تبیان، دستیار زندگی
با توجه به سانسور هدفمند اخبار جنگ و نقض آزادی رسانه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی این چند پرسش مهم مطرح می‌شوند؛ "مرزهای خبررسانی و اطلاع‌رسانی یا آزادی رسانه‌‌ها خبری تا كجاست؟"، "حقوق رسانه‌ها و اصحاب آن در شرایط عادی یا هنگام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سانسور، حربه صهیونیست‌ها برای پنهان كردن پیروزی‌های حزب‌الله


با توجه به سانسور هدفمند اخبار جنگ و نقض آزادی رسانه‌ها از سوی رژیم صهیونیستی این چند پرسش مهم مطرح می‌شوند؛ "مرزهای خبررسانی و اطلاع‌رسانی یا آزادی رسانه‌‌ها خبری تا كجاست؟"، "حقوق رسانه‌ها و اصحاب آن در شرایط عادی یا هنگام جنگ چیست؟"، "چه قوانینی برای حمایت از آنان در برابر حملات و موشك‌ها وضع شده است؟"، "این قوانین چقدر اجرا می‌شوند و آیا می‌توان اجرای این قوانین را در برخورد با رسانه‌ای خاص تعطیل كرد؟"، "آیا اسرائیل در حملات اخیر خود این قوانین را رعایت می‌كند؟" "اگر پاسخ‌ به این پرسش‌ها، منطقی و برگرفته از قوانین است پس آنچه رژیم صهیونیستی انجام می دهد، به چه معنا است؟"

رژیم صهیونیستی با همه ادعاهای خود درباره آزادی رسانه‌‌ها و آزادی بیان، طی چند روز گذشته به سانسور خبری گسترده دست زده به طوری كه اخبار و گزارش‌ها و نیز میزان تلفات حملات حزب‌الله به مواضع و اهداف نظامی این رژیم را اعلام نمی‌كند و تنها پس از اعلام شمار این تلفات از سوی خود حزب‌الله و از سر ناتوانی از كنترل اخبار، آنها را تایید می‌كند.

از بارزترین نمونه‌های این سانسور، خبر انهدام یك كشتی جنگی صهیونیست‌ها و غرق‌شدن آن در سواحل بیروت بود.

این كشتی سرگرم در هم كوبیدن تاسیسات زیر ساختی لبنان و منازل غیرنظامیان آن بود كه نیروهای مقاومت سه شب پیش آن را هدف قرار دادند كه ابتدا به انهدام آن انجامید و بنابر اخبار رسیده غرق شد، اما اسرائیل در این باره خبری منتشر نكرد و تنها پس از انتشار انهدام این كشتی، حمله نیروهای مقاومت را تایید كرد و به ناچار از ناپدید شدن چهار سرباز خود خبر داد.

از دیگر نمونه‌های این سانسور، اخبار مربوط به حمله موشكی گسترده حزب‌الله به حیفا و شمار تلفات آن بود كه این رژیم، تنها پس از اینكه حزب‌الله خبر سومین حمله خود به این شهر را اعلام كرد و پس از آنكه خبرگزاری‌ها به انتشار آن پرداختند، به ناچار خبر این حمله و شمار تلفات آن را تایید كرد.

هنوز هیچ تصویر خبری از كشتی جنگی منهدم‌شده رژیم صهیونیستی یا پالایشگاه نفت شهر حیفا كه هدف حمله موشكی حزب‌الله قرار گرفت منتشر نشده است.

رژیم صهیونیستی كه از آغاز حملات خود، تجاوز سربازانش به لبنان و اسارت دو نفر از آنان در داخل لبنان را پنهان كرده و ادعا می‌كند حزب‌الله آنان را در سرزمین‌های اشغالی گروگان گرفته، حتی به این امر بسنده نكرد و در پی حملات شدید حزب‌الله به شهر حیفا كه به كشته‌شدن 9 صهیونیست در این شهر و زخمی‌شدن 25 نفر دیگر انجامید، پلیس این رژیم كاركنان و خبرنگاران شبكه خبری تلویزیونی الجزیره را تهدید و آنان را از فعالیت و تهیه گزارش در حیفا منع كرد.

در ادامه این امر مسوولان اسرائیل دستور بازداشت كادر خبری الجزیره مستقر در حیفا را صادر كرد كه به بازداشت چند ساعته آنان انجامید.

البته اسرائیل در این گونه اقدامات تنها نیست بلكه حامیان غربی آن نیز در این زمینه تجربه كافی و سابقه‌ای سیاه دارند، زیرا این همان شبكه الجزیره است كه "جورج بوش" رئیس‌جمهور آمریكا و هم‌پیمانانش از زمان تجاوز نظامی به افغانستان و عراق بارها به خاطر پوشش خبری گسترده این تجاوزات و پخش مستقیم و لحظه به لحظه آن در سراسر آمریكا و اروپا، به این شبكه بارها به شدت هشدار دادند و در ادامه، هواپیماهای آمریكایی دفتر نمایندگی‌اش را در افغانستان بمباران كردند و تانك‌های آمریكایی دفتر آن را در هتل فلسطین بغداد هدف قرار دادند.

هنوز یاد "طارق ایوب" خبرنگار جوان الجزیره كه به دست سربازان آمریكایی مستقر در بغداد ترور شد، از یادها نرفته است و همگان "تیسیر علونی" را به خاطر دارند. او اولین خبرنگاری بود كه با اسامه بن لادن رهبر تشكیلات القاعده مصاحبه كرد و اخبار تجاوز به افغانستان را پوشش می‌داد؛ اما دادگاه اسپانیا وی را به زندان انداخت.

رژیم صهیونیستی همچنین برای پنهان ماندن شكست‌ها و جنایت‌های خود در لبنان و فلسطین سه شب پیش ساختمانی را كه مقر شبكه تلویزیونی المنار در آن قرار دارد به شدت بمباران و در جدیدترین حملات، آن را با خاك یكسان كرد.

این در حالی است كه بر اساس قوانین آزادی رسانه‌‌ها هیچ كشور یا نیرویی در جنگ، حق ندارد كاركنان رسانه‌ها و گزارشگران را از فعالیت بازدارد یا آنها و مقر استقرار و فعالیتشان را هدف قرار دهد. البته به این شرط كه موشك‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونستی كه همواره مورد حمایت غرب و آمریكا بوده، اجازه چنین امری را بدهد.

در پایان به همه سوالات مطرح شده تنها می‌توان یك پاسخ داد و آن اینكه وقتی رژیم صهیونیستی كودكان و زنان فلسطینی را هدف گلوله‌های آتش‌زا و دوزمانه (دارای انفجار دوم پس از ورود به بدن) قرار می‌دهد و سقف‌های خانه‌ها را بر سرشان پایین می‌آورد و غیرنظامیان لبنانی را هدف آماج حملات موشكی هواپیماهای خود قرار می‌دهد و مانند حملات روز شنبه 18 نفر از آنان را به یكباره آتش می‌زند تا اجساد سوخته‌شان در بیابان‌های جنوب لبنان دفن شود، دیگر چه انتظاری می‌توان از این رژیم داشت.

باید اندیشید و دید اصلا آیا آنجا كه كودكان و زنان تكه‌تكه می‌شوند یا سربازان، آنها را به آتش می‌كشند و حقوقشان را در برابر دیدگان جهانیان نقض می‌كنند، سخن گفتن از رسانه‌ها و حقوق آنان رواست؟

منبع: خبرگزاری فارس


لینک مطالب مرتبط:

حملات «جنون آمیز» علیه لبنان

این درد را درمان کجاست؟!

مسلمان شدن دختر دانش آموز اسراییلی

تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به مكه

ریشه تاریخی ضرب المثل ایراد بنی اسرائیلی

صهیونیسم از نگاه صهیونیست ها ...

متن كامل سخنان سید حسن نصر‌الله