تبیان، دستیار زندگی
در تاریخ 15 اسفند ماه سال 91 تبیان خراسان میهمانی داشت بنام آقای دکتر ایمان علیپور؛ مدیریت محترم موسسه زبان ماهان.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه تبیان با دکتر ایمان علیپور

دکتر ایمان علیپور؛ مدیریت محترم  موسسه زبان ماهان مشهد

در تاریخ 15 اسفند ماه سال 91 تبیان خراسان میهمانی داشت بنام آقای دکتر ایمان علیپور؛ مدیریت محترم  موسسه زبان ماهان.

موسسه زبان ماهان در خراسان یکی از موسساتی است که باعث افتخار خراسان و مردم شهر مقدس مشهد می باشد.

درخدمت ایشان هستیم تا بافعالیت های ایشان درسطح استان که بسیار حائز اهمیت وقابل افتخار است آشنا شویم.

- باعرض سلام وادب لطفا خودتون رامعرفی بفرمایید:

سلام عرض می کنم خدمت شما و تمام دوستداران و کاربران سایت تبیان؛ ایمان علیپور هستم مدیریت کالج زبان ماهان متولد 1364

تمام زندگی من بیشتر روی بحث یادگیری زبان انگلیسی بوده، من سعی کردم تمام مدارکی را که مرتبط با بحث زبان بوده کسب کنم و ازبین این مدارک میتوانم اشاره کنم به؛ مدرک لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی، فوق لیسانس مترجمی و هم چنین دکترای زبان شناسی را که الان مشغول تحصیل هستم دردانشگاه پرای چک؛ و موارد دیگه ای که در مورد مدارک اخذ کرده ام میشه به مدارکی همچون  IELTSبا نمره5/8،  TOEFLبا نمره 643،ICELT و  CELTAوسایر مدارک بین المللی دیگر اشاره داشت.

- لطفا تاریخچه موسسه و اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را برای کاربران توضیح دهید

موسسه زبان ماهان را در سال 1385 راه اندازی کردیم با اهدافی از پیش تعیین شده که تا کنون هم هیچ گونه تغییری نکرده است زیرا؛هدف ما آموزش، تعلیم، تعلم و انتقال زبان انگلیسی و سایر زبانها به نحو درست وصحیح به زبان آموزان می باشد و دلیل اینکه کالج زبان ماهان را بنیان نهادیم این بود که؛ تخصصش را به طور کامل کسب کردیم و به گونه ای نبود که یک شبه فکر کنیم و به عنوان یک بیزینس  و تجارت این موسسه را راه اندازی کنیم و فکر منافع مالی باشیم بلکه؛ درواقع بحث زبان انگلیسی و یادگیری زبانهای خارجی هیچگونه ضرری را به ما وارد نمیکند؛ حتی به نظر من میتونه منفعت بزرگی هم داشته باشه که در اینجا میتوان به فرمایشات رهبر کبیرانقلاب حضرت امام خمینی(رحمه ا... علیه)خطاب به روحانیون وطلاب درحوزه علمیه قم اشاره داشت به این مضمون که: یادگیری زبان انگلیسی وسایر زبان ها جزو واجب ترین امور و کارهای روزمره برای شما طلاب می باشد.بدلیل این است که اگر ما بخواهیم در عرصه های بین المللی حضوری پررنگ داشته باشیم باید بتوانیم حرف خودمون را به گوش دوستان ودشمنان برسانیم.

دکتر ایمان علیپور؛ مدیریت محترم  موسسه زبان ماهان مشهد

در واقع من با این دیدگاه به این موضوع نگاه میکنم که دلیل هرگونه ایثار وفداکاری در کار یادگیری و تعلیم زبان انگلیسی وسایر زبان های خارجی برای ما شیرینه و باعث میشه ما سربازی رو بسازیم که بتونه در آینده ازآمال و اهداف ما نگه داری  وحراست بکند.زبان انگلیسی زبانی است که تمام سران و قدرتهای دنیا از اون استفاده میکنند. برای مبارزه با دشمنان مان ما هم از این قضیه مستثنی نیستیم، نظام جمهوری اسلامی متاسفانه بدخواهان ومخالفان زیادی دارد ویکی از بزرگترین ابزارهای جنگ برای ما یاد گیری زبان است و باید به این زبان مسلط باشیم تا اینکه بتوانیم به اون صورتی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای فرموده اند از آرمان های انقلاب دفاع کنیم. بحث دیگه ای که باید به اون اشاره داشت این است که هیچکس نمیتواند در دنیا این قضیه را انکار کرد و عصری که ما در آن قرار داریم عصر؛ تکنولوژی و تبادل اطلاعات است آنهم با سرعت وحضور پر رنگ اینترنت، و این مسئله اینقدر اهمیت زبان انگلیسی را بالا برده که همونطور که اگر کسی زبان انگلیسی و کامپیوتر را نداند بی سواد محسوب می شود.یا میتوان به یک مثال دیگر اشاره داشت؛ شما درنظر بگیرید که به یک مسافرت خارج از کشور تشریف بردید یا مهمان خارجی دارید، لاجرم شما ناچار هستید که به زبان انگلیسی تکلم کنید و خوشبختانه  در حوزه های علمیه و دیگر مراکز دانشگاهی وتحصیلی شما می بینید که در تمام بحث های آکادمیک کشوردر مقاطع فوق لیسانس ودکترا تست انگلیسی به صورت مجزا و فارغ از بحث رشته تحصیلی از متقاضیان گرفته میشود و بحث زبان به صورت مستمر تست میشود و این نشان دهنده اهمیت بالای زبان است.کارشناسان معتقدند که تسلط به زبان انگلیسی بزرگترین مزیت برای هر فرد در رشته خود میباشد؛ اما به نظر من در این برهه زمانی تسلط بر زبان انگلیسی یک لازمه است نه یک مزیت.

- لطفا برای کاربران محترم تبیان بفرمایید که چگونه با تبیان آشنا شدید و چگونه تبیان را جزئی از خانواده تون قرار دادید؟

قبل از پاسخ به سوال جنابعالی باید خدمتتون عرض کنم که من یکی از اعضای  پروپا قرص و همیشگی سایت تبیان هستم و در روز ساعت یا ساعاتی را با سایت تبیان سپری میکنم.فکرمی کنم کمتر کسی باشد که با سایت تبیان آشنا نباشه اونم در خراسان و مشهد، به هرحال سایت تبیان اعضای بی شماری را دارد و به سادگی نمیتوان از کنار این موضوع عبور کرد.دلیل اینکه من با سایت تبیان آشنا شدم و دائما از اون استفاده میبرم این است که جذابیت ها و هیجان های بالا وکاربران زیادی دارد و من پاسخ خیلی از سوالاتم را در تبیان جستجو می کنم و کمتر در این موارد به موتورهای جستجو گر خارجی مراجعه میکنم.

- آقای دکترعلیپور حال که شما خودتان تبیانی هستید؛ و علاقه وافری به تبیان دارید چه تسهیلاتی را می توانید به کاربران تبیان مخصوصا دوستان مشهدی و خراسانی ارائه کنید؟

ما برای کاربران عزیز تبیانی تخفیف 30 درصدی قائل می شویم و خوشحال خواهیم بود که در خدمت دوستان تبیانی باشیم و دوستان گرامی و کاربران بزرگوار میتوانند از این تخفیف شهریه استفاده کنند ونیز برای سایردوره ها مانند آیلتس و تافل برای عزیزانی که میخواهند به خارج ازکشور سفر کنند تضمیین کتبی میدهیم که؛ برای این دوره ها نمراتی کمتراز 6 و7 نگیرند و تا کنون تقریبا بین 140 تا 150 نفر از زبان آموزان موسسه موفق به کسب این نمرات در دوره های تافل و آیلتس شده اند که بیشترین قبولی در این دوره ها باعث افتخار من وسایر همکارانم میباشد.

دکتر ایمان علیپور؛ مدیریت محترم  موسسه زبان ماهان مشهد

- اهداف بلند مدت شما شامل چه چیزهایی می شود؟

هدف بلند مدت ما؛ فرهنگ سازی در بحث انگلیسی  است به گونه ای که والدین در تمامی سنین؛ حتی پدربزرگها  و مادربزرگها  نیاز به زبان انگلیسی را درک کنند و بدانند که این فرهنگ است و این را باید به چشم یک نیاز و مزیت نگاه کنند نه به چشم مسئله ای  که حتما باید سه یا چهارماه قبل از این که برای ما مشکل یا کاری ایجاد شود به آن رجوع کنیم. ما باید به زبان انگلیسی مسلط باشیم اما چرا باید اینگونه با سختی باشد! شما میتوانید به راحتی واز روی آرامش فرزندانتان را از کودکی ونوجوانی در کلاس زبان ثبت نام کنید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوند.در ضمن باید به این نکته اشاره داشته باشم که هیچوقت برای یادگیری زبان دیر نیست اما به دلیل باورهای غلطی که درجامعه وجود دارد باعث شده دوستان مسن تر اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و به خود تلقین کنند که دیگر فرصت یادگیری به اتمام رسیده؛ اما این حرف ها کاملا با یافته های علمی مغایرت دارد وغیر ممکن است که حتی تصور کنیم یک پیرمرد سالخورده نمی تواند زبان را فرا گیرد. یک مثالی من برای  شما و مخاطبین میزنم که متوجه عرایض بنده بشوید، در کالج ماهان ما 6 نفر زبان آموز داریم که دریک کلاس هستند در بین این افراد جوان ترین با 61 سال سن و پیرترین با 73 سال سن در حال گذراندن دوره ها میباشند. شاید باورتان نشود اما با دیدن این افراد من انرژی و روحیه ای مضاعف و دو چندان میگیرم و واقعا خوشحال میشوم.

من توصیه میکنم به اعضا ومخاطبین و کاربران سایت تبیان که در هرسنی که قرار دارید از همین الان برای یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبانها اقدام کنید، زیرا سن افراد فاکتوری نیست که بازدارنده باشد.

- لطفا تبیان را در یک جمله توصیف کنید

تبیان پنجره ای است به یک دنیای جدید ونوین   Tebyan is a window to a whole new world

- در پایان اگر سخن خاصی با کاربران تبیان دارید بفرمایید

علیپور: از شما و دیگران همکاران پر تلاش تبیان کمال تشکر را دارم وبرای اعضا و کاربران و مخاطبین محترم سایت تبیان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

گزارش: محمد ولی طاهری بنکدار

تنظیم: هومن بهلولی