تبیان، دستیار زندگی
یك هفته‌نامه آمریكایی فاش كرد كه مقام‌های نومحافظه كار آمریكا با وجود ادعاهای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم، از گروهك تروریستی منافقین برای ایجاد ناامنی در برخی مناطق مرزی ایران استفاده می‌كند. "امریكن مانیتور" در گزارشی به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشای همکاری امریکا با منافقین


یك هفته‌نامه آمریكایی فاش كرد كه مقام‌های نومحافظه كار آمریكا با وجود ادعاهای خود مبنی بر مبارزه با تروریسم، از گروهك تروریستی منافقین برای ایجاد ناامنی در برخی مناطق مرزی ایران استفاده می‌كند.

"امریكن مانیتور" در گزارشی به قلم "دولین باكلی" نوشته است "وزارت دفاع آمریكا تحت رهبری "دیك چنی" معاون رییس جمهوری و "دونالد رامسفلد" وزیر دفاع، از گروهك تروریستی موسوم به مجاهدین خلق (منافقین) برای هماهنگ كردن حملات و جمع‌آوری اطلاعات در داخل ایران استفاده می‌كند."

به نوشته امریكن مانیتور، این خبر كه نخستین بار توسط خبرگزاری "UPI"منتشر شده است از برخی مقامات كنونی و سابق در اداره‌های ارتش، اطلاعات، دولت و سازمان ملل، به عنوان منابع خبری استفاده كرده است.

"به گفته منابع دولتی و دیگران، این گروه نظامی با هدایت پنتاگون در استان خوزستان فعالیت می‌كند. این استان در سال گذشته با چندین حمله تروریستی و گلوله‌باران مواجه بود."

یكی از مقام‌های اطلاعاتی آمریكا در گفت وگو با "را استوری" تهیه‌كننده گزارش"UPI"گفته بود "استفان كامبون" معاون اطلاعات دفاعی آمریكا و دیگران ، اعضای سازمان منافقین را مجبور كردند به یك پیمان قسم بخورند و به این ترتیب نیروهای ما (آمریكا) آنها را وارد یگان‌های خود كرده و به آنها آموزش (نظامی) دادند.

"این گروه همچنین در استان سیستان و بلوچستان كه مرز اصلی برای قاچاق تریاك است، فعالیت دارد و ماه مارس امسال عده‌ای از ایرانیان به دست افرادی كه مظنون به ارتباط با عاملان آمریكایی هستند در همین استان به قتل رسیدند".

امریكن مانیتور در ادامه گزارش خود نوشته است: گروه مجاهدین خلق (منافقین) كه مسئولیت اجرای این عملیات را برعهده دارد و به دنبال سرنگون كردن حكومت ایران است در حال حاضر در عراق مستقر و است و با توجه به فعالیت‌های خرابكارانه و ترور مقام‌های و مردم عادی در ایران به عنوان یك سازمان تروریستی شناسایی شده است.

این هفته‌نامه با اشاره به اینكه این گروه سابقه طولانی در خشونت و كشتار دارد، نوشته است: "این گروه 70 تن از مقام‌های ارشد ایران را با بمب‌گذاری در دفتر نخست وزیری در سال 1981 به قتل رسانده است. مجاهدین (منافقین) همچنین در سركوب خشونت آمیز شیعیان و كردهای عراق در دهه 1190 دست داشته و در سال 1992 نیز در  13 كشور مختلف منافع ایران را مورد بمب‌گذاری قرار داد.

این گروه طی یك دهه گذشته نیز چندین مورد حمله و ترور را در داخل ایران انجام داده است".

به نوشته امریكن مانیتور، این درحالی است كه آمریكا در نخستین مرحله از حملات خود به عراق در سال، 2003 دو پایگاه گروه منافقین را از بین برده و بخش چشمگیری از تسلیحات این گروه را كه شامل 300 تانك، 250 نفربر زرهی، 250 توپخانه و  10هزار اسلحه كوچك بود، ضبط كرد.

این هفته نامه نوشته است: هرچند گروه منافقین در سال 2003 توسط شورای حكومتی عراق از این كشور اخراج شد ولی حدود سه‌هزار و 800 تن از اعضای این گروه تحت نظارت نیروهای آمریكایی در این كشور باقی ماندند.

گروه مجاهدین (منافقین) تنها گروه تروریستی در جهان است كه در سال 2004 توسط دولت آمریكا مورد حفاظت قرار گرفته است.

"هرچند اعضای این گروه ظاهرا توسط تشكیلات نظامی آمریكا در شمال شرقی بغداد حبس شده‌اند ولی به گفته برخی از منابع دولت آمریكا و وزارت دفاع از اعضای این گروه علیه ایران استفاده شده است."

امریكن مانیتور نوشته است: هرچند هنوز جزئیات اینكه آمریكا از اعضای منافقین برای انجام چه عملیاتی استفاده می‌كند مشخص نیست ولی یكی از مقامات سازمان ملل كه در جریان اقدامات شورای امنیت است گفته است آمریكا از سربازان گروه منافقین كه نام‌های جدیدی برای آنها انتخاب شده به عنوان تیم‌های پیشرفته نظامی استفاده می‌كند.

عملیات گروه منافقین كه تحت حمایت آمریكا انجام می‌گیرد شامل یك سلسله بمب‌گذاری‌های تروریستی است كه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2005 به كشته شدن دست كم 12و زخمی شدن 90 تن دیگر منجر شده بود".

این افراد با امید به اینكه بتوانند جمعیت سنی‌نشین ایران را به مبارزه با حكومت مجبور سازند به انجام اقدامات خشونت آمیز دست می‌زنند.

"عملیات گروه منافقین كه تحت حمایت آمریكا انجام می‌گیرد شامل یك سلسله بمب‌گذاری‌های تروریستی است كه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2005 به كشته شدن دست كم 12و زخمی شدن  90تن دیگر منجر شده بود".

به گفته مقامات دولت آمریكا، اعضای این گروه همچنین در ماه مارس در استان سیستان و بلوچستان به مقام‌های ایرانی حمله كردند و 22 تن از آنان را به قتل رساندند.

بنابر این گزارش، گروه منافقین از ژانویه  2005 حملات خود را از طرف آمریكا از اردوگاه حبیب در بصره انجام می‌داد و از طریق پاكستان اجازه داشتند از منطقه بلوچی این كشور برای انجام عملیات خود استفاده كنند.

یكی از مقام‌های اطلاعاتی آمریكا در گفت وگو با "را استوری" تهیه‌كننده گزارش UPI گفته بود "استفان كامبون" معاون اطلاعات دفاعی آمریكا و دیگران، اعضای سازمان منافقین را مجبور كردند به یك پیمان قسم بخورند و به این ترتیب نیروهای ما (آمریكا) آنها را وارد یگان‌های خود كرده و به آنها آموزش (نظامی) دادند.

یكی از مقام‌های اطلاعاتی آمریكا گفته است یگان‌های منافقین كه توسط نیروهای آمریكایی آموزش دیده‌اند، علاوه بر انجام حملات، برای جمع آوری اطلاعات و هدف یابی از برنامه هسته‌ای ایران به این كشور اعزام می‌شوند.

به گفته مقامات كنونی و پیشین اطلاعاتی آمریكا، نیروهای منافقین از جنوب ایران وارد این كشور می‌شوند و نیروهایی كه توسط اسراییل آموزش دیده‌اند برای انجام عملیات‌های موازی از شمال وارد ایران می‌شوند.

هر دو گروه كه از سوی دولت بوش مأموریت‌های خود را اجرا می‌كنند، وظیفه كارگذاری سنسورها(حسگرها) یا "اسنیفرها" را در نزدیكی تأسیسات مظنون به برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران برعهده دارند.

یكی از مقامات دولت آمریكا می‌گوید "دست كم از نظر بازهای دولت آمریكا، نیاز فوری به دستیابی به این اطلاعات وجود دارد."

امریكن مانیتور افزوده است: این درحالی است كه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) كه در گذشته نیز مشغول جمع‌آوری اطلاعات از ایران بوده است، به خاطر نیرنگ‌هایی كه برای دستیابی به اهداف خود استفاده كرده كاملا شناخته شده است.

این گروه گاهی به همراه حامیان آمریكایی خود توطئه‌هایی را برنامه‌ریزی كرده بود.

این هفته نامه آمریكایی نوشته‌است در اكتبر سال 2004 گروهك منافقین به اشتباه به خاطر افشای تأسیسات فرآوری اورانیوم در ایران برای خود اعتبار كسب كرده بود زیرا وجود این نیروگاه دو سال پیش از آن به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده بود.

یكی از رهبران پیشین منافقین نیز گفته بود تمامی اطلاعاتی كه مجاهدین (منافقین) در اختیار رسانه‌های غربی قرار داده بودند دروغ محض و ساختگی بوده‌است تا حكومت ایران را بی‌اعتبار سازد و به آمریكا و اسراییل كمك كند فشار بیشتری به ایرانیان وارد نمایند.

منبع:ایرنا


لینک مطالب مرتبط:

کوئی زومی دامن بوش را رها نمی کند!

رویترز: "بوش تا كی می‌تواند اتحاد هم‌پیمانان خود را برای مقابله با ایران حفظ كند؟"

کاسترو: کار آمریکا وحشیگری بود؛ زرقاوی باید محاکمه می شد.

شیخ القاتلین به قتل رسید!

تنبیه ملوکانه کنگره؛ این بار دامنگیر روسیه!