیم صهیونیستی را منهدم كردند و نیروهای اشغالگر را مجبور به عقب نشینی كردند. در این درگیری ها نظامیان صهیونیست با ورود به پادگان «مرجعیون» نظامیان لبنانی موجود را به گروگان گرفتند و از آنان به عنوان «سپر انسانی» استفاده كردند.

بدین ترتیب با به هلاكت رسیدن و زخمی شدن بیش از 53 صهیونیست مرگبارترین روز برای ارتش صهیونیستی از آغاز تهاجم به جنوب لبنان از حدود چهار هفته پیش تاكنون رقم خورد و به همین دلیل برای رژیم اشغالگر قدس این روز، روز سیاه و خونبارترین روز نبرد به حساب می آید.

از سوی دیگر براساس آمار و ارقام رسمی كه ارتش اسرائیل منتشر كرده است، با احتساب این تلفات، شمار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی كه از ابتدای تهاجم این رژیم به جنوب لبنان كشته شده اند به 82 نفر رسید.


حملات گسترده جنگنده های اسرائیلی به شمال، جنوب و شرق لبنان

در سی امین روز مقاومت و به رغم ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر لغو طرح حمله به لبنان تا روز یكشنبه، جنگنده های این رژیم صبح روز جمعه مناطق جنوب، شمال و شرق لبنان و همچنین حومه جنوبی بیروت را مورد حملات گسترده خود قرار دادند.

در حمله این جنگنده ها به منطقه «عكار» در شمال لبنان 12 غیرنظامی شهید و 29 تن دیگر زخمی شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین چندین بار نیز پل «المدهون» در شهرك «قبعیت» را مورد هدف قرار دادند.

شهرهای «صور»، «النبطیه» و «پل الزهرانی» در جنوب صیدا كه راه ارتباطی صور و النبطیه محسوب می شود نیز مورد حملات هوایی جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت و این امر به قطع ارتباط این مناطق با دیگر مناطق جنوبی منجر شد.

مناطق حاره حریك، صفیر، ماضی، معوض و الشیاح از حومه های جنوب بیروت نیز 12 بار مورد حملات موشكی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین جنگنده های اسرائیلی باردیگر منطقه «المصنع» در مرز لبنان و سوریه را مورد هدف قرار دادند.

اختلاف میان مقامات رژیم صهیونیستی

«امیر پرتز» وزیر جنگ فعلی و «شائول موفاز» وزیر جنگ قبلی رژیم صهیونیستی بر سر چگونگی رویارویی با مقاومت حزب الله لبنان مشاجره كردند.

روزنامه صهیونیستی معاریو در شماره دیروز خود از درگیری شدید لفظی میان پرتز و موفاز در نشست كابینه كوچك امنیتی این رژیم خبر داد كه برای تصمیم گیری در باره گسترش عملیات نظامی علیه لبنان تشكیل جلسه داده بودند.

موفاز خطاب به پرتز گفت طرحی كه برای حمله مطرح شده است درست نیست و می توان دستور كار دیگری تهیه كرد كه پرتز پاسخ داد این بهترین طرحی است كه ارتش اسرائیل به آن عمل می كند.

موفاز در پاسخ پرتز گفت این عملیات به قیمت كشته شدن شمار زیادی از نظامیان منجر خواهد شد و وقت زیادی خواهد برد.

پرتز با عصبانیت خطاب به موفاز گفت زمانی كه وزیر دفاع بودی چه می كردی و كجا بودی كه حزب الله لبنان در پشت مرزها مسلح شد.

همچنین روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» اعلام كرد اختلاف میان مقامات رژیم صهیونیستی چنان بالا گرفته كه روزنامه هاآرتص در تیتر نخست خود از رفتن اولمرت و استعفای وی خبر داده است و نوشته است كه «اولمرت باید برود.» به نوشته این روزنامه مقامات نظامی اسرائیل از نخست وزیر این رژیم خواسته اند كه استعفا دهد.


قدرتمندی موشك های ضد تانك حزب الله

منابع نظامی رژیم صهیونیستی اعلام كردند، موشك های ضد تانك حزب الله با قدرتمندی و كارایی و تاثیری مهلك علیه ارتش این رژیم در جنوب لبنان به كار گرفته شده اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع یاد شده گزارش داد، بیشتر 68 سرباز اسرائیلی كه از شروع تهاجم یك ماه پیش در جنوب لبنان كشته شده اند، توسط این موشك ها به هلاكت رسیده اند.

روزنامه پر فروش «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: از هر 25 موشك ضد تانكی كه شلیك می شود، حدود یك چهارم آنها زره تانك های هدف را شكافته و موجب تلفات سنگین می شوند.

این روزنامه به نقل از یك مقام ارشد اسرائیل اضافه كرد، حزب الله می داند نقاط ضعف كجاست و نیروهای اسرائیلی بد جوری ضربه می خورند.

به نوشته این روزنامه این حملات ضربه ای به افتخار ارتش اسرائیل یعنی تانك های «مركاوا3» و «مركاوا4» بوده كه جزو قدرتمندترین تانك های دنیا محسوب شده و از شهرت داشتن زره فوق العاده مقاوم و سامانه های حفاظتی برخوردار بوده اند.

مقامات نظامی اسرائیل اذعان كرده اند كه از میزان مقاومت و هوشیاری رزمندگان حزب الله كه به خوبی آموزش دیده و از فاصله بسیار نزدیك به تانك ها شلیك می كنند متحیر شده اند.


جنوب لبنان را گورستان مهاجمان می كنیم

دبیركل حزب الله لبنان با تاكید بر پایداری نیروهای مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی وعده داد كه این مبارزان شكست های بیشتری را به دشمن صهیونیستی وارد خواهند كرد.

«سیدحسن نصرالله» در سخنانی كه شبكه «المنار» آن را پخش كرد از ساكنان عرب شهر صهیونیستی حیفا خواست این شهر را به دلیل موشك باران دوباره آن توسط رزمندگان حزب الله ترك كنند.

وی افزود: دشمن صهیونیستی به دلیل ناكامی به افزایش حملات خود علیه ساختار زیربنایی، قتل عام و كشتار و تهاجم به مراكز غیرنظامی متوسل خواهد شد زیرا این تنها ابزار این رژیم وحشی است.

سیدحسن نصرالله تاكید كرد: مبارزان حزب الله تا آخرین گلوله خود، در راه مبارزه با دشمن صهیونیستی پافشاری خواهند كرد.

وی تصریح كرد: مبارزان حزب الله معجزه هایی خلق و الگوهایی ارائه می كنند كه در تاریخ كم نظیر است و اسرائیلی ها را در تنگنا قرار داده اند و آنها صید نیروهای مقاومت هستند و بنابراین از حیوانات برای نقل و انتقال نظامیان و مهمات خود استفاده می كنند.

سید حسن نصرالله خاطر نشان كرد: مقاومت لبنان با شلیك بیش از 3000 موشك به فلسطین، اسرائیلی ها را مجبور به ماندن در پناهگاه ها كرده است و دشمن صهیونیستی در مقابل به عوامفریبی تبلیغاتی دست زده و به رسانه های جمعی اجازه تصویربرداری از محل های سقوط موشك های حزب الله را نمی دهند.

وی در مورد استقرار ارتش در جنوب لبنان گفت: آنچه مستقر خواهد شد ارتش ملی بوده و نیروهای مهاجم یا مزدور نیستند و با دستور دشمن كار نمی كنند بلكه ارتش ملی است كه تحت امر دولت منتخب لبنان كار می كند.

دبیركل حزب الله لبنان افزود: استقرار ارتش لبنان حافظ حاكمیت و استقلال و جایگزینی برای استقرار نیروهای بین المللی است.

وی تاكید كرد كه مبارزان حزب الله شكست های بیشتری را به نظامیان رژیم صهیونیستی وارد و خاك جنوب لبنان را به گورستانی برای مهاجمان مبدل كنند.


لحود: اسرائیل در جنگ شكست خورده است

«علامه فضل الله» رهبر شیعیان لبنان: طنابی كه آمریكا به اسرائیل داده به دور گردن خود این رژیم پیچیده شده است.

«امیل لحود» رئیس جمهور لبنان: اسرائیل در جنگ شكست خورده است بنابراین به آن ادامه می دهد تا شاید چیزی بدست آورد.

«احمد مجدلانی» وزیر سابق دولت فلسطین: رژیم صهیونیستی در هرگونه حمله نظامی به لبنان ناكام مانده و نمی تواند بر حزب الله پیروز شود.

خانم «بثینه شعبان» وزیر امور سوری های مهاجر: جنگ اسرائیل علیه لبنان در واقع جنگ با تمامی مسلمانان و اعراب است.

«حسن آقاجان» نویسنده آذری: اسرائیل تاكنون با نیروی جسوری چون حزب الله روبه رو نشده است. حزب الله نیرویی باهوش، خردمند و دارای سطح آمادگی رزمی فوق العاده است.

«اركی تومیوجا» وزیر خارجه فنلاند: اسرائیل نمی تواند با زور حزب الله را از بین ببرد و اسرائیلی ها به نتایجی كه می خواهند نمی رسند.

«حافظ ابوسعده» دبیركل سازمان حقوق بشر مصر: مقاومت اسلامی نقشه های كاخ سفید را در منطقه خاورمیانه خنثی و آمریكا را نزد افكار عمومی جهان منفور و مطرود كرده است.

«حاتم عبدالرحمن الظاهر» نماینده مجلس الشعب سوریه: آمریكا با دست كم گرفتن مقاومت اسلامی لبنان، رژیم صهیونیستی را در باتلاق گرفتار كرد.


لینک مطالب مرتبط:

و چنین است فرجام کار...

پاکسازی حزب الله؛ یک "بازی کودکانه"

سران عرب نگران الگوبرداری جوانان سنی

اسرائیل از نوار غزه عقب نشینی کرد

دوران سخت و ‌تحمل‌ناپذیر برای صهیونیست‌ها؟

کی بود؛ کی بود؛ ایران بود...

سانسور، حربه صهیونیست‌ها برای پنهان كردن پیروزی‌های حزب‌الله

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله

پس از بحران

دیدار بوش و بلر برای رسیدن به یک صلح پایدار!

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان