تبیان، دستیار زندگی
رییس جمهوری آمریکا به ایران در مورد رد پیشنهادهای هسته ای بین المللی هشدار داد. جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا، در سخنانی گفت که اگر ایران برنامه های هسته ای خود را به حالت تعلیق در نیاورد و برای حل بحران هسته ای کنونی به مذا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک کلام هم بشنوید از ...



رییس جمهوری آمریکا به ایران در مورد رد پیشنهادهای هسته ای بین المللی هشدار داد.

جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا، در سخنانی گفت که اگر ایران برنامه های هسته ای خود را به حالت تعلیق در نیاورد و برای حل بحران هسته ای کنونی به مذاکره باز نگردد با محدودیت ها و تحریم های فزاینده بین المللی مواجه می شود.

بوش، که قرار است به زودی برای شرکت در اجلاس مشترکی با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا به اتریش سفر کند، در این سخنان هشدار داد که رد پیشنهادهای بین المللی توسط ایران "انزوای بیشتر" این کشور را در پی خواهد آورد.


و حال تحلیلی از سوی ...

خبرنگار بی بی سی در آمریکا می گوید به نظر می رسد اظهارات اخیر آقای بوش نشانگر آن است که مقامات آمریکایی به تدریج شکیبایی خود را از دست می دهند و خواستار واکنش سریعتر ایران هستند!

جورج بوش به مقامات ایرانی توصیه کرد که به نحوی عمل کنند که بتوانند "آینده ای امیدوار کننده تر را برای مردم خود بسازند!"

در مقایسه با مواضع قبلی رییس جمهوری و برخی مقامات آمریکایی در باره آمادگی شرکت در مذاکرات مستقیم هسته ای با ایران و دادن برخی امتیازات به این کشور در برابر قبول پیشنهادهای بین المللی، سخنان جورج بوش ظاهرا حاکی از اتخاذ موضعی سختگیرانه تر است.

همچنین، قرار است در ماه آینده، آقای بوش در اجلاس رهبران هفت کشور ثروتمند جهان و روسیه - موسوم به گروه 8 - در روسیه شرکت کند و انتظار دارد در این اجلاس در مورد گام های بعدی در واکنش نسبت به موضعگیری ایران گفتگو و احتمالا تصمیم گیری شود.

به گفته ناظران، برخی مقامات ایالات متحده نگران آن هستند که جمهوری اسلامی با تاخیر در پاسخ به پیشنهادهایی که دریافت کرده به از میان رفتن وحدت نظر میان کشورهای ارایه دهنده پیشنهادها چشم دوخته و یا در نظر دارد با کسب فرصتی بیشتر و سپس اعلام تحولاتی جدید در برنامه های هسته ای خود، از موضعی محکم تر به چانه زنی با طرف مقابل بپردازد.

مقامات ایرانی تاکید داشته اند که ارایه دهندگان پیشنهاد زمان مشخصی را برای دریافت پاسخ تعیین نکرده اند اما خبرگزاری فرانسه از قول برخی منابع آگاه گزارش داده که اتحادیه اروپا روز 29 ژوئن را به عنوان فرصت نهایی برای دریافت جواب ایران در نظر گرفته است.

جورج بوش به مقامات ایرانی توصیه کرد که به نحوی عمل کنند که بتوانند "آینده ای امیدوار کننده تر را برای مردم خود بسازند!"


لینک مطالب مرتبط:

سیر تحولات مناقشه اتمی غرب با ایران (بخش اوّل- از نیمه سال 80 تا آذر ماه 81)

سیر تحوّلات مناقشه اتمی غرب با ایران (بخش دوّم- اسفند 81 تا شهریور 82)

سیر تحولات مناقشه اتمی غرب با ایران (بخش سوم- شهریور82 تا آبان 83)

سیر تحوّلات مناقشه اتمی غرب با ایران(بخش چهارم- آذر 83 تا آبان 84)

جنگ رسانه ای در چالش هسته ای علیه ایران

چرا انرژی هسته ای؟

هفت + یک

بسته جدید در تهران؛ سولانا: امیدواریم.. لاریجانی: مذاکرات، سازنده و مثبت...