تبیان، دستیار زندگی
امام رضا(ع) از سمت قبله دارند می آیند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با دعا و حافظ آن


اگر دعای" یا من تحل به عقد المکاره " را از حفظ بخوانید،این کتاب را به شما جایزه می دهم. او هم دعا را تماما از حفظ می خواند و کتاب را جایزه می گیرد.


روزی شهید مطهری این موضوع را تعریف کرد که در همسایگی ما خانواده ای بودند که حجاب خود را رعایت نمی کردند.

در آن سال عاشورا نزدیک عید نوروز بود. به دلیل بارندگی شدید در شمال، این خانواده برای گذراندن تعطیلات تصمیم می گیرند به مشد بروند.

موقع رفتن آن خانم، بدون حجاب، برای خداحافظی به منزل ما می آید و به خانمم می گوید: ما عازم مشهد هستیم. خانم من هم التماس دعایی می گوید.

آشنایی با دعا و حافظ آن

آن ها دو سه روزی در مشهد از مکان های دیدنی بازدید می کنند. روزی که فردای آن قصد بازگشت به تهران را داشتند، به شوهرش می گوید ما حرم نرفتیم، برگردیم همسایه ها زیارت قبول می گویند، چه بگوییم؟ بگوییم به حرم نرفتیم. این خیلی بد است. لااقل به مسجد گوهرشاد برویم . تز دور سلامی عرض کنیم. تصمیم می گیرند به مسجد گوهرشاد بروند.

از در مسجد گوهرشاد که وارد می شوند،به امام رضا(ع) سلام می دهند،امام داخل حرم نمی شوند،از ایوان مقصوره بازدید کرده، بر می گردند و برای فردا صبح اول وقت بلیط می گیرند.

طلوع فجر خانم در عالم رویا می بیند که مردم از خانه ها بیرون آمده و به حالت انتظار ایستاده اند،می پرسد چه خبر است؟

می گویند: امام رضا(ع)از سمت قبله داند می آیند. او هم به آسمان نگاه می کند،می بیند که امام(ع)از فراز آسمان رو به حرم می آیند و نور ایشان تمام فضا را پر کرده است.

امام(ع)کتابی زیر بغل داشتند و وقتی که به او رسیدند،فرمودند:

اگر دعای" یا من تحل به عقد المکاره " را از حفظ بخوانید،این کتاب را به شما جایزه می دهم. او هم دعا را تماما از حفظ می خواند و کتاب را جایزه می گیرد.

در همان حال از خواب بیدار می شود،گریه اش می گیرد،شوهرش می پرسد: چرا گریه می کنی؟ ماجرا را برایش تعریف می کند و از این که به حرم نرفته بودند خجالت زده می شوند.

وقتی که به تهران می رسند،آن خانم با حجاب کامل نزد من آمد. موضوع را چنان که گفتم تعریف کرد و دعای "یا مت تحل به عقد المکاره " را از حفظ خواند.

خانمی که اصولا با قرآن و دعا سر و کاری نداشت،امام رضا(ع) با نظر کیمیا اثر خود با یک نگاه،هم او را اهل حجاب نمودند و هم آشنا با دعا و حافظ آن.


بخش حریم رضوی