تبیان، دستیار زندگی
ست فرجام کار... در جریان موشک باران مناطق شمالی اسرائیل توسط رزمندگان حزب الله دست کم پانزده نفر کشته شده اند. به گفته شاهدان عینی رگبار موشک برای 15 دقیقه ادامه داشت. از جمله دوازده سرباز ذخیره اسرائیلی در حمله موشکی حزب ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

و چنین است فرجام کار...


در جریان موشک باران مناطق شمالی اسرائیل توسط رزمندگان حزب الله دست کم پانزده نفر کشته شده اند. به گفته شاهدان عینی رگبار موشک برای 15 دقیقه ادامه داشت.

از جمله دوازده سرباز ذخیره اسرائیلی در حمله موشکی حزب الله به شهر کفر گیلادی کشته شدند. پس از آن تعدادی راکت در شهر بندری حیفا در اسرائیل فرود آمد که سه کشته و تعداد دیگری مجروح به جا گذاشت.

در همین حال سازمان ملل متحد سرگرم بحث درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی در مورد این بحران است که از حزب الله می خواهد به کلیه حملاتش پایان دهد و اسرائیل نیز باید عملیات نظامی خود را متوقف کند.

با این حال لبنان رسما از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است متن قطعنامه پیشنهادی را اصلاح کند.

از سوی دیگر اسرائیل به حملات خود در لبنان ادامه داده است؛ که در اثر آن 14 نفر به شهادت رسیدند.

راکت باران شمال اسرائیل

اسرائیل در حادثه کفر گیلادی متحمل سنگین ترین تلفات در یک حمله واحد از زمان آغاز جنگ شده است. شاهدان عینی می گویند بارش راکت های حزب الله به شمال اسرائیل برای بیش از ربع ساعت ادامه داشت.

لختی از پس از تاریک شدن هوا چندین راکت در ناحیه مسکونی شهر حیفا، سومین شهر بزرگ اسرائیل، فرود آمد که باعث مرگ سه نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شد.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که جت های جنگنده اسرائیلی با حمله به نقطه ای در قانا در جنوب لبنان راکت اندازهایی که در حمله به حیفا به کار گرفته شده بود را نابود کرده اند!(حملات بعدی حزب الله چگونگی این ادعا را ثابت خواهد کرد.)

حزب الله از زمان آغاز مناقشه بیش از سه هزار راکت به شمال اسرائیل پرتاب کرده است.

در همین حال اسرائیلی ها به حملات هوایی بیشتری در جنوب لبنان و شرق دره بقاع دست زده اند.

هواپیماهای اسرائیلی سحرگاه یکشنبه، پانزدهم مرداد (ششم اوت) چندین بار جاده های دره بقاع را هدف حمله قرار داده و راه های ارتباطی این منطقه با بقیه لبنان و کشور همسایه، سوریه را قطع کرده اند.

پلیس لبنان می گوید بمباران هوایی دهکده انصار، در شرق صیدا موجب مرگ دست کم 5 غیرنظامی شد. گزارش ها حاکیست که سه نفر دیگر در حمله ای به یک شهر ساحلی لبنان کشته شده اند.

جنگنده های اسرائیلی همچنین بار دیگر اقدام به بمباران حومه های جنوبی بیروت و داخل و اطراف شهر بندری صور کردند.

جنگ زمینی بین نیروهای اسرائیلی و رزمندگان حزب الله نیز در جنوب لبنان همچنان ادامه دارد.

در جنوب لبنان، دو سرباز ذخیره ارتش اسرائیل در درگیری با نیروهای حزب الله کشته شده اند.

این دو سرباز اولین نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل بودند که در جریان تهاجم اخیر این کشور به لبنان کشته شده اند.

قطعنامه امریکایی

پیش نویس قطعنامه سازمان ملل که روز شنبه پس از مباحثات مفصل میان آمریکا و فرانسه مورد توافق قرار گرفت خواستار "پایان کامل خصومت ها" می شود.

مقام های ارشد اسرائیلی گفتند که در مجموع از متن قطعنامه راضی هستند!( رضایت اسرائیلی ها نخوانده، متن قطعنامه را مشخص می کند!)

یک سخنگوی اسرائیلی گفت که دولت اسرائیل به هنگامتصویب قطعنامه و پس از زدودن آنچه "آخرین بقایای پایگاه های حزب الله" خواند، می تواند آماده تخلیه نیروهایش از لبنان باشد.

وی گفت اسرائیل سپس از پشت مرزهای خود می تواند جنوب لبنان را زیر نظر داشته باشد و حق انجام حملات هوایی و در صورت لزوم یورش های زمینی را برای خود محفوظ می دارد!( معنی آتش بس کامل را هم فهمیدیم!)

اما نوحاد محمود، نماینده لبنان در سازمان ملل، گفت او متممی بر متن پیش نویس قطعنامه را تسلیم سازمان ملل کرده است که خواستار عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از خاک لبنان می شود.


لینک مطالب مرتبط:

اخبار ویژه لبنان

پاکسازی حزب الله؛ یک "بازی کودکانه"

سران عرب نگران الگوبرداری جوانان سنی

اسرائیل از نوار غزه عقب نشینی کرد

دوران سخت و ‌تحمل‌ناپذیر برای صهیونیست‌ها؟

کی بود؛ کی بود؛ ایران بود...

سانسور، حربه صهیونیست‌ها برای پنهان كردن پیروزی‌های حزب‌الله

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله

پس از بحران

دیدار بوش و بلر برای رسیدن به یک صلح پایدار!

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان

این درد را درمان کجاست؟!

مسلمان شدن دختر دانش آموز اسراییلی

تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مكه

ریشه تاریخی ضرب المثل ایراد بنی اسرائیلی

صهیونیسم از نگاه صهیونیست ها ...

حزب الله: انتقام خواهیم گرفت

پیشنهاد طرح صلح ایرانى