تبیان، دستیار زندگی
اگر تجربه استفاده از ویندوزفون ها را داشته باشید متوجه خواهید شد که آن ها از زبان فارسی، عربی و ... پشتیبانی نمی کنند همچنین از عهده اجرای برخی بازی ها نیز بر نمی آیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قابلیت‌هایی در حوزه ویندوزفون 8


اگر تجربه استفاده از ویندوزفون ها را داشته باشید متوجه خواهید شد که آن ها از زبان فارسی، عربی و ... پشتیبانی نمی کنند همچنین از عهده اجرای برخی بازی ها نیز بر نمی آیند.

قابلیت‌هایی در حوزه ویندوزفون 8

مایکروسافت موفق شده تا یکی دیگر از ابتکارهای خود به نام ویندوزفون8 را به کاربران معرفی کنند تا علاوه بر این که بتوانند از زبان هایی همچون فارسی بهره مند باشند بتوانند بازی های مورد علاقه خود را بر روی اسمارت فون خود داشته باشند.

مهم ترین ویژگی ویندوزفون 8 که والدین را نیز به سمت خود جلب کرده است قابیلیت نظارت والدین بر روی نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن همراه است. این ویژگی جدید یک فضای مجزا در اختیار فرزندان قرار می دهد تا بتوانند به بازی های مورد نظر خود با نظارت والدین خود و روی اسمارت فون های ویندوزفون 8 دسترسی داشته باشند. حتی کودکان می توانند در زمانی که تلفن قفل هست نیز با استفاده از همین ویژگی به بازی های خود دسترسی داشته باشند.

امروزه استفاده از حساب های کاربری مانند ایمیل، جیمیل، اوت لوک و ... و همچنین سرویس های ابری مانند Sky drive چندان عجیب نیست.

در صورتی که شما از ویندوزفون 8 استفاده می کنید و همچنین از اسکای درایو نیز بهره می برید بهتر است برای استفاده از این دو و ادغام کردن آن ها از روش زیر استفاده کنید.

** زمانی که به سراغ اپلیکیشن های خود در ویندوزفون می روید اسکای درایو را مشاهده نمی کنید برای این منظور می بایست به فروشگاه مرتبط با ویندوزفون (Store) مراجعه کنید و آن را دریافت کنید. زمانی که شما به دنبال اسکای درایو هستید برنامه های متفاوتی برای شما به نمایش در خواهد آمد که شما می بایست اسکای درایو مایکروسافت را بردارید. سپس برنامه را نصب کنید.

مهم ترین ویژگی ویندوزفون 8 که والدین را نیز به سمت خود جلب کرده است قابیلیت نظارت والدین بر روی نحوه استفاده فرزندانشان از تلفن همراه است

بعد از انجام مراحل بالا گزینه  sign in را زده و اطلاعات خواسته شده را در کادرها پر کنید. بعد از اتمام عملیات مشاهده خواهید کرد که اسکای درایو در لیست اپلیکیشن های شما قرار دارد. با این کار شما به راحتی می توانید به فایل های و هر آنچه که در سرویس ابری خود ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید.

همچنین برای اشتراک گذاری و یا آپلود تصاویر مورد نظر خود می توانید به قسمت Photos رفته و گزینه  Settings andchoosing Sky Drive as turned on را انتخاب کنید.

قابلیت‌هایی در حوزه ویندوزفون 8

ادغام کردن سرویس ها برای جیمیل نیز امکان پذیر است چرا که برای برخی افراد حساب کاربری جیمیلشان برای آن ها اهمیت بالایی دارد.

**برای دسترسی به جیمیل شما می توانید در ویندوزفون 8 به بخش Settings رفته و گزینه email + accounts را انتخاب کنید. در این قسمت تمامی حساب های کاربری که به تلفن خود معرفی کرده اید نمایش داده می شود. برای تعریف جیمیل  add an account را انتخاب کرده و سرویس Google را برگزینید. سپس حساب جیمیلتان را وارد کنید. در مرحله بعد گزینه Email, contacts and calendar را انتخاب  و sign in کنید.

اکنون شما می توانید تمامی جزئیات حساب جیمیلتان را مشاهده کنید.

ممکن است شما هم از ویندوز 8 استفاده کنید و هم از ویندوزفون 8 در این صورت اگر بخواهید از اطلاعات و یا فایل هایی که در رایانه خود دارید، یک نسخه از آن نیز در اسمارت فون خود داشته باشید بهتر است که میان دو دستگاه شما نوعی هماهنگی و یا ادغام به وجود آید تا در زمان دلخواه بتوانید از فایل های رایانه خود در موبایلتان استفاده کنید.

در ابتدا برای انجام این عملیات شما می بایست گوشی خود را به رایانه متصل کنید که نیاز به Windows Phone app  دارید در این صورت می توانید با مراجعه به فروشگاه ویندوز آن را تهیه نمایید. این برنامه به شما کمک می کند تا بتوانید اتصالی بین ویندوزفون 8  و رایانه برقرار کنید.

نکته: توجه داشته باشید که اگر شما از ویندوزفون 7 و یا سیستم عامل مک استفاده می کنید، می توانید از برنامه هایی مانند windows phon app for mac و همچنین از اپلیکیشن  Zune استفاده کنید.

بعد از نصب کردن اپلیکیشن گفته شده برنامه Windows Phone گوشی شما را شناسایی می کند. اگر برنامه به صورت خودکار اجرا نشد در کادر جستجو عبارت windows phone را جستجو نمایید.

قابلیت‌هایی در حوزه ویندوزفون 8

سپس پیغامی برای شما به نمایش در می آید که از شما همگام سازی بین برنامه ها و مخاطبین را سوال می کند. در صورت موافقت شما پنجره ای به نمایش در می آید که شما نام گوشی خود را در آن وارد می کنید. همچنین با انتخاب گزینهAutomatically import my photos  می توانید بعد از اتصال گوشی به رایانه, عکس های خود را به صورت اتوماتیک منتقل کنید.

اگر تمایل داشتید که فایل های جدید را به گوشی خود وارد کنید بر روی یکی از گزینه های عکس, فیلم, موسیقی … کلیک کنید. در صفحه بعد از گزینه Files  می توایند به مواردی که در کتابخانه وجود دارد دسترسی داشته باشید. در صورتی که فایل مورد نظر شما در کتابخانه موجود نبود می توانید با استفاده از گزینه Add more آن را جستجو کنید.

فرآوری: فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

How to sync Google services with Windows 8

Microsoft releases Windows Phone 8 syncing app for Windows 8 "By Sam Byford"

soluto